Guest brobizzen Skrevet April 25, 2004 Rapporter Skrevet April 25, 2004 Jeg er igang med at lægge budget mht. flytning til Malmø. Der skal selvfølgelig regnes på alle udgifter, og derfor har jeg brug for noget hjælp af jer der bor der. Mit store problem er forsikring da jeg ikke kan beregne ud fra Danske forsikringsselskaber. Så vil den kloge nok sige: "Du kan gå ind på hjemmesiderne og beregne hvor meget du skal betale", men det kan jeg ikke når jeg ikke har noget svensk personnummer endnu (Det kræves hver gang!). Derfor vil jeg notere nogle biler ned, og hvis nogen af jer enten ejer eller kender nogen med den bil, kan i så ikke give mig et praj om hvad den evt. vil koste i forsikring om året? (Helforsikring) Lige lidt om mig: 24 år Haft kørekort i 6 år uden skader Skal finde en bolig lidt udenfor malmø city kører ca. 30000 km om året overvejer også kraftigt at importere fra tyskland Biler jeg ønsker prisopslag på: Mercedes CLK 320 (årgang 97-98-99) Mercedes SL 300 / 500 (årgang 90-97) Audi TT (180 hk) BMW E36 Cabriolet (325i foretrukken) (årgang 94-99) Sidst men ikke mindst: BMW E46 Coupé 320i/325i Håber at i kan hjælpe, og er forståelig overfor min forespørgsel..
Guest brobizzen Besvaret April 25, 2004 Rapporter Besvaret April 25, 2004 Jeg er igang med at lægge budget mht. flytning til Malmø. Der skal selvfølgelig regnes på alle udgifter, og derfor har jeg brug for noget hjælp af jer der bor der. Mit store problem er forsikring da jeg ikke kan beregne ud fra Danske forsikringsselskaber. Så vil den kloge nok sige: "Du kan gå ind på hjemmesiderne og beregne hvor meget du skal betale", men det kan jeg ikke når jeg ikke har noget svensk personnummer endnu (Det kræves hver gang!). Derfor vil jeg notere nogle biler ned, og hvis nogen af jer enten ejer eller kender nogen med den bil, kan i så ikke give mig et praj om hvad den evt. vil koste i forsikring om året? (Helforsikring) Lige lidt om mig: 24 år Haft kørekort i 6 år uden skader Skal finde en bolig lidt udenfor malmø city kører ca. 30000 km om året overvejer også kraftigt at importere fra tyskland Biler jeg ønsker prisopslag på: Mercedes CLK 320 (årgang 97-98-99) Mercedes SL 300 / 500 (årgang 90-97) Audi TT (180 hk) BMW E36 Cabriolet (325i foretrukken) (årgang 94-99) Sidst men ikke mindst: BMW E46 Coupé 320i/325i Håber at i kan hjælpe, og er forståelig overfor min forespørgsel..
Guest jesper Besvaret April 25, 2004 Rapporter Besvaret April 25, 2004 Hej! Her en idé: Jeg har lidt de samme "specs" som dig! Jeg er 23 år, kører 30000 km/år og har en 2002 Jag x-type 3.0 sport. Den koster 22000 i helforsikring om året. Mvh. Jesper
Guest jesper Besvaret April 25, 2004 Rapporter Besvaret April 25, 2004 Det er umuligt at sige. Det kommer an på så mange ting. Hvor skal bilen parkeres. Er det en "belastet" del af byen osv osv osv. Hvis i lurede lidt mere herinde, så ville i se at i kan risikere at få vidt forskellige tilbud fra sælgere i samme firma. Kodeordet er: spil selskaberne ud mod hinanden efter de første tilbud, og få dem så så langt ned i pris som i kan. Forsikringer (på bil) er en jungle herovre. Hvad den ene betaler med samme data behøver den anden ikke nødvendigvis at kunne få.
Guest andré Besvaret April 25, 2004 Rapporter Besvaret April 25, 2004 Husk også at spørge din fremtidige svenske ejendomsmægler, om han kan agere "ombud" for dig...min mægler skaffede mig en billig bilforsikring + husstands-forsikring ved at ringe som ombud på mine vegne.
Guest peter Besvaret April 26, 2004 Rapporter Besvaret April 26, 2004 Selv om du ikke har SV cpr nr, kan du godt få dem til at gi dig en ca pris... Men kun på mail.... Ps men spør ikke på 7 biler
dan Besvaret April 26, 2004 Rapporter Besvaret April 26, 2004 Ja, eller gå ind på deres hjemmesider, find deres telefonnumre. Det går meget hurtigere. Du ryger lige ind i Kundeservice hvor de spørger om alle de ting som man glemmer når man mailer dem. Og su siger bare at du ikke er flyttet til endnu - så kan de give dig priser selvom du ikke har reg. nr.
Guest brobizzen Besvaret April 27, 2004 Rapporter Besvaret April 27, 2004 Nu har jeg skrevet til alle selskaberne pr email, men de eneste der har svaret er Salus og IF. Salus gav mig en pris på gennemsnitligt 15000 SEK for en Audi TT, Mercedes CLK 320 og 230. Det er vel rimeligt nok taget min alder i betragtning (24), men jeg glemte at nævne at det nok bliver en import bil (Hvis jeg kan få den finansieret). Hvor stor betydning har det? Er der nogen der ved hvor meget prisen evt. vil stige pga dette?
Guest tim Besvaret April 27, 2004 Rapporter Besvaret April 27, 2004 Ja Godt spørgsmål Brobissen har der. Hvorfor er det dyere at forsikre en importbil. ? Hvad er det forsikringsselskaberne og evt. senere købere er så bange for ? Nogle der kan forklare mig det. ? På forhånt tak. Tim
Guest brobizzen Besvaret April 27, 2004 Rapporter Besvaret April 27, 2004 hovsa.. den kan jeg svare på Tim: Orsaken till detta är att privatimporterade bilar stjäls i större omfattning än svensksålda - att det helt enkelt är en sämre affär som försäkringsbolagen vill skydda sig i. Varför privatimporterade bilar stjäls oftare kan man bara spekulera i, misstanken finns att misslyckade bilköp "räddas" genom försäkringsbedrägeri – den slutkörda bilen försvinner i ett gruvhål.
Guest jesper Besvaret April 28, 2004 Rapporter Besvaret April 28, 2004 Ved køb af bil i eks. Tyskland, så kræver forsikringsselskaberne ofte at nøgler/lås/bil bliver totalt omkodet. Der har været for mange eksempler på at bilerne bliver stjålet "tilbage", fordi der har eksisteret ekstranøgler. Det skulle være en ret go´ forretning...først sælger man bilen...så tager man op og napper den med hjem igen. Om det er hele forklaringen på den, ofte, dyrere forsikring på importbiler...tja, det ved jeg ikke. Men det kunne ihvertfald have en del at sige.
Guest peter Besvaret April 28, 2004 Rapporter Besvaret April 28, 2004 Der skulle være noget med at hvis bilen har været i sv i over et år er der ikke forskel på prisen.. Og i IF var der ikke forskel på min pris. Ps det er da også en meget god forsikring, at vide at der ikke er en gammel ejere der har en nøgle til ens drømme bil..
dan Besvaret April 30, 2004 Rapporter Besvaret April 30, 2004 Jeg hørte fra en forhandler at problemet også er at man ikke ved hvorlangt bilerne har kørt fordi den ikke er blevet fulgt af vejværket. Og da nogen forsikringer fx. kører med at man har en elektronik-går-i-stykker-dækning op til fx. 100.000 km, kan man ikke være sikker på om bilen måske har kørt mere. Så det kunne være en forklaring mere.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu