Jump to content

Parkering

Recommended Posts

Guest andreas
Skrevet

Er der nogen der har erfaringer med parkering i området Malmö nord, dvs. ved Värnhemstorget? Har hørt en lille fugl synge om, at der ofte sker indbrud i biler samt hærværk mv. Hvis dette er tilfældet vil jeg da med glæde betale det ekstra, for at kunne parkere i et af de store parkereringscentre hvor sikkerheden er bedre... MVH

Guest andreas
Besvaret

Er der nogen der har erfaringer med parkering i området Malmö nord, dvs. ved Värnhemstorget? Har hørt en lille fugl synge om, at der ofte sker indbrud i biler samt hærværk mv. Hvis dette er tilfældet vil jeg da med glæde betale det ekstra, for at kunne parkere i et af de store parkereringscentre hvor sikkerheden er bedre... MVH

Besvaret

Har hørt fra en af mine naboer at Värnhemstorget og ned imod parken skulle være det værst ramte i Malmø. Ved ikke om det passer, men min bilforsikring er hylende dyr, trods jeg bor godt 500m derfra, og parkerer i underjordisk aflåst garage. Forsikringen påstod det var mit postnummer der gav mig en dyr forsikring, og jeg kunne spare 10.000sek årligt ved at flytte udenfor byen. Indbrud sker altså også i TV overvågede P-huse. Parkering i City er dyrere, desværre. Jeg kunne ligesågodt holde på gaden, da jeg ikke får nedslag i prisen ved at give 400kr mdl for sikker parkering under ejendommen. Men det er vel ikke anderledes end en bilforsikring i København ved brokvartererne.

Besvaret

Jeg vil lige give mit besyv her... jeg har betalt 950kr en måned for at holde i Europarks parkeringshus ved Caroli... Jeg havde imellem jul og nytår inbrud i min bil.. de stjal min radio, uden front, en subwoofer fra bagagerummet og de smadrede siderude samt midterkonsol. Dette opdagede jeg idag lørdag.. men der er ingen der har haft forsøgt at kontakte mig for at fortælle mig det.. så det med at sikkerheden er bedre.. det skal man nok tage med et gran salt.

Besvaret

Peter H: Hej, jeg tager imorgen (søndag 04 JAN) til Skåne med en kammerat mhp. at bese områder dels i Vellinge, dels i Kävlinge og Svedala. Aner ikke om du når at se det her spørgsmål i aften, men er der bestemte områder, du kan anbefale i Vellinge med lejligheder? Og oplever du det som en gene at der ikke går tog til/fra Vellinge? Tak på forhånd.

Besvaret

André: Der er ikke så mange lejligheder i Vellinge by, mere små huse (ned til 2 værelsers) som bostadsrätter. Min Mor flytter tilbage til DK pr. 1.10.04, så hendes hus på 73 kvm skal sælges. Der ikke nogen områder i Vellinge du skal passe på eller holde dig fra. De er igang med at bygge nogle nye bostadsrätter som lejligheder inde i byen. De koster dog lidt, men du kan jo kører forbi. Så vidt jeg husker er det JM der bygger, og salget er igang. Jeg ved ikke om de er solgt alle sammen, men ellers er der altid noget til salg i byen. Bor man i Vellinge er det godt med en bil. Der er dog en bus til Svågertorp/Malmø Syd, men den kører kun 1 gang i timen og kun i myldertiden. Min kone arb. i Kbh og kører hverdag til stationen og parkere bilen og tager toget. Det tager ca. 10 min. i bil til stationen, og med tog er der ca. 25 min. til hovedbanen. Jeg håber du får et godt indtryk af vores hyggelige by, og har du flere spørgsmål skriver du bare.

Guest andreas
Besvaret

Godt at se folk kan holde sig til trådens emne...hmm Til Thomas (som holder tråden...hehe): Det lyder da helt vanvittigt, at du skulle kunne spare så mange penge ved at flytte andetsteds...! Det må være en and... Er det ved Caroli du parkere ligesom Martin eller er det længere væk fra city? Hvis du bor tæt på Værnhemstorget er det måske dig jeg har set spankulere rundt i Hemköp med kæresten... Til Martin: Det er da noget forbandet m.. med din bil hva!? Jeg mener personligt at man burde kunne forlange noget mere af sikkerheden, når man parkere i P-husene..-det skulle jo helst ikke være falsk tryghed/sikkerhed man betaler for. Mvh

