Guest peter Skrevet July 11, 2003 Rapporter Skrevet July 11, 2003 Står og skal til at købe bil, idet jeg er ved at flytte til Sverige. Overvejer at købe bilen i Tyskalnd, har set på Porsche Boxster (S), Audi TT og Mercedes SLK 230 el. 320. Da jeg ikke er særlig bilkyndig, så kunne jeg godt bruge nogle råd hertil, fordele som ulemper ved bilerne. Evt. oplysninger om hvad det ca. vil koste med forsikring i Sverige! PÅ forhånd tak
Guest peter Besvaret July 11, 2003 Rapporter Besvaret July 11, 2003 Står og skal til at købe bil, idet jeg er ved at flytte til Sverige. Overvejer at købe bilen i Tyskalnd, har set på Porsche Boxster (S), Audi TT og Mercedes SLK 230 el. 320. Da jeg ikke er særlig bilkyndig, så kunne jeg godt bruge nogle råd hertil, fordele som ulemper ved bilerne. Evt. oplysninger om hvad det ca. vil koste med forsikring i Sverige! PÅ forhånd tak
spiff Besvaret July 11, 2003 Rapporter Besvaret July 11, 2003 Hej Peter, Jeg drømmer selv om nøjagtigt de 3 biler i øjeblikket. Men jeg har lige en 206'er på danske plader, der skal afsættes først.. Audi'en har (syntes jeg) det lækreste design - Ikke mindst i kabinen. På minus siden er det en forhulstrækker (med mindre du vælger en Quattro), og den bygger på en Golf. Quattro Roadster'en har et latterligt lille bagagerum. Jeg prøvede en SLK 230 umiddelbart efter en BMW Z3 3,0. Selvom Bimmeren på papiret har 30-40 hk. mere, virkede SLK'eren faktisk kvikkere i optrækket. Og så har den jo foldetaget. Boxsteren.. Jaeh.. Det er en Porsche! :-) Jeg har ikke prøvet den, men den har de bedste køreegenskaber af de tre. Til gengæld må man hoste op med en noget større pose penge, og den er nok også dyrest i service.
Guest thomas Besvaret July 11, 2003 Rapporter Besvaret July 11, 2003 Øh John...en Audi TT er faktisk ikke en golf. Bundrammen og motor er den samme som en S3, med en anden karosse på. Detr siger de ihverfald nede fra Audifabrikken :-) Peter gå ind på http://www.aftonbladet.se/ og find sektionen bil, her er der en sektion der hedder biltester. Det giver lidt føling med bilerne, man kommer jo ind i en ukendt kategori, og private holdninger er meget farvede. Selv må jeg med hånden på hjertet ærligt sige jeg ikke kan rådgive dig, det er et personligt valg. Men husk at kigge efter hvad de er værd når de handles brugt, enkelte mærker sælger bare ikke når de har gået over 150.000km da der er hundredevis til salg. Giv dig god tid...drøm lidt...men køb fornuftigt. Husk servicepriserne på Porche behøver ikke lige i den billige ende, og det er ikke en bil man "lige sælger" til gud og hvermand når man er træt af den.
spiff Besvaret July 12, 2003 Rapporter Besvaret July 12, 2003 Øh Thomas... A3/S3 bygger på Golf platformen :-). Ligesom den derved også deler platform med Seat Leon og en Skoda jeg ikke kan huske navnet på.
Guest thomas Besvaret July 12, 2003 Rapporter Besvaret July 12, 2003 WOW....så havde jeg ret, men alligevel..sjovt det snakker de ikke meget om hos Audi Danmark..nøj hvor skal jeg bore i den historie :-) Ha ha ha ... så tror da faen de har så mange fejl de TTere *Griner* Det er nok også derfor de har så små hjul :-)
Guest peter Besvaret July 13, 2003 Rapporter Besvaret July 13, 2003 Der er da kun en vej... Køb min Porsche 996 . Den koster kun 368,000 dkr.. Du vil ikke fortryde det.. Og hvad angår forsikring betaler jeg kun 8,800 dkr om året... Ps. Jeg kan også hjælpe dig med lånet til den...Hvis du har brug for det. www.need4wheels.net
dan Besvaret July 14, 2003 Rapporter Besvaret July 14, 2003 Peter - hvor kan du forsikre den så biligt ?
