Guest ronni Skrevet April 28, 2004 Rapporter Skrevet April 28, 2004 Passaten er til service i dag, og det starter ikke godt.. Jeg har tidligere haft den til service hos Din Bil i Helsingborg, og lovet mig selv at jeg aldrig vil bruge det værksted igen, så nu prøvede jeg Din Bil i Malmø.. Efter at have stået i kø i tyve minutter uden at der var sket noget, opgav jeg og gav nøglen til en tydeligt irriteret receptionist, og bad dem ringe når det var min tur i køen - hvilket de endnu ikke har gjort, her en time efter. Hvordan er jeres erfaringer med VW andre steder i Sverige? Hvis ikke jeg finder et bedre værksted, er det vist slut med at køre VAG-biler, for jeg har hverken tid eller tillid til deres service...
Guest ronni Besvaret April 28, 2004 Rapporter Besvaret April 28, 2004 Passaten er til service i dag, og det starter ikke godt.. Jeg har tidligere haft den til service hos Din Bil i Helsingborg, og lovet mig selv at jeg aldrig vil bruge det værksted igen, så nu prøvede jeg Din Bil i Malmø.. Efter at have stået i kø i tyve minutter uden at der var sket noget, opgav jeg og gav nøglen til en tydeligt irriteret receptionist, og bad dem ringe når det var min tur i køen - hvilket de endnu ikke har gjort, her en time efter. Hvordan er jeres erfaringer med VW andre steder i Sverige? Hvis ikke jeg finder et bedre værksted, er det vist slut med at køre VAG-biler, for jeg har hverken tid eller tillid til deres service...
Admin Besvaret April 28, 2004 Rapporter Besvaret April 28, 2004 Det er en kendt sag at VW/Audi har Sverige's dårligste service. Hvorfor får du ikke bare serviceret din bil hos en uautoriseret? Mekonomens værksteder f.eks: "I enligthet med de nya EU-reglerna har vi tillgång till samma erforderlig information och tekniska utrustning som märkeshandeln. Därför kan du med fördel serva din nya bil hos en Mekonomen Bilverkstad då ingen tveksamhet råder huruvida garantin gäller eller inte"
Guest jesper Besvaret April 28, 2004 Rapporter Besvaret April 28, 2004 Jeg er også færdig med autoriserede VAG-værksteder. Og især Din Bil på Pilotgatan. Så kort kan det siges!
Guest tommy Besvaret April 28, 2004 Rapporter Besvaret April 28, 2004 Jeg var på din bil malmø for et par uger siden og der var absolut ingen problemer. Det var den på Kabingatan mener jeg det hedder.
Guest anders Besvaret April 29, 2004 Rapporter Besvaret April 29, 2004 Jeg har (indtil videre) kun gode erfaringer med Din Bil i Trelleborg. Men nu må vi se i morgen hvor jeg skal ha min Audi til 180.000km service...avs! Jo....debatten går på VW'ere, men det er jo samme værksteder vi snakker om, så der burde nu ikke være forskel på (kunde)servicen hvadenten man kører VW eller Audi, vel?
Guest lene,trelleborg Besvaret April 29, 2004 Rapporter Besvaret April 29, 2004 Vi har altså også kun gode erfaringer med Din Bil i Trelleborg. Serviceeftersynet tog knap en time, skift af dæk tog et splitsekund, og da der desværre var fejl på de dæk vi fik (det var så ikke deres skyld)blev de byttet og skiftet uden vrøvl. Så kun ros til dem.
Guest ronni Besvaret April 29, 2004 Rapporter Besvaret April 29, 2004 Jeg må nok vende min vurdering af DinBil på KabinGatan til det bedre - de ringede faktisk kl. 15 og havde bilen klar. De havde godt nok ikke fixet airbagen der rasler (så meget at den overdøver radioen), men de havde i det mindste nulstillet servicetælleren (hvilket var for svært for DinBil i Helsingborg), så jeg har faktisk mod på at bruge dem igen! Deres tyske grundighed og snilde kom især til udtryk ved at de faktisk klarede at kontrollere reservehjulet for både dæktryk og mønsterdybde, uden at røre de to flyttekasser der står ovenpå reservedækket - det er da ganske snildt klaret! :o)
Guest spiff Besvaret April 29, 2004 Rapporter Besvaret April 29, 2004 Så tror da fanden de er så hurtige.. Spørgsmålet er om de også kan måle oliestand uden at åbne motorhjelmen
Guest jesper Besvaret April 29, 2004 Rapporter Besvaret April 29, 2004 "Din bil" i malmö er jeg absolut også utilfreds med, jeg skulle have lavet sprinkler på min A6'er. jeg havde gjort mig den ulejlighed at booke tid 3 uger før og taget en fridag til samme formål. jeg oplevede også utrolig lang ventetid på bare at afleverer nøglen til dem, på trods af at jeg var der da de åbnede var der temlig godt fyldt op. De ringer så sidst på eftermiddagen (30 min før lukketid) og fortæller mig at de alligevel ikke nåede min bil den dag. Så vi var ude i at jeg måtte tage tidligere fri fra arbejde den næste dag, og afhente min bil i deres butik istedet for hos værkstedet. 1300 SEKK for skifte af sprinklerne?!
Guest jesper Besvaret April 29, 2004 Rapporter Besvaret April 29, 2004 Mit serviceeftersyn for en lille måned siden var penge ud af vinduet. De opdagede bl.a. ikke en defekt køler. Og det var endda, har jeg fundet ud af bagefter, været meget åbenlyst at se, eftersom den simpelthen sad løst og lækkede i begge sider. Så meget for deres tyske "grundighed". *bah* Og vedr. reservedæk...så tjekker de det ikke, hvis der ligger større ting i bagagerummet! Det er også meget svært lige at flytte tingene lidt og så tjekke. Men nej nej..uha...det rører de ikke. Så igen: Din Bil på Pilotgatan --> nej tak
Guest jesper Besvaret April 30, 2004 Rapporter Besvaret April 30, 2004 Hmm Gio.. det lyder godt nok ringe, det er sgu da alt for dårligt, da det er et Audi værksted burde de kunne se den slags med det samme. Det får mig til at tænke, for da jeg fik lavet sprinklere bad jeg dem om lige at køre en tur i bilen, da jeg syntes den trak lidt underligt i 3 gear, kan jeg nu også stole på at de har gjort det grundigt?!.. de sagde godt nok at de havde kørt en tur i den, men syntes ikke der var noget underligt ved den.
Guest ronni Besvaret April 30, 2004 Rapporter Besvaret April 30, 2004 Det er vel også ok at de ikke gider flytte mit lort for at komme til reservedækket - men så skal de ikke sætte kryds i at det er kontrolleret og fundet i orden. Det underminerer simpelthen tilliden til hvad de ellers går og laver. Da jeg havde min Passat til service hos DinBil i Helsingborg, ringede de (selvfølgelig) ikke og sagde at den var klar, men de havde da flyttet den da jeg til sidst kom og hentede den. De sagde at de havde lavet service på den, og at alting var klart, men de havde ikke kunne identificere et eneste af de problemer jeg bad dem kigge på, f.eks. kunne de ikke høre en airbag i instrumentbordet der rasler så højt at den overdøver radioen, og serviceindikatoren havde de ikke haft tid til at nulstille - så der var ingen måde jeg kunne se at de rent faktisk havde rørt ved bilen. Det præsenterede jeg dem for, og de ville straks sende mig en specifikation over hvad de havde lavet - som jeg naturligvis ikke har modtaget endnu. Derfor har jeg heller ikke betalt for dette "service" - men dog stadig fået et stempel i min servicebog. Jeg er ikke utryg ved at trille rundt i en Passat, men.. Min næste bil kunne sagtens blive en japaner, en Mazda 6 er f.eks. ganske sexet at se på, eller en Alfa hvis det går helt galt :o)
Guest homer Besvaret April 30, 2004 Rapporter Besvaret April 30, 2004 Ronni: Hvor VOVER du at sammenligne en japansk riskoger med en ypperlig italiensk køremaskine!!?? SKAM dig!! Hvis du er i tvivl, så må du gerne få en prøvetur i min 166'er... :-)
Guest ***** Besvaret April 30, 2004 Rapporter Besvaret April 30, 2004 Ja, enig Homer...-men holder mig nu til GTV'eren.
Guest palle Besvaret April 30, 2004 Rapporter Besvaret April 30, 2004 Homer... den er jo super lækker... Hvad er der sket med S80'eren ??? Jeg ville gerne ha' en lille 147 GTA niiice little car ;o)
Guest ***** Besvaret April 30, 2004 Rapporter Besvaret April 30, 2004 Ja, der er jo nogen der er til de små konebiler, Palle...Hehe. Ej, 147'eren er lækker, men designet er ikke racer nok til undertegnede. At motoren så er det, er noget helt andet.
Guest jesper Besvaret April 30, 2004 Rapporter Besvaret April 30, 2004 Jesper: Altså...jeg er nået dertil hvor jeg IKKE vil bruge dem mere. Det siger vel rigeligt!? *g* Og som Ronni også nævner, så har de præsteret at sige de har lavet noget som viser sig at være direkte løgn. Det er jo helt til grin..også selv om det "kun" var et reservedæk. Hvad bliver det næste!?
Guest palle Besvaret May 1, 2004 Rapporter Besvaret May 1, 2004 Jeg er fuldstændig kold overfor design, bare det virker ! Motor og undervogn før alt andet. Derfor finder du nok heller aldrig mig i en stylet bil !
Guest jesper Besvaret May 1, 2004 Rapporter Besvaret May 1, 2004 Gio: så sandt, de virker utroværdige. Men jeg syntes til gengæld ikke der er de store alternativer til bil rep. når man har Audi. Jeg har prøvet at ringe rundt til en del værksteder dengang jeg skulle have lavet sprinklere, men der var ingen som ville tage den ind, forklaringen var at de kun lavede andre bilmærker, ford, bmw osv. Heldigvis findes der sådan nogen som vianor som kan lave de fleste service ting :-)
Guest trut Besvaret May 9, 2004 Rapporter Besvaret May 9, 2004 Fin service. Jeg var inde ved Din Bil i Malmø for at få lavet en defekt lås til en Golf. Kort ventetid (jeg kom om formiddagen), og der var ingen problemer overhoved. God service den dag. Men hvis der er mange i køen, så må man vel vente, sådan er det alle steder.
Persson Besvaret May 9, 2004 Rapporter Besvaret May 9, 2004 Jeg har intet negativt at sige om Din Bil/Malmö - Audi. Har netop fået foretaget 3k mil checket. Og det var udført hurtigt, effektivt, etc. - skulle lige til at sige at det var en fornøjelse.. men det er vel lidt som et tandlæge besøg .. Hvem gider bruge dyrbar fritid på det når alt nu fungerer *gg*
Guest jesper Besvaret May 10, 2004 Rapporter Besvaret May 10, 2004 Jeg så den køler jeg fik skiftet den anden dag...og det er simpelthen SJUSK at de ikke har opdaget den var læk. TO steder var den utæt! Tydeligt at se, da kølevæsken havde lavet farvede aflejringer. Min mekaniker havde svært ved at tro på den lige havde været til stort service. Og det var, for lige at genopfriske i en voksende tråd, Din Bil på Pilotgatan i Malmö.
Guest jesper Besvaret May 11, 2004 Rapporter Besvaret May 11, 2004 ja , hvad er det man siger "service eller mangel på samme!" .. ;-)
Guest jesper Besvaret May 11, 2004 Rapporter Besvaret May 11, 2004 Birkster: Jeg kunne ikke se det inden bilen gik kold...men jeg er heller ikke mekaniker. Og der skulle gerne være en vis forskel på, om det er mig eller en autoriseret audi-mekaniker der kigger ned i motorrummet. Så jeg føler jeg er undskyldt, når jeg ikke selv har opdaget denne læk. Så ingen spydige bemærkninger, tak
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu