Jump to content

Salg af dk bil til forhandler

Recommended Posts

Skrevet

Hej med jer alle sammen... Efter at have overtalt min kæreste om at flytte væk fra Kbh NV og til et hus i Malmø, kommer jeg med et lille spørgsmål. Er der nogen der har prøvet at give sin bil som er taget med fra DK, i bytte når man handler bil i Sverige??? Mvh Jacob.

Besvaret

Hej med jer alle sammen... Efter at have overtalt min kæreste om at flytte væk fra Kbh NV og til et hus i Malmø, kommer jeg med et lille spørgsmål. Er der nogen der har prøvet at give sin bil som er taget med fra DK, i bytte når man handler bil i Sverige??? Mvh Jacob.

Besvaret

Det kan jo teoretisk godt lade sig gøre, men bilen er jo intet værd i Sverige, sammenlignet med værdien i Danmark.Typisk det halve.Og forhandleren skal have bøvlet med at få den indregistreret.

Besvaret

Jeg ville have fået den indreg. i sverige samt fået reg.afgiften tilbage i Dk. Problemet er det at vi flytter om en måned og det er sgu lidt trægt med bilsalget her i lille Dk.

Besvaret

Hvis det drejer sig om køb af en 'ny' brugt bil i sverige plejer der ikke være problemer. Men drejer det sig om en sprit ny dyt, med medfølgende nybils lugt - er det ikke alle forhandlere der vil tage ikke svensk solgte biler i modkøb. Men dette kan vel undersøges på forhånd hos den enkelte forhandler ? Alternativt er også at købe den nye bil i DK - og lade den gamle bil indgå der ?

Besvaret

Jeg tvivler da på, at de vil tage en dansk bil i bytte, med mindre den er fritaget for afgift. Jeg tror ikke en forhandler gider vente på told & skat's behandling af en sådan afgiftssag.

Besvaret

Hvis din bil er en nogenlunde gængs bil - også i Sverige - ville jeg ikke være betænkelig ved at tage den med. Jeg er flyttet til for nylig SE - vi havde 2 biler i DK. Den ene var en Renault Clio med diesel-motor - den sælges ikke i Sverige, så den blev solgt i DK. Den anden er en Hyundai Getz - benzin - som der kører mange af i Sverige. Den blev taget med, forsynet med svenske skilte, og jeg gennemførte øvelsen med refusion af dansk registreringsafgift. Bilen blev ikke ringere af at køre med svenske nummerplader, og vi har nu en meget billig bil. Min konklusion er, at hvis du har en bil, som du er tilfreds med, og som er almindeligt forekommende i Sverige - så tag den med. Hvis du derimod har en meget dyr eller "eksotisk" bil - set med svenske øjne - så kan du måske få problemer.

Besvaret

det ender nok med at jeg vil tage min "dejlige" Renualt Laguna med til Sverige og få den reg. for derefter kontakte nogle forhandler som vil tage den i bytte.

Besvaret

Jeg havde min brugte Opel Vectra med fra DK, som jeg har haft fra ny i Danmark. Og KUN fordi jeg havde haft den fra ny, og havde alle papirer fandt jeg efter ca 15 forhandlerbesøg et forhandler som ville tage den i bytte da jeg købte en af hans brugte biler. Så det kan være svært nok at komme af med den selvom du køber en anden. Og held og lykke med afgiftssagen med Told og Skat i DK. Men det kan du læse om i en anden tråd :-)

Besvaret

Tak for alle jeres indlæg. Jeg vil nu gå i tænke boks og se hvad det kan kaste af sig. Mvh Jacob.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...