Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Thomas O eller andre som kender svaret. Du skriver at en forhandler skal give ½ års garanti på en brugt bil. Gælder dette alle brugtvognsforhandlere? Vi har købt en brugt bil (importeret fra Tyskland) hos en forhandler - Gamlegården Bil AB - og han har sagt at vi får 1 måneds garanti. ???

Besvaret

Thomas O eller andre som kender svaret. Du skriver at en forhandler skal give ½ års garanti på en brugt bil. Gælder dette alle brugtvognsforhandlere? Vi har købt en brugt bil (importeret fra Tyskland) hos en forhandler - Gamlegården Bil AB - og han har sagt at vi får 1 måneds garanti. ???

Besvaret

Godt spørgsmål, Mette. Jeg tror ikke, at du kan regne med altid at få 6 måneders garanti på en brugt bil købt hos en forhandler i Sverige. Da jeg købte brugt bil i Sverige for nylig, fik jeg 6 mdrs garanti på den. Sælgeren gav udtryk for, at det er normalt at få den såkaldte MRF-garanti, som jeg fik på bilen. Men på baggrund af dit spørgsmål har jeg nu fundet dette link, hvor det fremgår at denne type garanti kræver at forhandleren er tilsluttet ordningen: http://www.mrf.se/show.asp?type=show&id=4 Og som du kan se, så afhænger garatiens længde af bilens alder og km-tal. Det tyder altså ikke på, at man altid får 6 mdrs garanti hos en brugt-bil-dealer i Sverige. Hilsen HH

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...