Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa, Jeg har et spørgsmål. Er der nogle problemer i at eksportere end bil ud af Sverige? Sagen er den, at en af mine venner i Danmark er brændt varm på en bil i Tyskland og gerne vil importere den til Danmark. Men selv med en forhåndsvurdering af afgiften kan han blive godt og grundigt rundbarberet af Told og Skat. Hvis det sker kunne han måske tænke sig at sælge bilen til mig og købe den tilbage om 3-6 måneder når afgiften er blevet lidt billigere m.m. Jeg har så naturligvis tænkt mig at få indregistreret bilen i Sverige og køre i den sålænge. Men jeg skal bare høre, om der er nogle problemer med at sælge bilen til en i Danmark? mvh, Christian

Besvaret

Hejsa, Jeg har et spørgsmål. Er der nogle problemer i at eksportere end bil ud af Sverige? Sagen er den, at en af mine venner i Danmark er brændt varm på en bil i Tyskland og gerne vil importere den til Danmark. Men selv med en forhåndsvurdering af afgiften kan han blive godt og grundigt rundbarberet af Told og Skat. Hvis det sker kunne han måske tænke sig at sælge bilen til mig og købe den tilbage om 3-6 måneder når afgiften er blevet lidt billigere m.m. Jeg har så naturligvis tænkt mig at få indregistreret bilen i Sverige og køre i den sålænge. Men jeg skal bare høre, om der er nogle problemer med at sælge bilen til en i Danmark? mvh, Christian

Besvaret

Der er ikke noegn problemer med at exportere en bil ud af sverige, men hvis du tror at i sparer noget i afgift ved først at indføre den til sverige og så derefter til dk,så tager du fejl, der skal gå flere år før det kan betale sig.. afgiften falder jo ikke fra den ene dag til den anden... Men han kan jo bare købe den og have den til at stå indtil han har råd til at betale afgiften. Og så er der jo lige forsikringen på importerede biler, det kan godt gå hen og blive dyrt!

Besvaret

Er det dyrere at forsikre en importeret bil end samme bil solgt i Sverige? Uha, det lyder lige som noget for konkurrence fætrene i EU. Nu er der tale om en BMW 325 fra 1992. mvh, Christian

Besvaret

De svenske forsikringsselskaber er af en eller anden grund ikke så glade for importerede biler og mc... Jeg havde fundet 2 helt ens biler samme model og årgang, den ene var bare importeret og næsten 4000 svkr. dyrere i forsikring og hun kunne ikke forklare hvorfor men sådan er det bare...

Besvaret

Den prisforskel er beskrevet side op og side ned herinde og i samtlige bilblade :-) Alt for mange tågehorn har set drømmebilen til det halve i Tyskland, og ræser ned og køber den uden garanti for at spare maximalt. Når så de kommer hjem til Svealand, opdager bilprovningen at bilen er totalskadet og nylakeret, eller skæv o.m.a. Endnu værre spinger motoren måske halvt i luften. (Bemærk at importbiler kan ikke tegne forsikring på maskinskade) Hmmm... Sådanne biler har det med at forsvinde i den blå luft, for at ejeren(han der import kloge åge) kan slippe af krogen rent økonomisk. Det er heller ikke for sjov med dyrere mærkebiler der ikke kan sjæles uden digital nøgle, skal have et dokument fra mærkeforhandleren på at der ikke eksisterer en ekstra spøgelsesnøgle til denne. Mange importbiler forsvandt nemlig i en årrække pludseligt, og kørte måske hjem igen :-) Der er ikke noget at sige til, at de ikke kan lide det de forsikrings selskaber.

Besvaret

Jeg giver dig ret i, at man ikke skal importere blot for at importere. Man kan måske ikke spare en masse penge, men meningen er vel, at udbuddet på specielt tyske biler er så meget større der. Men stadigvæk vil jeg påsta, at det er ulovligt at man skal betale mere i forsikring for en importbil specielt med henblik på EU og det indre marked. Det er jo klart at favorisere svenske bilforhandlere. Ligesom sagen med bla. VW som sagde til de danske forhandlere, at de ikke måtte sælge biler til tyskere / svensker fordi man i Danmark fik bilen billigere. Der gik EU ind og det kom der én ting ud af - dyrere biler i Danmark. Men så kan man vel importere den via Danmark? Først importere den til Danmark og derfra importere den til Sverige? Et ekstra led? Men man skal da godt nok være et gigant tågehorn hvis man køber én bil som har været totalskadet og lavet igen. Det kan man nemt checke med stelnummeret og ringe til et værksted. Samtidigt er det jo blot at få indskrevet det i købsaftalen. Selvfølgelig skal forsikringsselskaberne have en sund portion skepsis og klart det er fornuftigt at få en erklæring på, at der ikke eksisterer en spøgelsesnøgle osv. Det svarer vel lidt til at, hvis man er dansker så koster det mere at handle ind i Sverige end hvis man er svensker. Men bevares nu er det jo kun måske det sker, og jeg har selv kig på en TT-er som nok skal købes i Sverige, hvis jeg finder den rigtige model osv. mvh, Christian

Besvaret

Det er usandsynligt fristende at importere en 1-2 år gammel bil fra tyskland, da specielt de lidt mere anderledes modeller er MEGET billigere i Tyskland end i Sverige. Dog tror jeg ikke på at det kan beale sig at importere en Audi, Mercedes BMW og specielt ikke nogle som er for gamle. Hvorfor ikke finde en BMW i sverige, og så importere den til dk ? Det vil være billigere i forsikring osv osv osv. At gøre DK til "et extra led" indebærer vel også at afgiften betales ? Ellers er der vel ikke tale om import, men bare om flytning af 1 stk bil, via Danmark ? Jeg kigger da selv på www.mobile.de men ender nok med at købe "sv. såld"

Besvaret

Øh,Credde ikke for at virke dum, men hvis du importere den til dk først og derefter videre til sverige. Så er den efter min mening stadig importeret, om det er fra dk eller tyskland har ikke noget at sige! Det ville bare give jer en stor extra udgift...

