Guest aj Skrevet February 29, 2004 Rapporter Skrevet February 29, 2004 Jeg nærmer mig midt tyverne, får nøglerne til min hytte på mandag og regner med at gå på 'biljagt' om en måned eller to. Indtil videre ser Peogeout 206 CC eller BMW 320 ud som fornuftige bud og inden for mit råderum. Dog synes jeg der er så meget herligt at vælge immellem :-) Hvis nu vi sagde, at I havde op til 160.000 SEK at gøre godt med, hvilken bil ville I så vælge og hvorfor?
Guest aj Besvaret February 29, 2004 Rapporter Besvaret February 29, 2004 Jeg nærmer mig midt tyverne, får nøglerne til min hytte på mandag og regner med at gå på 'biljagt' om en måned eller to. Indtil videre ser Peogeout 206 CC eller BMW 320 ud som fornuftige bud og inden for mit råderum. Dog synes jeg der er så meget herligt at vælge immellem :-) Hvis nu vi sagde, at I havde op til 160.000 SEK at gøre godt med, hvilken bil ville I så vælge og hvorfor?
Guest hans Besvaret February 29, 2004 Rapporter Besvaret February 29, 2004 Det er et godt spørgsmål, AJ! Som dansker, der kommer til Sverige, er det jo lidt som at være en lille dreng i en bolchebutik - der helt frit må vælge, men som samtidig kun må tage een ting :-) Den bedste løsning afhænger jo af, hvilke krav du stiller til din kommende bil - og smag og behag. Du kan enten vælge at fokusere på, hvad der giver dig den fedeste bil for de 160k (uden tanke på noget andet). Eller - som en anden yderlighed - kan du fokusere på, hvad der løbende vil være den biligste løsning, hvis du tager højde for benzinøkonomi, årlig afgift, repeartioner og forsikring o.a. Hvilke krav stiller du til bilen??
Guest aj Besvaret February 29, 2004 Rapporter Besvaret February 29, 2004 Hej Hans Henrik, Det er nok nærmest det første :-) Men hvad om vi i stedet siger, at folk selv vælger hvad de tager udgangspunkt i, så længe de blot holder sig inden for det økonomiske råderum. Glæder mig til at høre folks tanker! Tak! AJ
Guest christian Besvaret March 1, 2004 Rapporter Besvaret March 1, 2004 Jeg kan se du har haft 206 cc i tankerne! Jeg ville vælge en 328 cab, med hardtop til om vinteren. Den får også det fedeste look med hardtop. Hvorfor? Fordi det er den fedeste cabriolet der nogensinde er lavet Med fare for at træde nogle over tæerne, så synes jeg 206 cc'eren er en tøsebil. Det er en fed oplevelse at køre cab. Så har det din interesse, så prøv det. Alternativ kan være Audi 80 cab. Jeg har selv købt en 325 cab, men det er pga. pengemangel. Jeg ville meget gerne have haft 328'eren i stedet. Så du kan se jeg ikke lyver når jeg siger jeg ville vælge den Se billede af min her: http://www.hinloev.dk/hinloev.dk/showpic.asp?../autoimg/bmw325/bmw32501.jpg Ulempe: Ja, den får så lidt år på bagen, men det har aldrig gjort mig noget, bare det er sjovt
Guest palle Besvaret March 1, 2004 Rapporter Besvaret March 1, 2004 206cc = frisørbil... Havde jeg 160.000 SEK, så kørte jeg BMW M3. Der ville ikke rigtig være noget alternativ, hvis jeg måtte vælge med det kriterie, at den ikke måtte koste mere end 160k, og så ellers se bort fra andre udgifter. http://www2.blocket.se/view/2129763.htm?l=0&c=1&city=0
Guest homie Besvaret March 1, 2004 Rapporter Besvaret March 1, 2004 BMW=perkerslæde! Køb dog en A4'er - og hent den i Tyskland!
Guest christian Besvaret March 1, 2004 Rapporter Besvaret March 1, 2004 Smart sagt Homoe! "Perkerslæde" siger du. Tjah i så tilfælde kan jeg godt forstå dem.
Guest christian Besvaret March 1, 2004 Rapporter Besvaret March 1, 2004 Jeg har sagt det før og jeg siger det igen...Audi i en S model må være valget...for 160K kan du liiige klemme dig op på en S3 elle en S4 som jeg personligt synes er de bedste bud i den klasse: http://www.finnmer.se/finn/car/object?id=1880253&sid=1612022310155076&pos=0&rub= 2 http://www.finnmer.se/finn/car/object?id=1886910&sid=1612022310120862&pos=0&rub= 2 begge modeller kan self. fås en del billigere i Tyskland
Guest esra Besvaret March 1, 2004 Rapporter Besvaret March 1, 2004 en kort lille spørgsmål er der nogen der ved forsikringpriserne på en peugeut 206cc jeg overvejer den også årgang 2001 jeg er 20 år tror i det er meget dyrt forsikring??? ja jeg ved det jeg kunne selv undersøge det ?? men det kunne jo være der var nogen der vidste bare ca.priser ))
Guest ***** Besvaret March 1, 2004 Rapporter Besvaret March 1, 2004 Hej Esra. Nu er der så mange ukendte sider omkring dig, men ud fra de sparsomme oplysninger vil jeg regne med, at du skulle betale mellem 15-20000 sek for 206CC'eren. Et råd man ikke kan give videre ofte nok: send en forespørgsel på prisen til alle forsikringsselskaber du har mulighed for, hvis altså ikke du kender en, som kender, som kender en der kan give dig en rigtig god pris... Mvh
Guest aj Besvaret March 1, 2004 Rapporter Besvaret March 1, 2004 Hold da fest nogle dyre slæder I anbefaler! Hvis jeg bare skal tillade mig at være lidt krittisk mh.t. farve eller ønsker en fra 1999 og frem kommer vi sgu et pænt stykke over 160.000. Sjovt at høre jeres kommentarer med 206 CC'eren. Selv tror jeg meget af opfattelsen skyldes, at den er så forholdsvis billig, at den så umuligt kan være noget for et rigtigt mandfolk? Ja, den er kompakt, men det synes jeg ikke nødvendigvis gør den femi. :-)
Guest kim Besvaret March 2, 2004 Rapporter Besvaret March 2, 2004 AJ, Lige præcis indenfor din ramme på SEK 160.000 kan du købe en splinterny Skoda Fabia RS. 131 HK - 310 Nm - det rykker. Jeg ved, hvad jeg skriver om - jeg fik min egen i midten af januar måned. Bemærk i øvrigt, at hvis du køber en helt ny bil, vil du for de fleste mærkers vedkommende få fri kaskoforsikring (vagnskade försäkring) i 3 år. Bemærk i øvrigt også, at de svenske nybilspriser er listepriser - der skal ikke meget handelstalent til at få en mærkbar rabat. Den kan man så bruge til at købe vinterdæk for - de er i praksis obligatoriske i Sverige. Du tror måske at sådan en diesel-brænder er kedelig - men, tag ikke fejl. Prøv om du kan finde et sted, hvor du kan få lov at prøve en. Eller en anden tilsvarende - måske en Golf / Audi A3 med nogenlunde tilsvarende motor. Brændstofforbruget - min kører allerede nu over 19 km/liter - og det bliver bedre, når det bliver varmere i vejret.
Guest christian Besvaret March 2, 2004 Rapporter Besvaret March 2, 2004 AJ: Om en bil er billig er jeg sådan set ligeglad med. Det er 206 cc'ens nissan micra look jeg ikke bryder mig om. Den alm. 206 derimod, synes jeg er en rap lille spand....... Også selvom den er billig
Guest nikolaj Besvaret March 2, 2004 Rapporter Besvaret March 2, 2004 Kim: 131 hk der rykker? jeg har selv 170 at gøre godt med men da der er en masse ekstraudstyr har jeg svært ved at følge med Swoops sæbekassebil. Har skodafolkene ikke bare pillet en masse ud siden den skulle være rap? Så ville jeg hellere have en Toyota starlet ... den er sjov, billig, grim ... alle de ting en skoda også er
Guest kim Besvaret March 2, 2004 Rapporter Besvaret March 2, 2004 Vincent, Det er ikke de 131 HK, der rykker. Det er derimod de 310 Nm - som du sikkert ved, skal der en ualmindelig god benzinmotor på mindst 3 liter til at præstere noget lignende. F.eks. en 6-cylindret BMW-motor. Men sådan en sidder jo i et karosseri, der både er stort og tung - og dyrt. Næh - jeg kører i noget der rykker - og jeg smiler, hver gang jeg tanker - og også når jeg kører forbi de/I andre i de forskellige store kasser. Jeg har egentlig ikke købt Skoda af nød. I DK har jeg haft adskillige BMW'er - herlige biler med fine 6-cylindrede motorer - både E30, E36 og E46 modeller. Min Fabia RS er bare min pendler-bil. Når jeg får bygget en garage, ender det sikkert med at der kommer til at stå noget mere eksotisk i den - men det bliver ikke i år.
Guest martin Besvaret March 4, 2004 Rapporter Besvaret March 4, 2004 Tja... var det mig der skulle bruge omkring 150.000,- ville jeg nok købe en Audi eller en VW TDI'er. Økonomien og driftsikkerheden er i top og du kan let/billigt få disse motorer tunet så de bliver rigelig hurtige og endda en del hurtigere end benzinerne. Desuden har diesel jo et fantastisk bundtræk som på ingen måde kan sammenlignes med en benzin motor (selv ikke de helt store). Dette bliver hurtig bliver uundværligt når man har vænnet sig til alle de mange fordele ved en dieselbil. Jeg ville ihvertfald aldrig spilde penge på en benziner igen. Det skulle ihvertfald være noget virkelig heftigt før jeg ville overveje det.
Guest kim Besvaret March 4, 2004 Rapporter Besvaret March 4, 2004 Der er vist efterhånden flere der har "set lyset". Martin T har fat i den helt rigtige ende - den med bundtræk, og ikke mindst: "Jeg ville ihvertfald aldrig spilde penge på en benziner igen". Jeg har i tidens løb fået flere mennesker omvendt til at tro på og køre i dieseldrevne biler. Nu er de ligesom Martin blevet afhængige af det store drejningsmoment og det dertil hørende bundtræk. Benzinbiler er primært for bilister, der kun kører meget korte ture. Nogle mener, at de skulle tage cyklen i stedet ...
Guest hans Besvaret March 4, 2004 Rapporter Besvaret March 4, 2004 Jeg ville nok vælge en lidt større bil med fire døre - og ville sikkert købe en tysker i Tyskland. En BMW 528 fra 1996-1999 ville være en oplagt kandidat. Jeg synes, at det stadig er en fed dyt - især i sort. Og i Tyskland kan du snildt få den helt nede i området omkring 65k-70k DKK og op til din max.grænse - endda med læder, aircon og hele svineriet.
Guest ronni Besvaret April 16, 2004 Rapporter Besvaret April 16, 2004 ville vælge en is200 der er to på bilweb.se man for meget mere for udstyr og efter min mening en federe bil end bmw.
Guest tim Besvaret April 18, 2004 Rapporter Besvaret April 18, 2004 Kim H Skriver: ----- Bemærk i øvrigt, at hvis du køber en helt ny bil, vil du for de fleste mærkers vedkommende få fri kaskoforsikring (vagnskade försäkring) i 3 år. ----- Ja det lyder jo godt nok. Men er der nogle specielle regler med det. Skal man f.eks. være 28 år, have kørt bil i så og så mange år osv. Er det en helt almindelig forsikring som man bare får i 3 år helt gratis. Ved du om det også gælder for BMW i sverige ? Mvh Tim
Guest kim Besvaret April 18, 2004 Rapporter Besvaret April 18, 2004 Tim P, Den vagnskadeförsäking, der følger med de fleste nye biler i Sverige, varierer lidt fra mærke til mærke - tror jeg nok. Har kun egne erfaringer med Skoda. Jeg VED IKKE om alder o.s.v. indgår i eventuel individuel forsikring, men jeg TROR det ikke - måske på selvrisikodelen. Du bliver nødt til at spørge den flinke sælger hos BMW. I følge mine oplysninger gælder ordningen også hos BMW. Vær i øvrigt opmærksom på, at vagnskadeförsäkring ikke er helt sammenlignelig med en dansk kaskoforsikring. Du nævner BMW - så skal du også vide, at der for fabriksnye BMW'er gives FRI SERVICE - 3 år eller 80.000 km - det har trods alt også en vis værdi - ikk'?
Guest tim Besvaret April 19, 2004 Rapporter Besvaret April 19, 2004 Hej Kim. Tak for det. Det lyder jo ok, hvis man kunne få en gratis / billig forsikring ved at købe en ny bil. Og de 3 års service er heller ikke dårlig. Så må man jo lige prøve at forespørge derovre. Ellers havde jeg tænkt på at købe bilen i Tyskland, hvor der jo er mange eksemplarer og så indregisterer den i Sverige. Men så er den mulighed med forsikring og service jo spildt. Prøver at skrive en mail til en BMW forhandler. Mvh Tim
Guest dbm Besvaret April 26, 2004 Rapporter Besvaret April 26, 2004 Til Kim med Skoda Fabia RS. Er det muligt og få nogle oplysninger ang. din fabia? Hvad kører den på litern ved motorvejskørsel? Er der plads nok? (bagagerum o.s.v) Er den dyr i forsikring? Ris/ros om bilen.. på forhån tak. Mvh Jacob Aakjær
Guest kim Besvaret April 26, 2004 Rapporter Besvaret April 26, 2004 dbm, På nuværende tidspunkt har min Fabia kørt ca. 11.500 km - gennemsnit for denne strækning er præcis 19,41 km/liter - jeg kører cirka 170 km/dag - mest landevej og motorvej. Plads nok? - for mig er det OK, men jeg kender ikke dine behov - se på bilen hos en forhandler ... Jeg betaler SEK 2600 om året i forsikring - jeg bor i et billigt postnummer. Skoda "giver" vagnskadeförsäkring de første 3 år. Vejskatten ligger på SEK 5100 om året. Vejskat for dieselbiler er noget høj i Sverige, men sammenholdt med brændstoføkonomien løber det rundt allerede ved 15.000 - 20.000 km om året - jeg kommer til at køre måske 40.000 bare frem og tilbage til arbejde i DK. Der er ikke mange der tror det, men det er faktisk en spændende lille bil. 130 HK og 310 Newtonmeter - forleden var der en Mondeo med V6 motor, der lige skulle vise hvad han kunne - men det kunne han overhovedet ikke ... Den har fint udstyr - aircon er standard - husk at få el-ruder i bagdørene, og fartpilot er en god ting på de halvtomme svenske motorveje. Jeg har bestemt ikke fortrudt.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu