Guest dennis Skrevet February 21, 2004 Rapporter Skrevet February 21, 2004 Hejsa Når man køber bil i Sverige, så skal man betale en forsikring.. det kan jeg lige sætte mig ind i hvad er.. Er der så nogen der kan fortælle mig hvad en Skrotningsavgift er, og hvorfor man skal betale den når man har købt en bil fra '01 ? Hvad er så "Forddonsskatt och Avgifter - Bevis om påställning"? Dennis
Guest dennis Besvaret February 21, 2004 Rapporter Besvaret February 21, 2004 Hejsa Når man køber bil i Sverige, så skal man betale en forsikring.. det kan jeg lige sætte mig ind i hvad er.. Er der så nogen der kan fortælle mig hvad en Skrotningsavgift er, og hvorfor man skal betale den når man har købt en bil fra '01 ? Hvad er så "Forddonsskatt och Avgifter - Bevis om påställning"? Dennis
Guest kim Besvaret February 24, 2004 Rapporter Besvaret February 24, 2004 Du får lige en håndfuld svar baseret på, hvad jeg tror du har gang i. Du har vist købt en bil, som ikke er svensksåld. D.v.s. at bilen ikke er registreret første gang i Sverige, men i stedet er en importeret brugt bil. HVIS bilen var svensksåld, havde skrotningsavgiften været betalt i forbindelse med salg til den første ejer. Nu får du fornøjelsen. Fordonsskatt svarer principielt til den danske vægtafgift, den er blot noget lavere end i DK for benzindrevne biler og noget dyrere end i DK for dieseldrevne. Alene baseret på bilens vægt. Når du har betalt, skulle du gerne få et registreringsbevis. Så har bilen fået et registreringsnummer - nu skal du sørge for at få den forsikret. Når det er sket, kan du udføre påställning, som i korthed betyder, at du må køre i bilen. I første omgang skal du have et midlertidigt bevis - kommer såvidt jeg husker via email og kan printes ud. Næste skridt kan være et midlertidigt kontrolmærke til nummerpladen. Til slut får du det egentlige kontrolmærke til nummerpladen.
Guest dennis Besvaret February 24, 2004 Rapporter Besvaret February 24, 2004 Hej Kim H. Tak for svaret. :-) Det er korrekt at bilen er importeret, men har den første ejer så ikke betalt den skrotningsafgift? Derudover, så ER bilen allerede forsikret, og vi HAR modtaget det midlertidige kontrolmærke.. Men jeg kan forstå at vi bare skal betale de regninger, og det var i bund og grund det jeg gerne ville vide. Tak igen. :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu