Jump to content

Flytning tilbage til Dk

Recommended Posts

Guest tommy
Skrevet

Jeg har læst de forskellige indlæg igennem vedrørende "hvad med den svenske bil hvis man flytter tilbage til Dk". Nogen siger man sparer 50% på afgiften hvis man flytter tilbage efter at have ejet bilen i 6 mdr. andre siger at man skal have ejet bilen i 2 år og så? Forvirringen er fuldendt efter, at jeg har talt med Told og Skat i Dk. De siger der ikke er nogen særregler og at der altid skal betales fuld indregistreringsafgift hvis man flytter tilbage til Dk og tager bilen med. Told og Skat sagde, at der var noget med EU, men at det da godt kan tage flere år før det bliver afklaret. Er der nogen der ved besked og kan hjælpe?

Guest tommy
Besvaret

Jeg har læst de forskellige indlæg igennem vedrørende "hvad med den svenske bil hvis man flytter tilbage til Dk". Nogen siger man sparer 50% på afgiften hvis man flytter tilbage efter at have ejet bilen i 6 mdr. andre siger at man skal have ejet bilen i 2 år og så? Forvirringen er fuldendt efter, at jeg har talt med Told og Skat i Dk. De siger der ikke er nogen særregler og at der altid skal betales fuld indregistreringsafgift hvis man flytter tilbage til Dk og tager bilen med. Told og Skat sagde, at der var noget med EU, men at det da godt kan tage flere år før det bliver afklaret. Er der nogen der ved besked og kan hjælpe?

Besvaret

Det de siger med EU er rigtigt. Danmark er så vidt jeg ved blevet forbudt at pålægge tilflyttere at betale registreringsafgift på biler mv. til staten af EU. Rent praktisk gør de det alligevel, så hvis du flytter tilbage skal du ud fra en vurdering på bilen betale fuld registreringsafgift.

Guest thygesen
Besvaret

Vincent: Men der er noget med at de kører retssager i øjeblikket og det er det de mener med at de kan trække ud.. hvis man vil kunne man måske prøve om man kan finde nogle af de personer og forespørge hvordan det går.. man kan også tage bilen med til danmark og pille pladerne af den og gemme den til der er kommet en afklaring. Men det er jo en vurderingssag..

Guest thomas
Besvaret
www.skatteborgerne.dk havde en lille nyhedsartikkel om dette. Danmark har en sag på nakken fra EU. Men i den konkrete sag, kan jeg kommentere at forvirringen bliver total, når FDM på medlems siderne under Juridisk rådgivning skriver man skal eje bilen i 6 mdr. i udlandet, for at hente den hjem med lav afgift. Det hedder indført som flyttegods. Det er ikke praksis hos T&S, hvad loven så end skriver. Så du bliver nok nødt til at stille bilen herovre når du flytter, hvis ikke du har lyst til at betale den fulde pris igen 1-2 gange i afgift til DDanmaRk. :-)
Guest anders
Besvaret

Well uden at kunne dokumentere min påstand, hørte jeg formanden for FDM Danmark i interview forleden. Han fortalte at han var meget sikker på at den danske reg.afgifte i år 2006 ville få en "deadlinefrist" af EU domstolen. Så han forventede at det var svenske tilstande om 10 års tid i dk. Mht. de penge som staten Danmark ville tabe på dette, skulle der så handles en yderst fordelagtig aftale mht. landbrugsstøtte/eksport osv. Der skulle kunne hentes mange af de tabte kroner.. Meeeen det lyder jo flot, lad os se hvad der sker :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...