Guest b.leman Skrevet January 20, 2002 Rapporter Skrevet January 20, 2002 Hej alle jer der allerede er bosat i Sverige. Hvordan ser svenskerne på jer danskere ? Der har været en del i medierne omkring skatten og at danskerne benytter sig af skoler biblioteker mm i Sverige uden at betale for det - via skatten , har dette ramt Jer negativt ? Hvordan i skolerne ? ifølge tallene på danske tilflyttere er der jo efterhånden en del der har bosat sig i Sverige, har I oplevet flere danskere i klasserne ? Hvordan bliver børnene modtaget i skolerne af de andre svenske klassekammerater ? - Jeg er bekendt med at det nok afviger fra skole til skole, men hvad er jeres oplevelse ? Hvordan fungere det med - modsvarende vores SFO ? Hvilket klassetrin går det til ? Findes der modsvarende vores fritidsklubber ? Har I kendskab til noget ny-byggeri-projekt evt. firma-bygherre i malmøregionen som er godt - eller som man skal holde sig fra ? Venlig hilsen B.Leman
Guest b.leman Besvaret January 20, 2002 Rapporter Besvaret January 20, 2002 Hej alle jer der allerede er bosat i Sverige. Hvordan ser svenskerne på jer danskere ? Der har været en del i medierne omkring skatten og at danskerne benytter sig af skoler biblioteker mm i Sverige uden at betale for det - via skatten , har dette ramt Jer negativt ? Hvordan i skolerne ? ifølge tallene på danske tilflyttere er der jo efterhånden en del der har bosat sig i Sverige, har I oplevet flere danskere i klasserne ? Hvordan bliver børnene modtaget i skolerne af de andre svenske klassekammerater ? - Jeg er bekendt med at det nok afviger fra skole til skole, men hvad er jeres oplevelse ? Hvordan fungere det med - modsvarende vores SFO ? Hvilket klassetrin går det til ? Findes der modsvarende vores fritidsklubber ? Har I kendskab til noget ny-byggeri-projekt evt. firma-bygherre i malmøregionen som er godt - eller som man skal holde sig fra ? Venlig hilsen B.Leman
Guest betina Besvaret February 3, 2002 Rapporter Besvaret February 3, 2002 Hej igen, Er der nogen af Jer som kender til byen Vellinge ? - Er det en god børne by ? Er der områder - byer i skåne som man skal holde sig fra - radius af ca 25 km fra Malmø ? Jeg vil blive rigtig glad for nogle kommentarer - synspunkter. Hilsen Betina L. Leman
Guest julie Besvaret March 20, 2002 Rapporter Besvaret March 20, 2002 Hej Betina det med skolerne kender jeg ikke så meget til, men Vellingen er en meget lækkert by, det er et efter tragtet sted både for danskere og svenskere, men også dyrere end så mange andre steder. Tygelsjö som ligger lidt tættere på broen er billigere og, syntes jeg, hyggeligere og der er mange børnvenlige områder. Mit bedste råd er, bruge et par weekender på at tage på tur og kigge på områderne, det fik vi meget ud af. mvh Julie
Guest betina Besvaret March 22, 2002 Rapporter Besvaret March 22, 2002 Hej Julie, Tak for dit svar. - vi har imellemtiden gjort det som du også skrev, og det er helt klar også mit råd til alle andre, at kigge sig omkring. Vi har imellemtiden købt en grund i Bara og skal snart igang med at bygge. Venlig hilsen Betina
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu