Jump to content

Hvorfor er Dieselbiler så "sjældne" i Sverige??

Recommended Posts

Besvaret

Dieselbiler er af uransagelige årsager ikke så udbredte blandt svenskere... jeg ved ikke om det er efterspørgslen der gør at dieselprisen er så lav i forhold til benzinmodellen.. Udover at afgiften (fordonskatten) er højere på dieselbiler mener jeg ikke der skulle være yderligere omkostninger.. vi har 2 dieselbiler og har ikke mødt "skjulte omk"..

Besvaret

Tom: Ved køb af bil i SE betaler du udsalgspris plus 25% svensk moms...and thats it! (plus de par bas-ører for at få den på vejen) Men der er skam en grund til at mange danskere flytter til Sverige p.g.a. bilpriserne. Ikke noget fækumdik dér...

Besvaret

Tom, Fordonsskatt (vægtafgift) er væsentlig højere (relativt) for diesel end benzin - hvis du sammenligner DK og SE. I SE ser du en faktor mellem 4 og 5. Tilsvarende beløb i DK er styret af brændstofforbrug og i praksis er grøn afgift for en diesel-bil vel mindre end 2 gange højere end for en sammenlignelig benzin-bil ... Når du sammenligner priser mellem DK og SE er du næsten nødt til at gå i detaljer og se på hvilke forskelle der er i udstyr. Det kan sagtens løbe op i større beløb. I dine konkrete eksempler kan den danske 2.0 TDI f.eks. være standardudstyret med noget, som er ekstraudstyr i SE. Det tager tid at komme til bunds i sådanne sager ...

Besvaret

Mit svar ville være "ja det er prisen......" som de siger i Danmark køb 1 betal for 3;-)

Besvaret

Kører jeg meget økonomisk i medvind og går ud og hjælper til, når det er op ad bakke kører jeg ca. 8,4/Liter benz. Vi sparer penge på El, vand og bruger ikke mere af det fordi vi bor herovre. Sparer på husforsikringer, ejendomsskat og køber vel ikke større huse af den grund. Nogle gange skal man vel læne sig tilbage og nyde alle de fordele i stedet for det hele går op i hvor meget man sparer. Det skal jo også være en fornøjelse så man ikke går død i alt den i transport.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...