Guest sumo Skrevet February 8, 2002 Rapporter Skrevet February 8, 2002 Vel mødt alle Scanianet-deltagere ! Først vil jeg lige sende et par store roser til web-masteren: Tak for en inspirerende og informativ web-side. Min kæreste og jeg flytter selv til Sverige om 2 måneder og er i den forbindelse godt i gang med div. forberedelser. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål som jeg tænker, jeg måske kan være heldig at få inspiration / erfaringer fra dette forum: 1) Er der nogle som kan anbefale hvor, hvordan vi kan anskaffe os en god og billig forsikring til vores kommende nye bil, som vi indfører på grænseplader fra DK ? 2) Hvad med almindelig indbo/ansvarsforsikringer + ulykkesforsikringer - hvad har I GJORT ??? 3) Telefon: skal man tegne et Telia fastnetabonnement for at have en fastnettelefon ? Vi har fundet forskellige udbydere på nettet - med der refereres hele tiden til Telia??? 4) Mobiltelefon: er der nogle som kender til taletidskort, som kan bruges både i Sverige + DK ??? 5) Vi skal dagligt pendle sammen i bil til Dk - kender I nogle gode rabatordninger på bensin/diesel ???? Det var et par af de mange spørgsmål vi er ved at klarlægge. På forhånd tak til jer der måtte ulejlige jer og spille ind med jeres erfaringer.
Guest sumo Besvaret February 8, 2002 Rapporter Besvaret February 8, 2002 Vel mødt alle Scanianet-deltagere ! Først vil jeg lige sende et par store roser til web-masteren: Tak for en inspirerende og informativ web-side. Min kæreste og jeg flytter selv til Sverige om 2 måneder og er i den forbindelse godt i gang med div. forberedelser. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål som jeg tænker, jeg måske kan være heldig at få inspiration / erfaringer fra dette forum: 1) Er der nogle som kan anbefale hvor, hvordan vi kan anskaffe os en god og billig forsikring til vores kommende nye bil, som vi indfører på grænseplader fra DK ? 2) Hvad med almindelig indbo/ansvarsforsikringer + ulykkesforsikringer - hvad har I GJORT ??? 3) Telefon: skal man tegne et Telia fastnetabonnement for at have en fastnettelefon ? Vi har fundet forskellige udbydere på nettet - med der refereres hele tiden til Telia??? 4) Mobiltelefon: er der nogle som kender til taletidskort, som kan bruges både i Sverige + DK ??? 5) Vi skal dagligt pendle sammen i bil til Dk - kender I nogle gode rabatordninger på bensin/diesel ???? Det var et par af de mange spørgsmål vi er ved at klarlægge. På forhånd tak til jer der måtte ulejlige jer og spille ind med jeres erfaringer.
Admin Besvaret February 8, 2002 Rapporter Besvaret February 8, 2002 Lad os se... 1.Så vidt jeg ved er noget af det billigste Länsförsäkringar.Jeg har selv IF og det er ikke billigt og IKKE godt.Jeg slog en pris op til ca.3600,- men da regningen kom lød den på ca. 5200,- og de nægtede at ændre det. 2.Jeg har ikke nogen ulykkeforsikring, men min indbo har jeg hos SAFE.Jeg fandt priserne meget ens da jeg søgte. 3.Telefon foregår præcis som i Danmark, da man SKAL have fastnet hos Telia, men kan vælge at købe trafik gennem andre udbydere. 4.Nej,det ville ellers være smart.Det burde jo være muligt med selskaberne som er både i DK og S.Jeg har set at man kan få et batteri med plads til 2 sim-kort samtidigt, så man kunne have et til hvert land. 5.Næ,jeg har Statoil og deres almindelige bonus system.
Guest tina Besvaret June 20, 2002 Rapporter Besvaret June 20, 2002 Ang. spørgsmål nr. 4. Du kan benytte Tellmore både i Sverige og i Danmark. Det koster lidt i oprettelse, som du dog får tilbage i taletid og man tanker det op på nettet. Du skal bede om at få adgang til udlandsopkald idet der ikke er adgang automatisk. Det er dog smådyrt at ringe fra Sverige og fra DK til Sverige. Det er smartere at få en telefon med 2 simkort således at den ene virker i Sverige og den anden i Danmark. Tina K.
Guest kristian Besvaret July 6, 2002 Rapporter Besvaret July 6, 2002 Comviq i Sverige tilbyder også brugen af dit svenske taletidskort i udlandet. Husk dog altid at du betaler for at modtage opkald når du befinder dig i et andte land end der hvor nummeret hører til. Læse mere på www.comviq.se
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu