Guest mille Skrevet January 12, 2004 Rapporter Skrevet January 12, 2004 Hej. Jeg er lige flyttet til SV d. 01.12.03. Jeg har købt en bil i DK og har ordnet alt det der. Mit spørgsmål lyder så på: Hvornår hører jeg fra "DEM" der tager sig af vægtafgift? Hvem er "DEM"? Hvornår kan jeg regne med at modtage en regning? og hvor meget koster det?
Guest mille Besvaret January 12, 2004 Rapporter Besvaret January 12, 2004 Hej. Jeg er lige flyttet til SV d. 01.12.03. Jeg har købt en bil i DK og har ordnet alt det der. Mit spørgsmål lyder så på: Hvornår hører jeg fra "DEM" der tager sig af vægtafgift? Hvem er "DEM"? Hvornår kan jeg regne med at modtage en regning? og hvor meget koster det?
Guest skytten Besvaret January 12, 2004 Rapporter Besvaret January 12, 2004 Hvad det koster kommer an på om bilen er indregistreret i dk eller se, og så kommer det an på hvor meget bilen vejer.. Hvornår, kommer an på hvornår der sidst blev betalt vægtafgift på den (Hvis bilen er brugt er der jo tidligere betalt vægtafgift til den danske stat, dvs. nogen har penge til gode der..) Mit gæt er at uanset hvad, så hører du fra "dem" snart. "dem" er politimesteren i den politikreds din kommune er tilknyttet. ;-)
Guest spiff Besvaret January 12, 2004 Rapporter Besvaret January 12, 2004 Undskyld jeg spørger, men... Hvis du er flyttet til S, hvorfor i alverden så købe bil i DK? Får du den eksporteret til S og får registreringsafgift tilbage fra Told&Skat? I så fald går det helt af sig selv, når du har haft bilen til besiktning hos bilprovningen i Sverige. Er den på Danske plader, så husk at du kun må anvende dem et begrænset tidsrum (6 mdr.?) når du bor i Sverige. Det er der andre tråde om her på siden.
Guest mille Besvaret January 15, 2004 Rapporter Besvaret January 15, 2004 Hej Spiff Jeg købte en NY bil i DK, fordi man ikke skal betale afgift. Jeg fik bilen 20.000 sek. billigere, så derfor.......
Gio Besvaret March 1, 2004 Rapporter Besvaret March 1, 2004 "Er den på Danske plader, så husk at du kun må anvende dem et begrænset tidsrum (6 mdr.?) når du bor i Sverige. Det er der andre tråde om her på siden." Du må køre her max. et år på danske plader. Kilde: Vägvärkets hemsida - se tråd andetsted på debatten.
Guest jack Besvaret March 1, 2004 Rapporter Besvaret March 1, 2004 Mille, hva der pointen i at spare 20.000 sek. når du mister rettighederne hos forhandleren og det koster noget mere i forsikring?
Guest ole Besvaret March 2, 2004 Rapporter Besvaret March 2, 2004 JackMille, du mister ingen rettighederne hos forhandleren, vi har fået lavet en del garanti sager på vores danske indkøbet bil. I Sverige og Danmark uden det har kostet nået.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu