Guest nicolaj Skrevet February 1, 2005 Rapporter Skrevet February 1, 2005 Hej jeg har for nyligt bestilt en bil gennem eurogarage (en audi a6, 2,5tdi quattro 180hk), men kom så ved en tilfældighed til at søge på eurogarage på denne side, og er da for at sige det mildt blevet lidt nervøs! - Dog kan jeg se at der ikke er nogen indlæg af nyere dato, og vil meget gerne høre om der er nogen der har nyere erfaringer med dem? - et eller andet burde de jo gøre rigtig når de stadig eksistere og lyder til at have pænt travlt..... please help! - mine nerver har akut behov for at blive dulmet lidt......
Guest nicolaj Besvaret February 1, 2005 Rapporter Besvaret February 1, 2005 Hej jeg har for nyligt bestilt en bil gennem eurogarage (en audi a6, 2,5tdi quattro 180hk), men kom så ved en tilfældighed til at søge på eurogarage på denne side, og er da for at sige det mildt blevet lidt nervøs! - Dog kan jeg se at der ikke er nogen indlæg af nyere dato, og vil meget gerne høre om der er nogen der har nyere erfaringer med dem? - et eller andet burde de jo gøre rigtig når de stadig eksistere og lyder til at have pænt travlt..... please help! - mine nerver har akut behov for at blive dulmet lidt......
Guest mikael Besvaret February 2, 2005 Rapporter Besvaret February 2, 2005 Jeg overvejer selv fuldstændig samme bil og vil måske også bestille den gennem eurogarage. Så som Nicolaj hører jeg meget gerne om erfaringer.
Guest jesper Besvaret February 2, 2005 Rapporter Besvaret February 2, 2005 Lad mig sige det på den her måde: efter at have læst om EG´s behandling af kunder herinde, så ville jeg ikke bestille så meget som en trillebør hos dem. Istedet ville jeg snakke med Peter fra Autohaus, og se hvad han kunne finde på at tage for samme forretning.
Guest mikael Besvaret February 2, 2005 Rapporter Besvaret February 2, 2005 Har netop læst alle indlæg vedr. eurogarage og de får ikke en krone fra mig. Jeg bestiller helt sikkert hos Peter.
credde Besvaret February 2, 2005 Rapporter Besvaret February 2, 2005 Peter har da endda en 180hk quattro stående - medmindre det skal være en Avant. mvh, Christian
Guest mikael Besvaret February 3, 2005 Rapporter Besvaret February 3, 2005 Har set den Peter har stående, den er rigtig lækker men mangler lige et multitronic gear. Har fundet en i Tyskland som Peter hjælper med at få hentet.
Guest homer Besvaret February 3, 2005 Rapporter Besvaret February 3, 2005 Ellers køb min A6 2,5TDI Quattro Avant Tiptronic 02 - snart til salg... For info og fotos, send en mail lao@gouda.dk
Guest andreas Besvaret February 4, 2005 Rapporter Besvaret February 4, 2005 Ifølge Eurogarage hjemmeside leverer de en garanti på bilerne efter svensk købelov. Dette burde da være en form for sikkerhed. Hvis folk oplever problemer med virksomheden og de aftaler der indbyrdes er indgået, er køberen (dig) stillet efter svensk retspraksis, hvilket stort set (groft sagt), er samme formulering som i Danmark. Jævnfør bl.a. www.ko.se , som er til nyttig information for dem, som ikke har den specificerede indsigt i regler og love i Aftale og Købeloven. Ellers er der mulighed for, at tage kontakt til forbrugerombudsmanden, på svensk: konsumentombudsmannen, som står til rådighed for den private forbruger. Ønsker køberen (dig) yderligere garanti i handlen vil jeg anbefale, at i tegner en fuldmagtsaftale med importeren, som efter dansk lov nok vil kunne sidestilles med Aftalelovens §10, stk.2, hvor importeren erholder en stillingsfuldmagt. Problematikken i relation til Eurogarage vil måske være, at de ikke ønsker at tiltræde en sådan aftale, baseret på deres behandling af kunderne hidtil. Uanset valg af importør vil det være mest fornuftigt, at skrive en fuldmagtsaftale, som helt klart specificere de forhold som den konkrete sag omfatter. Da dansk lov naturligvis ikke er gældende i Sverige eller andetsteds end landet, er det den internationale aftale om køb - CISG - som generelt set hviler på samme retsprincipper som svensk og dansk lov, der er aktuel. Kender i en, der kan hjælpe jer med at udforme en sådan fuldmagtsaftale anbefaler jeg dette, ellers kan jeg måske være jer behjælpelig. Med venlig hilsen
Guest jesper Besvaret February 4, 2005 Rapporter Besvaret February 4, 2005 Undskyld Andreas...men det fedeste vil jo nok være at undgå den juridiske mølle. Derfor mener jeg du bør undgå EG. Vi véd vist alle hvor mange grå hår juristikken giver... :-|
Guest peter Besvaret February 5, 2005 Rapporter Besvaret February 5, 2005 Ang garanti, kan vi tilbyde op til et års garanti på bilerne vi sælger og henter, lev i SV...www.auto-haus.se
Guest andreas Besvaret February 5, 2005 Rapporter Besvaret February 5, 2005 Gio: hvis papirerne er iorden, er der ikke noget at rafle om mht. eventuelt juridisk bøvl. Indlægget var ment som en hjælp til dem, som er usikre i importsituationen. Peter: først og fremmest positivt at i har en 1-årig garanti, men det som jeg forstår er problemet, er, at bilen der hentes hjem ikke har de egenskaber som blev aftalt, eller simpelthen det, at egenskaberne ikke fungerer efter hensigten. I det scenarie er køberen ikke stillet særligt godt, da aftalerne oftest er indgået mundtligt og dermed er sværere at bevise. Derfor er det vigtigt at få nedfældet den konkrete aftale på papir og her tænker jeg så ikke bare på, at der står, at importøren "bare" skal hente en bil. Alt skal nedfældes så risikoen minimeres betydeligt. Hvis du ser det fra din synsvinkel Peter, vil det, at du bidrager med en større sikkerhed til køberen bevirke, at flere vil opleve risikoen som mindre og dermed i større grad ønsker, at udnytte de importfordele der er. Det vil altså komme dig som importør til gode. Med venlig hilsen
Guest jesper Besvaret February 5, 2005 Rapporter Besvaret February 5, 2005 Andreas: Dét jeg mente var, at hvadenten papirerne er iorden eller ej, så er det bestemt fedest at undgå at skulle "aflevere bilen tilbage" p.g.a. der er noget der ikke stemmer. Og her ér det man skal kigge sig godt for, og vælge en importør med et godt ry. Det er fint nok at importere en bil fra D - men hvis der er noget galt med den, så er det ikke fedt at 1: skulle ned med den og reklamere, 2: igennem den juridiske trædemølle hvadenten papirerne er iorden eller ej. Dét er nu engang risikoen (for en masse bøvl) ved at hente en bil i et andet land. Og hér er det jo super at Peter, som forhandler/importør, går ind og sætter 1 års garanti på slutsedlen. Så er det, alt andet lige, nemmere at aflevere bilen i Lund med ordene: "den her bil er ikke hvad vi aftalte"...og så tingene bliver ordnet. At papirerne er så detaljerede og minutiøst udformede garanterer ikke mindre bøvl ved en fejl. Jo, du som forbruger står bedre - men det nytter jo ikke en meter, hvis manden du købte bilen af er en idiot. Så kan dine papirer hjælpe nok så meget - du skal nu igang med at trække manden i retten...*s*
Guest thomaso. Besvaret February 5, 2005 Rapporter Besvaret February 5, 2005 Hej gutter. Jeg hentede en bil via Eurogarage. Mage til fupfyr ham Kenneth der ejer bulen. Hold jer langt væk fra ham. Aftersales kender han ikke ordlyden af, heller ikke sine egne aftaler. Du bliver holdt hen med "inget problem", hvis du erfarer problemer med bilen, og så starter undskyldningerne. Han er et skoleeksempel på ham der den skulme autoforhandler, med det brede smil og en cerut. Men husk når i kigger på priser i Tyskland, i får hvad i betaler for. Tyskerne ved godt hvad en bil er værd, og hvis i virkeligt finder "guldbilen" - så er der jo nok noget galt siden den er så billig ikk? Lad være med at gå efter den billigste, så får i heller ikke bundskrabet med hattelak og wunderbaum. Held og lykke med importen, men hold jer fra den skidespræller i Trelleborg...
Guest andreas Besvaret February 7, 2005 Rapporter Besvaret February 7, 2005 Gio: ja, det lyder som om, at manden er en idiot baseret på Thomas indlæg. Det er dog sådan, at hvis han ikke ønsker, at afhjælpe dig med manglen på din bil, er man stillet på denne måde, at du kan købe anden bil af samme mærke, årgang, stand mv. og få manden til, at betale for den eventuelle merpris ved bilen. Dette naturligvis efter reklemation straks overfor importøren. Loven er beskyttelsespræceptiv og tager højde for eventuelle merudgifter påført forbrugeren. Nej, papirerne garanterer ikke at bilen er fejlfri, men det er et glimrende værktøj til, at fastholde tosser som Eurogarage på deres ydelser. Noget beskyttelse er vel bedre end ingen overhovedet. Mvh
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu