Jump to content

Fradrag på øresundsbroen?

Recommended Posts

Guest jesper
Skrevet

Hejsa Ville lige være sikker, er det sandt at det nu er vedtaget at man kan trække 100kr fra om dagen i kørsel over broen?, og er det så ensbetydende med at jeg når jeg køber en brobizz til 2550dkr, faktisk kun reelt betaler=550dkr?, eller er det mig som helt har misforstået noget?, og hvorfor er der så egentlig ik,meget mere trafik på broen nu, hvis man har fået den mulighed???.

Besvaret

Hejsa Ville lige være sikker, er det sandt at det nu er vedtaget at man kan trække 100kr fra om dagen i kørsel over broen?, og er det så ensbetydende med at jeg når jeg køber en brobizz til 2550dkr, faktisk kun reelt betaler=550dkr?, eller er det mig som helt har misforstået noget?, og hvorfor er der så egentlig ik,meget mere trafik på broen nu, hvis man har fået den mulighed???.

Besvaret

Ja...50,- dkr. pr. overfart, når du befordrer dig pr. automobil. Og jeg mener taksten er 8,- dkr. pr. tur med lokomotivet. Husk dog på at det er et ligningsmæssigt fradrag, og derfor er besparelsen jo ikke så stor som den umiddelbart lyder.

Besvaret

"Ved kørsel over Øresundsforbindelsen kan man for indkomståret 2003 kun tage et almindeligt kilometerfradrag med de sædvanlige satser, se ovenfor under "Befordring mellem hjem og arbejde"." ref: http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=133162&ov_id=200389&i=53&top=133111& action=vis#133162 Ved godt at det er for 2003, men der er ikke her nævnt noget om et fast beløb for at køre over Øresundsbroen. Hvornår er det vedtaget, hvornår gælder det fra, og hvor kan man læse mere?

Besvaret

Fradraget trådte i kraft 1/1-2004. Så husk nu at lade være med at prøve at trække det fra på selvangivelsen for 2003! Den går nixen. *s* (Jeg siger det, fordi jeg selv var ved at gøre det. Jeg rodede vist rundt i Forskudsopgørelse 2004 og Selvangivelse 2003 happy.gif) Du kan læse lidt mere her her samt selve lovforslaget hér

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...