Jump to content

Vægtafgift/forsikring m.m på Mercedes CLK ?

Recommended Posts

Guest bateman
Skrevet

Hvilke "ekstra" omkostninger skal man være opmærksom på som bilejer i sverige (grøn afgift,vægtafgift, vejskat???) Er der nogle steder man kan se hvad forskellige biler koster i diverse afgifter ? Er en CLK 55 overhovedet mulig at forsikre for et fornuftigt beløb i sverige ?(en CLK er jo nærmest umulig at forsikre uanset motorstørrelse i dk, når man er 28år)

Guest bateman
Besvaret

Hvilke "ekstra" omkostninger skal man være opmærksom på som bilejer i sverige (grøn afgift,vægtafgift, vejskat???) Er der nogle steder man kan se hvad forskellige biler koster i diverse afgifter ? Er en CLK 55 overhovedet mulig at forsikre for et fornuftigt beløb i sverige ?(en CLK er jo nærmest umulig at forsikre uanset motorstørrelse i dk, når man er 28år)

Guest christian
Besvaret

vil skyde på at du kan forsikre den i S for et sted mellem 15-20K om året alt efter antal km

Guest martin
Besvaret

Dejligt valg af bil... Jeg har en SL55 AMG. Det er jo en lidt anden prisklasse, men den betaler jeg 14.500 SEK for årligt med frie km. Skal lige nævnes jeg også er 28 ... Eller i hvert fald meget tæt på sad.gif

Guest martin
Besvaret

Tak Peter H og tak for henvisningen til Andreas... Han er bare i orden at handle de dyre biler med happy.gif

Guest bateman
Besvaret

Til Martin -> jeg troede at du havde en SL 500, men jeg tager måske fejl eller har du skiftet for nylig? Jeg går ud fra at du har skaffet den hjem fra tyskland - må man spørge hvor meget du har givet ? Efter min mening er SL55 en af de fedeste biler der findes, men der går nok et par år før der bliver råd til den :-) Jeg så lige den nye Mercedes CLS med et par rigtig brede sutter på. Der er sku et eller andet "gangster" over den bil :-) Lækker familiebil!!

Guest martin
Besvaret

Rigtigt Peter, men der er skrevet kontrakt på den så den er sådan set min. Skal bare lige hjem fra Tyskland, men skulle være klar og på plader allerede næste uge happy.gif

Guest bateman
Besvaret

til Martin Har du prøvet nogle andre AMG'er - f.eks. CLK'eren :-) Hvorledes har det forløbet sig med at skaffe den hjem fra Tyskland ? Jeg har forstået at Peter er manden i marken til sådan en opgaven, men har du selv været rundt i tyskland på udkig eller hvordan ?

Besvaret

Bateman Jeg har en mindre CLK selv, og det er en fantastisk bil, så jeg kunne forestille mig at 55 AMG er - ja næsten perfekt. Jeg kan også skaffe dig en CLK 55 AMG både udelukkende afhentet og leveret, eller med dansk garanti og reklamation. Priser m/garanti fra: 216.000 Dkr. Du er velkommen til at kontakte mig hvis en dansk importør/forhandler kan bruges. Mvh. Ivan

Besvaret

Damn min SL'er er måske en gammel taxa så... Vidste der var noget galt med den, men ok med de 500HK og 700NM, taget der kan køres ned, de to sæder, luftindtagene, de brede skærme etc. ja så kan man jo let gå galt i byen. Undskyld mig, men den generelisering må være noget af det dummeste jeg har hørt til dags dato og jeg har ellers hørt meget.

Guest puremon
Besvaret

Haha det lyder da unægteligt som om Palle har ondt i røven over vi andre kører i Mercedes´er. Stakkels ham, hvis han en dag får sig en, kan det være han bliver klogere. Indtil da kan du jo passende holde dine tomme svinerier for dig selv og lade os andre køre rundt i vores dejlige tyskerbiler. Generelt ved jeg ikke om man overhovedet kan tage det som noget negativt at taxivognmænd i DK (og lidt i SE) vælger Mercedes til at køre taxi i. Da det vel om ikke andet siger en del om komforten, sikkerheden, drifts-omkostningerne og kvaliteten. Men Palle, gør os andre en tjeneste, hold dine teenage-dissing for dig selv. Vi andre efterlod vores "jantelovs-se-ned-på-alle-der-har-noget-jeg-godt-selv-ville-have" attitude i DK da vi flyttede herover. Held og lykke

Besvaret

Jeg tror roligt du kan regne med, at Palle ikke har lyst til at have en Mercedes.

Guest puremon
Besvaret

Ronni, det er meget muligt, men aner ikke et hak om ham. Alt andet lige så er det den tommeste kommentar jeg har set siden ´94 da den blev opfundet.

Besvaret

Jaja... der manglede måske en smiley.. og, jeg har vist også sagt til Trinity, at hans bil er ganske lækker, ikk Martin `?? ;o)

Besvaret

Palle - dejligt at se at en kommentar ikke behøver at udvikle sig til alenlange svinerier, men bare en "Jaja, der manglede vist en smiley". Sådan kan jeg godt li' stemningen er selvom vi af og til er uenige.

Besvaret

Pukemon.... Kvalitet der taler for sigselv. Der er vist også en del historier om rust i de nye modeller, vist noget Peter H kan bekræfte... Men ja, jeg glemte en smiley tidligere, men du får mig stadig ikke til at sige at jeres "dejlige tyskerbiler" er et hak bedre end en gennemsnitlig fransk sardindåse. http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=289524

Guest nikolaj
Besvaret

Skalle Palle.... En ting er rust pga dårlig lakering på nogle af de nye modeller (så vidt jeg ved er vi dog tilbage til W210erne) eller whatever fejlen nu har været. En anden er direkte ussel byggekvalitet som der er tale om når du nævner franske biler. Så at sammenligne de to ting er direkte åndssvagt da de intet har med hinanden at gøre. Kom igen Palle..... Kom igen.....

Besvaret

Palle: ja 202 - 210 - 220 modellen er der rust i og det bliver lavet på garantien hvis de er under 8 år... men franske biler dur sku ikke... Vi var på ringen i Tyskland sidste år i en pug 206 gti 2 år gammel.. og det her døde på vejen... Sædevarme, sædet kunne ikke køre tilbage mere og til sidst, tabte vi bag vingen på a1 motorvejen .. Det dur sku ikke happy.gifhappy.gifhappy.gifwww.auto-haus.se

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...