Jump to content

Pas på på dit kørekort

Recommended Posts

Skrevet

Jeg var så uheldig at tabe mit kørekort. Jeg tog så i går ned til kørekortskontoret i kbh med pas og billede for at få lavet et nyt... men det kunne de da i hvert fald ikke, for der var lige kommet nye regler, så hvis vi som bor i sverige mister vores kørekort eller af andre årsager skal have et nyt, så skal vi have et svensk kørekort, og det var noget med at man skulle henvende sig på afdeling D, eller en ambasade ?!? og få faxet noget og jeg må ærligt indrømme, jeg kunne ikke helt følge med den søde dame der prøvede at forklare mig det... Men heldigvis i mellemtiden slog hun mig op på skærmen og kunne se at mit kort var blevet fundet og sendt til deres hittegods kontor *pyyh* tænkte jeg, der sparede jeg både besværet og pengene ! Men pas lige på jeres kørekort, det lyder sgu besværligt det der. Lige et tillægs spørgmål, hos politiet havde de min gamle adresse i sverige registreret, er der nogen der ved hvor man henvender sig for at melde adresse ændring til DK ?)

Besvaret

Jeg var så uheldig at tabe mit kørekort. Jeg tog så i går ned til kørekortskontoret i kbh med pas og billede for at få lavet et nyt... men det kunne de da i hvert fald ikke, for der var lige kommet nye regler, så hvis vi som bor i sverige mister vores kørekort eller af andre årsager skal have et nyt, så skal vi have et svensk kørekort, og det var noget med at man skulle henvende sig på afdeling D, eller en ambasade ?!? og få faxet noget og jeg må ærligt indrømme, jeg kunne ikke helt følge med den søde dame der prøvede at forklare mig det... Men heldigvis i mellemtiden slog hun mig op på skærmen og kunne se at mit kort var blevet fundet og sendt til deres hittegods kontor *pyyh* tænkte jeg, der sparede jeg både besværet og pengene ! Men pas lige på jeres kørekort, det lyder sgu besværligt det der. Lige et tillægs spørgmål, hos politiet havde de min gamle adresse i sverige registreret, er der nogen der ved hvor man henvender sig for at melde adresse ændring til DK ?)

Besvaret

Julie: Fik at vide hvordan de gjorde da jeg fraflyttede. Der fortalte min venlige kommunale rådgiver at man gjorde meget ud af at holde øje med hvor Danske statsborgere flytter hen, da man jo sommetider får brug for at finde dem igen. Det kan være familien eller andre der har et akut behov. Så det ligger i folkeregistret, men opdateres ikke automatisk med udenlandske registre. I teorien burde du kunne dukke op på nærmeste kommunale forvaltning med adgang til folkeregistret, således du kan få opdateret dine adresse oplysninger. Med behørig legimitation burde det ikke være noget problem. Iøvrigt må det da være en fejl det de siger med kørekortet, hvad så hvis man mister sit pas? Man kan sagtens få lavet et pas, og sendt det til udlandet. Så det burde jo gælde for kørekortet også? Med alle de problemer vi oplever med skattespørgsmål, danske kørekort i svenske biler, sygesikringsbeviser, skrankepaveri m.m. ....tyder det mere og mere på at offentlige instanser tilsyneladende tolker regler mere end de følger dem fra centralt hold. Det er både Told/skat og politiet m.v. Jeg ved ikke med jer, men jeg tvivler altså hver gang jeg får noget at vide fra det offentlige i Danmark vedr. mine pendlerforhold.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...