Jump to content

Hvad gør man med bilen, når man endnu ikke har adr. i Sverige.

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Vi overvejer meget kraftigt at flytte over til jer, men har et spørgsmål. Vi har fundet huset, men købet afhænger af om vi kan låne til en bil. Hvad gør man? Kan man låne pengene,til bilen, med henblik på at flytte der over? Med venlig hilsen Mia, Simon og Jesper.

Besvaret

Hej. Vi overvejer meget kraftigt at flytte over til jer, men har et spørgsmål. Vi har fundet huset, men købet afhænger af om vi kan låne til en bil. Hvad gør man? Kan man låne pengene,til bilen, med henblik på at flytte der over? Med venlig hilsen Mia, Simon og Jesper.

Besvaret

Hej! Jeg synes, I skal snakke med jeres fremtidige svenske bank - jeg tror ikke, det er noget problem at tilsagn om et billån på forhånd. M.h.t. bank er det en fordel, hvis man sørger for at få en bank i Sverige, der har samarbejds-aftale med den dansk bank, da man sparer gebyr ved over-førsel af sin løn, hvilken kan være ret dyrt. Se under "Banker", der står hvilke banker, der har samarbejdsaftaler.

Besvaret

Hvis i overvejer at købe en NY bil, så er det billigst at købe den i Danmark. Men du skal dog kunne fremvise papirer på, at du bor i Sverige.

• 3 weeks later...
Besvaret

Til Michael hvad mener du med at det er billigst at købe den i danmark ? vi står og er ved at købe en bil i sverige, og da jeg muligvis skal have en ny bil ville jeg gerne høre nærmere, du må også gerne sende en mail til mig :o) på forhånd tak mvh Julie

Besvaret

PS hvad med forsikringen, bliver den ikke dyrere hvis man importere en bil ?

Guest michael
Besvaret

Hvis du køber en bil i Danmark og du har eller påtænker at flytte til Sverige skal du ikke betale afgift. Du skal betale moms i Sverige + lidt for at få svenske nummerplader på samt syn. Måske et par tusinde udover momsen. Eks: En alm. Audi A4 1,6 koster i Danmark kr. 306.000,-. Uden afgift skal du give kr. 105.000,- Dertil skal du så lægge den svenske moms oveni.

Guest michael
Besvaret

Det skal lige nævnes, at man KUN kan slippe for at betale afgift på NYE biler.

Besvaret

Hej! Køb forguds skyld ikke bilen i Sverige...Det er megadyrt...Jeg har virkelig siddet og sammenlignet priser med tyskland hvor det er en del billigere, hvis man vil købe brugt!! Jeg har en ven som pt. har haft 3 biler alle købt i Tyskland....Han hentede bilerne i Tyskland og omregistrerede dem i Sverige....Det kostede næsten ingenting og gik problemfrit...Ny bil er tilgengæld billigst i DK

Besvaret

Hej Jeg importerede en Audi A6 igennem www.autoo.se Jeg viste dem en bil jeg fandt i Tyskland, og de kalkulerede et uforpligtende tilbud til mig,efter jeg havde udpeget linket, det eneste jeg skulle gøre var at betale forskud på 10% ved accept af tilbuddet, og vente max en måned, inden jeg kunne hente den hos en Mr. Cap servicestation i Sverige. Det eneste du skal bede om er et prisoverslag, og evt. acceptere, vente mens de henter den sammen med andre på en autotransporter, og så lave en forsikring når den skal hentes, de klarer ALT med registreringen m.m. i det tilbud. Det er det nemmeste og stadigt billigt. Har gode erfaringer med autoo.se hvad med jer andre?

Besvaret

Hej Niels H, Hvad koster det ca. udover selve prisen på bilen? Skal man lave en forsikring mens den transporteres fra Tyskland til Sverige eller? Hilsen Peter

Guest johannes
Besvaret

Hej, Jeg har fundet en bil i tyskland med moms på den er fra 3/2000, ved nogen om man skal betale moms på en 2 år gammel bil? mvh Johannes

Besvaret

Hej Peter Send en request via deres tilbuds popup billede på deres side, så modtager du et tilbud, kan det bruges siger du ok. Vedr. garanti, har du tilbageleveringsgaranti i 14 dage eller 30 mil. Derudover har du 1 års garanti på bilen hos dem på et af de omkring 28 Mr.Cap serviceværksteder i landet. Der er en i Malmø. Du kan bare ringe til dem, jeg kan ikke give dig er overslag umiddelbart. Husk deter kun nyere biler, max 5 år gamle. Hvad der sker inden du henter bilen skal du ikke bekymre dig om, det fungerer som postordre biler, du udpeger varen, de tager sig af det andet. Leveringen er ca en måned, de samler fler op med en autotransporter, og det er først din når du får den udleveret, vedr. forsikring.

Besvaret

Hej Niels, Tak for tippet, men kan det passe at det koster ca. 25.000 DKK.....Prøvede med en Audi A4.. Det virker ret dyrt...Selvfølgelig giver Mr. CAP garanti, men hvis man nu køber en 1 år gammel Audi...er der stadig 1 år´s fabriksgaranti tilbage.. Det lyder eller´s fristende, men hvis man skal betale 20-25.000 DKK, kan man jo lige så godt købe den i Sverige!! Tager jeg helt fejl eller? God Påske Peter

• 6 months later...
Besvaret

Hej, jeg forstår ikke helt det kan være billigere i tyskland. Sad og kiggede på en Audi S3 via mobile.de, der kostede den i tyskland ca. 180.000 danske kroner (omregnet), og en bil af samme slags vil ca. koste 160-180.000 (dkk) i Sverige, hvor ligger fidusen så lige ?

Besvaret

Det er meget individelt med bilpriserne......Jeg sparede 20-30.000 på at købte en brugt Mercedes SLK 230, men har ny købt en Audi A6 2,7T, hvor det ikke kunne betale sig...... Husk også Du kan få et afslag på ca. 10% af bilens pris hvis du exportere den, da den tyskeforhandler slipper for at give garanti!!!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...