Jump to content

Får man gartis låne bil hos audi?

Recommended Posts

Guest michael
Skrevet

får man gartis låne bil hos audi? og er der nogen der har erfaringer med skade af en dansk bil på en svensk? er der noget man skal være opmærksom på? VH Michael (den uheldige der har fået bulet sin parkerede(på en lille villa vej) audi, af et fejeblad ude på "LorteØen"!!!!!!!!!!!)

Besvaret

får man gartis låne bil hos audi? og er der nogen der har erfaringer med skade af en dansk bil på en svensk? er der noget man skal være opmærksom på? VH Michael (den uheldige der har fået bulet sin parkerede(på en lille villa vej) audi, af et fejeblad ude på "LorteØen"!!!!!!!!!!!)

Besvaret

Jeg tror, som så mange andre steder, at værkstedet har nogle kriterier for lånebil. Noget med skadens omfang = hvor lang tid tager det at lave (...og hvad er der i det af penge for dem). Men jeg tror nu ikke Audi (Din Bil i Malmö) generelt kaster om sig med lånebiler. Og igen...Audi har jo deres "mobilitetsgaranti", som jeg selv benyttede mig af engang jeg var strandet i DK. (i svensk bil) Om denne indbefatter noget med låne/leje-bil ved jeg ikke. Og igen, så er jeg heller ikke helt klar over om denne garanti kun tråder i kraft ved at det er "Audi´s skyld" du ikke kan komme videre i din Ringenes Herre. Men men men...et opkald til Lars & Co. hos Din Bil på Pilotgatan kan nok afklare alle disse ting. (Nummeret er 040-380 000)

Besvaret

Hvis du har Bilallrisk hos Salus er der inkluderet lånebil i forbindelse med forsikringssager.. jeg mener de står for 75 % af udgiften til lånebil hos Avis og et par andre svenske hyrebilselskaber

Besvaret

jeg har salusansvar, men jeg har jo selvfølgelig sparet allrisk væk!!!

Besvaret

Hej Michael Er det ikke ham med feje bladet der har skylden ? I så fald kan du sikkert få dækket op til 14 dages billeje af hans forsikringsselsskab. Er selv i gang lige nu, da en af vores biler blev kysset af en dansk bil. Og da han bære skylden kan vi søge hans selsskab om dækning i op til 14 dage.

Besvaret

Det er ham der har skylden, bilen var parkeret på en lukket villavej!! Skal man så selv kontakte hans forsikringselskab for at få "lov til det" eller sender man bare regningen til dem? VH Michael

Besvaret

Praksis i Dk er følgende : Hvis du påkøres af et andet motorkøretøj, er det modpartens ansvarsforsikring der skal betale skaden. Dog betaler din kaskoforsikring i første omgang og kræver så pengene hjem fra modparten. (regres) Er modparten en udlænding gælder dansk praksis stadig, og dit kaskoselskab vil stadig køre din sag mod modparten. Mht. til erstatningsbil har nogen købt en ekstradækning for hurtigt at kunne leje en ny bil (hvis man vil bruge pengene på det, ellers kan man tage på ferie for dem), men det ændrer ikke på at modparten skal betale erstatningsbil hvis nogle kriterier er opfyldt, såsom at du skal have et godt stykke vej på arbejde(og ikke kan komme i nogenlunde tid på arbejde med offentlige transportmidler), eller ikke kunne undvære din bil på jobbet, og så får du et fradrag per kørt km i lejen af lejebilen på vistnok 90 øre for sparet slitage på egen bil. Lejebilen kan man have lige så længe som taksator takserer bilen til at skulle være på værksted excl. de dage hvor dit værksted ikke har reservedele hjemme fordi du har valgt et værksted der ikke har lager. Praksis i Sverige : Aner det ikke :-) udover at samme regler om at rette krav mod skadevolder ved hjælp at sit kaskoforsikringsselskab er gældende for vi har næsten samme færdselslov på dette område i S og DK. I Sverige er der ikke mange værksteder der giver lånebil ved kaskoskader, simpelthen fordi du kan købe dækningen som er beskrevet nedenfor (allrisk eller hvad de nu hedder) af dit forsikringsselskab. Jeg har selv prøvet at ringe til en del og de fleste fattede ikke hvad jeg snakkede om, men henviste til forsikringen. Om man kan tage sin svenske bil til et værksted i DK og få den repareret og sende regningen til sin svenske forsikringsselskab aner jeg ikke, jeg har dog gjort det med reparation af en forrude til 350 Dkr, og her fik jeg pengene uden problemer. Men på sådan en skade sker jo heller ingen taksatorbesigtigelse. Og priserne er jo dyrere i Dk så mon ikke kaskoforsikringen siger nej tak til det. Sikke en smøre, og det meste er måske irrelevant, men så spring det over :-)

• 1 month later...
Besvaret

Fik endelig afgjort vores skade, og det endte med at vi har haft en leje bil i 1 mdr og 2 dage. Modpartens forsikring ville jo som udgangspunkt kun dække de 14 dage, men de har dog dækket hele udgiften, uden noget som helst træk for slidtage eller lign. Så de er da til at snakke med.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...