Jump to content

Vinterdæk

Recommended Posts

Skrevet

Hej har for nyligt anskaffet mig en Octavia RS og nu nærmer tiden hvor vinterdæk igen bliver aktuelle er der nogen som kan anbefale nogle gode steder i Malmø og omegn hvor både pris og servide er fornuftig :-)

Besvaret

Hej har for nyligt anskaffet mig en Octavia RS og nu nærmer tiden hvor vinterdæk igen bliver aktuelle er der nogen som kan anbefale nogle gode steder i Malmø og omegn hvor både pris og servide er fornuftig :-)

Besvaret

Hmmm...min erfaring er at dæk-lobbyen er lige modbydelig på begge sider af sundet, og her tænker jeg på priserne når man komme rind de store steder. Dette har jeg også hørt en Svensk forhandler sige. Stedet over links der omhandler biler, i alle mulige kategorier finder du her: http://www.carlinks.nu/ Skal du selv hente dæk jem med en besparelse der virkeligt batter, han du webshoppe dem på den største online butik i EU her: http://www.daekonline.dk/ En jeg kender bestilte der, og modtog dækkene på sin arbejdsplads i DK. Prisen er inkl. fragtrater. Så skal de bare monteres det første og bedste sted de gider. www.need4wheels.dk ejes af en dansker herovre, han er ok at tale med om det, han kan sikkert også hjælpe dig for ordenlige penge, og kender de lokale inden for branchen.

Besvaret

Hvad med at lade det komme an på en prøve !! Man ku jo få de 5-6 forskellige der er kommet frem til at give en pris, men det forudsætter jo at det er på det samme dæk, jeg står også og skal bruge vinterdæk, og der er sikkert også flere, ku det være en ide ?

Besvaret

Jeg skal bruge nogle brede fødder til bilen 205/55 R16 hastighedskode V eller H så hvis nogen kender til nogle gode tilbud så er jeg lutter øre :-)

• 4 weeks later...
Besvaret

Hej, var der nogensiden nogen der fik bestilt vinterhjul ? Og hvorfra i så fald, står og skal bruge vinterdæk, indenfor den nærmeste fremtid !!

Besvaret

Jeg købte af ham der Peter der skriver i dette forum, han har en webbutik og er Malmø lokal. Han er OK, også med priserne. Billige dæk leder i efter. Hvad vil i egentligt, vil i blive på vejen, eller er i ligeglade med sikkerhed bare det er billigt nok? Køb noget ordenligt, i får alligevel ikke lavet meget buler for differencen, mellem kvalitet og skoddæk.

Besvaret

Unskylg mig Hans...men hvor i mit indlæg er det lige du ser ordet billigt henne ??? Fordi man er efter en god pris, behøver det jo ikke være på et dårligt produkt. Fik iøvrigt priser fra racetech.dk idag. Som ser ret fornuftige ud.

Besvaret

Hvornår er det egentlig lige man skal skifte dem?? Jeg har jo kun sommerdæk, og den er ikke endeligt synet endnu - ville være for dumt hvis den - når den skal til syn - ikke blev godkendt fordi man er gået over til vinterdæk. Kan forresten varmt anbefale Racetech.dk ... har fået stor stor hjælp til import af bil, og også en anbefaling af en billig og fornuftig mekaniker her i malmø - desuden altid hurtige synstider osv osv ... det er bare for godt happy.gif

Besvaret

Til Vincent: I følge Vägverket's side(http://www.vv.se/faq/fordon/dack/nar_vinter.htm) står der: När måste vinterdäck användas? Vid färd på väg under perioden 1 december - 31 mars ska vinterdäck eller likvärdig utrustning användas när det är vinterväglag. Kravet gäller för personbil, lätt lastbil och buss med en totalvikt av högst 3,5 ton samt släpvagn som dras av ett sådant fordon. Extra link: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19981276.htm

Besvaret

Er der nogen som kan anbefale et billigt sted at få monteret/afbalanceret nye dæk på alufælge??

Besvaret

Swoop-> Forstår du det sådan at der rent faktisk er vinterdæksPLIGT?!?!

Besvaret

Thomas H: Undskyld jeg blander mig...men ja. Man SKAL køre med vinterdæk i vinterperioden, som der står i Swoop´s citat. (...hvis du kører i svensk indregistreret bil)

Besvaret

Og sku man få brug for de dér snekæder - er de så ganske lette at sætte på? happy.gif En-Maj-lidt-højere-mod-nord

Besvaret

Thomas H: Nææææ jeg tolker det IKKE som vinterdækspligt. Hurtig oversat af: "När måste vinterdäck användas? Vid färd på väg under perioden 1 december - 31 mars ska vinterdäck eller likvärdig utrustning användas när det är vinterväglag. Kravet gäller för personbil, lätt lastbil och buss med en totalvikt av högst 3,5 ton samt släpvagn som dras av ett sådant fordon." til: Hvornår skal vinterdæk anvendes? Ved kørelse på vej i perioden 1/12 til 31/3 skal man benytte vinterdæk eller anden tilstrækkelig udrustning, når der er vinterväglag (altså når der er risiko for glatte veje, eller hvad man nu kalder sådanne noget). Kravet gælder for personvogn, let lastbil og bus med totalvægt på højst 3,5 ton samt for en trailer som trækkes af sådanne et køretøj. Så hvis hele december skulle slå diverse varme rekorder, skulle det ikke være nødvendigt med vinterdæk. Men vi vil jo gerne ha' hvid jul ;-)

Besvaret

Blot til indblanden i debatten. Hvis man har et uheld ved ex at køre af vejen i vinterperioden uden vinter/helårsdæk eller for nedslidte vinderdæk, vil forsikringsselskabet ikke dække skaden.

Besvaret

Læg mærke til ord som "vinterväglag" og "krav". Vinterväglag oversætter jeg til Vintervejs-lov. Jeg ser det stadig som et krav, at man i perioden 1 december til 31 marts skal køre med vinterdæk. Det syntes også bekræftet af at de fleste brugte biler sælges med tilhørende vinterdæk-sæt. happy.gif

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...