Besvaret

Andreas: Hemköp er fuld af Danskere altid, så sandsynligheden er rimeligt stor :-) Jeg bor lige ved Polisstationen, og giver 17.500sek årligt for at (fuld)forsikre en MB Eklasse grundet postnummeret. Det er ligemeget om jeg holder på gaden eller i privat kælder, med yderst begrænset adgang, og ingen indbrud i foreningens historie. Lige her hvor jeg bor har jeg ikke set nogle biler med smadrede ruder, men jeg kender 2 det er sket for alligevel, i et overvåget p-hus 200m fra polis stationen. Du ved en smadret siderude og så lige få rodet bilen igennem, og lidt afsluttende standard hærværk. Er der ikke mulighed for at komme i p-kælder under sin egen ejendom, vil jeg nok være betænkelig ved at købe bolig lige der. Folk glemmer at kigge p forholdende ud. Ellers skulle du købe en lejlighed her hvor vi bor, det er en fredelig plet, og der kommer snart en 3 vær til salg. Her er omkring et års ventetid for at komme i pkælderen, og masser af p-plads (natparkering) ved siden af blokken, og politistationen. Og så er der kun 15 min gang til stationen.

Besvaret

Thomas: Hvis 'folk' også er mig, melder jeg mig da gerne i gruppen af fjolser, der glemte at tjekke p-mulighederne ud. For mig er bilen endnu kun en drøm, men når den en dag realiseres vil jeg givetvis ærgre mig over, at der ikke er parkeringsmuligheder, hvor jeg bor. - Og det er i øvrigt også ganske tæt på Värnhemstorget. Derfor er jeg nysgerrig efter om vi deler postnummer: 212 14? Andreas: Det kan altså også godt være, det er mig du har set spankulere i Hemköp!

Guest andreas
Besvaret

Til Thomas: I hedder det samme, køber begge ind i Hemköp, så er det svært for mig at regne ud hvem det var... "det" var en med mørkt hår, og det har ½-delen af den danske befolkning, så jeg lader den bare ligge. Til Thomas O: Jeg tjekkede da p-mulighederne ud, ret gode mente jeg, da der var mulighed for gratis parkering..-vidste så bare ikke, at der var al den hærværk og tyveri. En ting er sikkert: jeg skal ha' mig en fandens vild bilalarm! Ved godt det ikke stopper tyvene hvis de virkelig vil ind, men det signalere da at man skal holde nallerne for sig selv! Hvis andre er på udkig efter bilalarmer, kan jeg anbefale www.evosoft.dk. De har alt i bilalarmer. Mvh

Besvaret

Jeg har købt en kæmpe synlig ratlås, og har iøvrigt også alarm i bilen. Der findes også en underjordisk p plads hvor jeg bor, til 150 kr per måned. Desuden har jeg ikke set/hørt noget om indbrud, og jeg har endnu ikke set nogle glasskår.... men, jeg bor jo i rosengården ;o)

Besvaret

Thomas H.: Næh jeg bor i 21131. Men det var hvad jeg har fået at vide hos de lokale i ejendommen og hos forsikrings selskabet, vedr. det område. Fik efterjusteret min forsikring gennem en listig privat kontakt til dem, men vedkommende kunne intet gøre grundet mit postnummer. Og så kender jeg de 2 Danskere der begge har haft indbrud i bilerne, i P-Huset nær ved politistationen. Surt... Er ret glad for at holde trygt i kælderen. Bemærk jeg er ikke ude på at belære nogen nogetsomhelst her, men endnu en gang bare at gøre opmærksom på faktoren. Er man i tvivl er de der ved mest, jo forsikrings selskabet. Måske man skulle høre dem ad, hvis man selv vil være helt sikker. Nåmen nu vil jeg gå i Hemköp... og se hemmelig ud :-)

Guest andreas
Besvaret

Til Palle: Ja, jeg tror at ratlåsen blandt andet signalere "hold nallerne for jer selv", en meget præventiv virkning må man sige, så en sådan må jeg også ha' ved siden af selve alarmen. Nu vil jeg hoppe i Hemköp og finde danskere... Det er bar' stedet hvor man netværker for vildt. Mvh Nb. Tror jeg vil skifte til AG, de er lidt billigere..-gad vide om der kommer danskere der...

Guest andreas
Besvaret

Forresten: er der nogle, der har gode ideér til hvor man kan anskaffe sig effektive bilalarmer til fornuftige priser? Mvh

Besvaret

Andreas: Hvis du påtænker at få billigere forsikring grundet alarmen, så er der nogle selskaber der skal besigtige og (type)-godkende denne først.

Besvaret

Thomas O: Det vidste jeg faktisk ikke en gang, at selskaberne i nogle tilfælde gav nedslag i prisen pga en effektiv bilalarm... Det var pudsigt nok ikke faldet mig ind. Til oplysning kan det ihvertfald ikke betale sig at købe Defa-alarmer i Sverige: cirkapris 4000 afhængig af moduler i SV, mens DK kan klare den på 2500. Mvh

• 8 months later...
Besvaret

Advarsel: Parker ikke ved markparkeringen ved Svante (Värnhemstorget). Har haft hærværk af min bil to gange inden for en uges tid... GRRRRRRRRRRR! Er der nogen der ved, om der er mulighed for aflåst garage i nærheden af Värnhemstorget? Kan ikke være rigtigt man bliver tvunget til at flytte, pga. folk ikke kan lade bilen være... Mvh

Besvaret

Har lige haft en skade, så forsikringen for den nye periode er steget med 1.500 SEK ca. Nu er jeg oppe på ca. 4.500 SEK for 1 år. Så den skade har kostet mig 2.500 SEK inkl. selvrisikoen (Lavede en ca. 50cm ridse i en spritny golf da jeg svingede ud i ham for at undgå en anden bil - heldigvis ingen buler, men ny lakering fra lige før fordøren hen til sidste hjulkasse) - min skete der selvfølgelig ingenting med happy.gif Men der er sq langt fra 4.500 til 17.500 og klart at den største forskel må ligge i bilen og dækningen. Men postnr. mæssigt burde jeg slippe dyrere. Jeg har sagt jeg kører 25.000 om året og har kun trafikforsikring. Jeg kan huske hvad mit tilbud på helforsikring kostede - 6.500 SEK. Postnummeret er 21373 Kryddgården - Rosengård happy.gif Thomas O. er der noget ekstra tillæg for Dieselbiler? Eller er det bare SÅ meget dyrere at forsikre en MB luxusdyt i forhold til en gammel Volvo 805 2,5'er?

Besvaret

Ja når man snakker om lorten så lugter den! I går kl.23.35 gik bilalarmen igang, jeg var nede til bilen 1 minut efter den begyndte at bippe/blinke, på den tid var mit stereo væk og hele højre forrude totalt smadret... Jeg kan kun understrege, at Värnhemstorget er det værste når det kommer til latterlige udskud, som stjæler, plyndrer, laver hærværk mv. på biler. Forpulede tabere! Undskyld mit sprog men jeg er mere end ophidset over de sociale udskud. Jeg spørger endnu en gang de andre herinde, om de kender til parkeringsmuligheder ved Värnhemstorget, hvor man kan holde i lukket garage? Jeg kan umiddelbart ikke se noget via www.parkering.malmo.se. Thomas kom frem, du snakkede om et eller andet aflukket sted...? Mvh

Besvaret

der er faktisk mange steder i malmö hvor bilerne ikke kan holde i fred, det er ret svært at stille noget op, hvor jeg selv bor er der laaaaang kø til vores parkeringskælder (ca. 1 år, men typisk mere). hver gang jeg forlader min bil tager jeg ALT af værdi ud af den og lader mit hanskerum stå åbent.. har nu boet i malmö 1½ år uden der har været indbrud i den (7-9-13)

Guest christian
Besvaret

Jeg parkerer i en "flerbilsgarage" på Hägamöllegatan ved Lundavägen. Det er godt nok ca 600 m fra Värnhemstorget...men i kan da prøve lykken hvis i gider at gå så langt. Det er MKB der har ejendommen og i kan ringe til dem. Det er en gut der hedder Leif Jakobsson der administrerer det og han sidder på deres kontor i Segevång (Östra Fäladsgatan) på tlf. 040-313 431 (kl. 8-12)

Besvaret

Christian: tak for det, jeg prøver lige at tage kontakt til min egen husvärd i MKB i første omgang. Hvis ikke det resulterer i en løsning, går jeg gerne 600 m. for at min bil kan holde i fred. Jeg bor Lundavägen 4, hvilket nr. er det du bor i? Mvh Andreas

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...