Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

JEg har på fornemmelsen at jeg måske skulle have været til besiktning allerede nu men har aldrig fået et brev. Købte bilen i februar brugt og har ikke hørt noget fra VV endnu. Bilen er fra 6 mdr 2001. Hvor kan man kontrollere hvornår den skal og hvad hvis den allerede skulle have været? er det så VV man ringer til?

Besvaret

JEg har på fornemmelsen at jeg måske skulle have været til besiktning allerede nu men har aldrig fået et brev. Købte bilen i februar brugt og har ikke hørt noget fra VV endnu. Bilen er fra 6 mdr 2001. Hvor kan man kontrollere hvornår den skal og hvad hvis den allerede skulle have været? er det så VV man ringer til?

Besvaret

Du kan se det på nummerpladen, sidste ciffer angiver et interval hvor den skal synes. Da der kun er 10 cifre og hver periode angiver ca 3 mdr er det mig lidt fjernt præcist hvor tallene deler. Vi har en bil der slutter på 5 den skal synes inden maj eller juni i år, og vi har en der slutter på 9 den skal synes inden udløb af januar. De sendte synspapirerne til den tidligere ejer og jeg skulle selv ringe ind og få en ny tid, her er ingen kære mor, desværre. Du kan finde adresser på www.bilprovningen.se

Besvaret

Jeg er også lidt i tvivl. Min bil er besiktit (?) i august, men har et "løbenummer" der siger okt-dec. En svensker har fortalt mig, at den så ikke skal synes før okt-dec året efter og man derved har 1+ år før besiktningen. Det passer også meget godt med, at jeg intet har hørt fra VV, men er det korrekt, eller kører jeg i en ulovlig bil ?

Besvaret

moerke> Er det direkte til bilprovningen man skal ringe hvis man er i tvivl eller er det VV der kan bekræfte det? Min slutter også på 5 så jeg er nok gået lidt over tiden :-) det er måske derfor jeg heller ikke har modtaget mit kontrolmærke?

Besvaret

Så vidt jeg lige husker står det også hvis man logger på under "Information om mit fordon" på vv - hvornår bilen skal synes næste gang. Har ikke lige min kode ved hånden, så jeg er ikke 100% sikker.

Besvaret

Brian, jeg ringede direkte til bilprovningen og spurgte til det og fik en tid med det samme i deres center i Fosie. Jeg ved ikke noget om dit problem Palle men der var ikke problemer med at komme igennem på telefonen da jeg ringede..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...