Besvaret

Nej det er bare mig der ikke lige tænkte mig helt om ;) Det kan jo ske nogle gange om onsdagen. Så klart det er en import som bare er flyttet via Danmark. Det er såmænd bare for at hjælpe min ven hvis det går galt. Bilen koster €4500 og er i superstand kun 120.000 km. Men jeg vil helst have en Audi TT Quattro 225 hk og de ligger på 210.000 SEK eller mere for en 2000 model, på mobile kan man finde meget fine eksemplarer til €18000-€20000. Men well, lige her kan det måske godt betale sig at finde et pænt svensk eksemplar, udvalget er jo bare ikke helt så stort. mvh, Christian

Besvaret

Hej Credde, Rart at se, man ikke er den eneste, der jagter en TT. Jeg kan anbefale dig at tage kontakt til Miriam som også er herinde på debatten. Jeg er selv i opstartsfasen mht. omtalte bil og er ved at se lidt på mulighederne. Miriam kan hjælpe dig med at finde en flot brugt bil i Tyskland og importere den til Sverige. Endvidere er han yderst behjælpelig med at besvare spørgsmål. Jeppe

Besvaret

Hejsa, Jeg har selv en del kendskab til Audi og VW, da jeg har været med til at starte nu DK's største VW, Audi, Seat og Skoda side op (www.vagcars.dk), men selve importen til Sverige kender jeg intet til og det er altid rart at få lidt nyt input og bliver det en importeret bil skal jeg nok tage kontakt. Men jeg har desværre en lejlighed i Charlottenlund som ikke er solgt endnu, så før den er solgt sker der ingen bilkøb. mvh, Christian

Besvaret

Frog: HAN ??? Det bli'r Miriam's mand nok lidt overrasket over at høre (sikkert også Miriam selv...og deres børn/barn) hehehe Vær lige opmærksom på, at bilen som sælges i sverige har en "nord-bil" pakke, som bl.a. betyder extra isolering og varme i sæderne. Ikke alle biler (selv luksus) fra syd europa har det .... Hvis de ikke har det, er de svære at sælge i kolde sverige.

Besvaret

Palle, Credde og for guds skyld Miriam, Jeg skal beklage meget, jeg fik sneget et han ind i mit indlæg. Jeg har kun mailet med Miriam, så jeg resonerede lige lidt hurtigt "biler & mænd" og tænkte slet ikke over navnet. Kunne jo også være et alias. Nå, men ikke flere undskyldninger herfra. Kan blot konstaterer at, jeg så har fundet min overKVINDE udi det med biler :-). Så Miriam du bliver stadig den, jeg forstyrer, når jeg bliver helt klar. Og Palle tak for tippet mht. biler i norden contra Syd Europa. Jeppe

Besvaret

Thomas O. : "Hvo intet vover - Intet vinder" Der er meget at spare/tjene ved import, ligesom når man køber en bil privat i DK....

Besvaret

Faster - Hvis man først importere bilen til dk, kommer du til at betale den afgift der nu er ! Når du så tager bilen over til Sverige får du selvfølgelig afgiften igen, men Told & Svindel er så flinke at de trækker 15 % fra den afgift, du får igen, så hvis du betalte kr. 100.000 i afgift, får du altså kun de 85.000 tilbage, så hvor smart det er kan du jo selv vurdere :-)

Besvaret

Hvis i skal bruge TTér så har jeg 2 tilsalg begge 225 hk Q og 2000 og silver.. den ene er dog en Cab... prisen er 190,000sek og 235,000 sek.. Begge er SV reg og klar til lev. Mvh Need4Wheels

Besvaret

Ahh så er det dig, der har Need 4 Wheels (din hjemmeside virker ikke!), har været inde og lure på dine TT-ere og de er nice. Men jeg skal ikke købe nogen TT før min lejlighed i Charlottenlund er solgt. Man bør jo opretholde en vis form for sund fornuft, når man ligger med to huslejer *gisp* mvh, Christian

Besvaret

Credde: tror du trykker forkert happy.gifhappy.gifhappy.gif for den har ikke været nede happy.gifhappy.gifhappy.gif Prøv igen... Ps når det er tid ringer eller skriver du bare..

Besvaret

Faster: Du forstod tilsyneladende ikke hvad jeg svarede på. Spørgsmålet lød på hvorfor at forsikringen var dyrere på importerede biler. Og så svarede jeg på det. ****************************** Ja jeg har også selv sparet penge ved import. Men det kan ført opgøres når man ser hvor meget men evt. taber ved salget bagefter. Spørg Peter K. omfl.

Besvaret

Credde/Palle: Det er Bytbil der har skrevet forkert.. men det vil de lave om på.. Og ja vi har ikke fået biler på endnu, men der er der om et par dage.. Ps det er .. www.need4wheels.net

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...