Guest jacob Besvaret July 14, 2003 Rapporter Besvaret July 14, 2003 Hmm.. tror i skal til at tjekke jeres biler ud drenge... S3 og Golf/A3 er ikke helt der samme det er korrekt at de er bygget på samme undervogn som udgangspunkt.. men efter som der bl.a skal være plads til noget 4wd et eller andet sted siger det jo sig selv at undervognen ikke kan være ens eftersom der ikke er plads til de ting der nu måtte høre med en sådan fætter.. det er korrekt at biler som A3, Golf, Octavia og leonen har samme grundtræk i deres undervogn/ramme men alligevel ikke helt.. kunne bl.a være derfor en S3 undervogn ikke passer på golf og a3 hvem ved.. ;-) og nej TT'eren er slet ikke på samme platform som de tidligere nævnte biler og kører langt bedre end tidligere nævnte.! så lykke til.!
spiff Besvaret July 14, 2003 Rapporter Besvaret July 14, 2003 Quotes fundet tilfældige steder via Google... "...In addition, the current Golf platform is used for the equally brilliant Audi TT, numerous other great hatches from Audi, Seat and Skoda, and of course the new Beetle..." "...For all its style, the TT's underpinnings are a bit more humble. It's built on a shortened version of VW's Golf platform, which also sees service across numerous other VW Group brands like Seat and Skoda. But when it looks this great, who cares?..." Forøvrigt skulle du måske selv tjekke Golf'erne ud, Jacob. Der findes adskillige Golf-varianter med 4-hjulstræk :-).
Guest thomas Besvaret July 14, 2003 Rapporter Besvaret July 14, 2003 Kører TTeren bedre???? Dueh....Jacob min kammerat er special uddannet på Audi - Tyskland, han påstår at bundrammen S3 og TT er storset den samme. Hvis du ved bedre hvorfra har du så DIN viden, det skulle jeg spørge om fra ham? Fordi Audi vil jo gerne vide hvad de går og laver ikke sandt? Puha jeg ville få klaus af at skulle køre meget i en mini bil... Er selv nok mere til biler fra Stuttgart, med voksne dækstørrelser, så man kan få fodfæste på asfalten.
Guest peter Besvaret July 17, 2003 Rapporter Besvaret July 17, 2003 Hvis Du/I overvejer en SLK så køb 320éren....Det er en 6-benet og der er en verden til forskel... Har selv haft en 230ér som kører fint, men der er alt for mange brugte til salg. Det samme gælder TT.....og husk der lige er kommet en 6-benet, som lige har det den "gamle" manglede.....LYDEN!!! Boxster S er helt i særklasse køremæssigt, men også ca. 100-150.000 dyrere. Du kan få næsten den samme oplevelse i Honda S2000, men det er jo en "japser". Men så fornyligt en rød med 18" BBS.....Damn den var fræk "live"....
Guest anders Besvaret July 20, 2003 Rapporter Besvaret July 20, 2003 Well. Enig undervognen er IKKE den samme i de omtalte biler, men platformen er ens i dem alle. Mht til forsikring. Jeg har sendt mail til IF. vedr. et "Slag-på-tærkselen" tilbud. Vedr. Indboforsikring og bilforsikring men de kunne/ville ikke give mig nogen pris. Kan EN herinde hjælpe med en Cirkaprise. Indbo af en 80 m2 Bostadsrätt i Malmö süd og en Audi S4 Kombi/Avant fra 2000. Import fra Tyskland. Jeg er 26 år. Har 8 fulde år. skadefri kørsel med fra DK. Bilen kommer til at koste mig små 200 000 Dkr alt inkl. Nogle ideer?
Guest thomas Besvaret July 20, 2003 Rapporter Besvaret July 20, 2003 Bor ikke i samme område, anden bil, anden alder.....men ved LF skiller de ved 10 års skadefri kørsel. At man ikke overlader bilen til nogen under 25 tæller også med. Ved ikke om du kunne bruge det til noget, men det gav bonus hos mig?
swoop Besvaret July 20, 2003 Rapporter Besvaret July 20, 2003 Jeg giver 15500 SEK for en TT 225 Quattro. Lidt info: - Jeg bor længere inde mod byen. - Alder 27 - Haft kørekort 2 uger før købet af bil. Som Thomas nævner er det et hit hos forsikringen, at ingen under 25 kommer til at køre bilen. Min bil er forsikret hos OK/Folksam, og har ingen problemer haft so far .... Min lejlighed er forsikeret hos Läns. Forsikringsselskaberne går helt i selvsving, hvis du ikke har et reg.nr, de kan regne på. Så find et en bil som ligner på bytbil.com eller tilsvarende og brug dette til tilbudet.
Guest peter Besvaret July 21, 2003 Rapporter Besvaret July 21, 2003 Lyder som om I skal presse selskaberne lidt mere: Audi A6 2,7 Biturbo = 10.000 Skr. (Läns) Audi A4 3,0 Cabrio = 7.500 Skr. (IF) Vi er begge 33 år, skadefri, 14 år kørekort, Limhamn....... DEn øverste Audi er i øvrigt til salg til Sverige´s ABSOLUT bedste pris.... SE www.aftonbladet.se den til 199.000 i Limhamn
Guest thomas Besvaret July 21, 2003 Rapporter Besvaret July 21, 2003 Peter K: Ja men vi bor ikke i Limhamn, men holder begge på gaden i Malmø City. Alene ordlyden af dette burde give højere ydelse på forsikringen.
Guest hubbie Besvaret July 21, 2003 Rapporter Besvaret July 21, 2003 Jeg vil godt lige forberede jer som importere bil fra "udlandet" til Sverige, at det på papiret ser ud som om I spare en masse penge ved privatimport, men regn ikke med at score penge på det. Som privat er det uhyggeligt svært at sælge sin bil i Sverige. Der er en overflod af brugte biler til salg...... Jeg kender flere som har hentet biler i Tyskland og nye fra DK, som troede de sparede 40-50.000 kr nogle gange mere.... Men da bilerne skulle sælges privat fik de sig et kæmpe chok......inkl. undertegnede... Hvilke erfaringer har I?
swoop Besvaret July 21, 2003 Rapporter Besvaret July 21, 2003 Til Peter K, Jeg synes ikke at 15500 sek/år er meget for en, som har haft kørekort i under 1 år ......
Guest thomas Besvaret July 21, 2003 Rapporter Besvaret July 21, 2003 Hubbie: Hvad var det for en bil. Klart hvis man importerer noget markedet i forvejen er fyldt med opstår der et problem. Man kan finde enkelte populære modeller der ikke er så mange af, og hurtigt forsvinder fra salgs stederne. Så må det kunne betale sig. Swoop: Ej som nystartet bilist i en TTer er det en rimelig pris. Guderne må vide hvad det havde kostet i DK *Griner*
Guest hubbie Besvaret July 22, 2003 Rapporter Besvaret July 22, 2003 Thomas O: Selvfølgelig findes der biler som er attraktive at importere, men det bugner med privatimporterede biler....specielt dem i nævner her. Der står snesevis af TTére og SLKére til salg i Sverige, så er det den man leder efter så kontakt en af de mange svenske sælgere som brænder for at komme af med bilen og spar Tysklandsturen. Det er også langt lettere at prutte prisen ned i Sverige end over Telefonen med en tysker som dårligt snakker engelsk..... Personligt efter en del erfaring mener jeg det kun kan betale sig at importere helt specielle biler, hvor udvalget er småt i Sverige. Fx Porsche boxster S, Audi RS4 eller lign. "Standard" biler som SLK eller TT kan sagtens fås til samme pris i Sverige, når man totalt gør regnestykket op....... Vil Du fx have en SLK 230, så start for en ende af og byd 30-40.000 under, så er der helt sikkert bid på et tidspunkt....... Min ven fik en "skrabet" TTér for DK 99.000!!!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu