Jump to content

Hastigheder!

Recommended Posts

Skrevet

Hej! Lige noget jeg faldt over - hvor mange her ved at man kun må køre 70 udenfor tættere bebygget område i Sverige? Det har jeg aldrig fået at vide, og så vidt jeg husker står det heller ikke når man kører over broen? Anyway, jeg har hørt lidt forskelligt omkring hvornår man har kørt så meget for stærkt, at man mister kørekortet - nogen siger 30 km/t, andre siger 30 %, og nu har jeg altså fundet svaret: http://www.polisen.se/inter/nodeid=13769&pageversion=1.html (Nederst på sidenhappy.gif Vid överträdelse med 20 km/h eller mer på väg som är begränsad till 30 km/h. På övriga vägar omhändertas körkortet vid överträdelse över gällande hastighetsbegränsning med 31 km/h eller mer. Så det er altså 30 km/t og ikke 30 %. (Hvis jeg er den eneste der har været i tvivl, så må I undskylde :o)

Besvaret

Hej! Lige noget jeg faldt over - hvor mange her ved at man kun må køre 70 udenfor tættere bebygget område i Sverige? Det har jeg aldrig fået at vide, og så vidt jeg husker står det heller ikke når man kører over broen? Anyway, jeg har hørt lidt forskelligt omkring hvornår man har kørt så meget for stærkt, at man mister kørekortet - nogen siger 30 km/t, andre siger 30 %, og nu har jeg altså fundet svaret: http://www.polisen.se/inter/nodeid=13769&pageversion=1.html (Nederst på sidenhappy.gif Vid överträdelse med 20 km/h eller mer på väg som är begränsad till 30 km/h. På övriga vägar omhändertas körkortet vid överträdelse över gällande hastighetsbegränsning med 31 km/h eller mer. Så det er altså 30 km/t og ikke 30 %. (Hvis jeg er den eneste der har været i tvivl, så må I undskylde :o)

Besvaret

Når man kører over broen, mener jeg at huske, at der står 70 km/t udenfor byer - og ikke 90. Så det må jo så kun være hvor der står 90 at man må køre det - og altså ikke pr. automatik. Og mht. at miste, så har min nabo kørt 141 hvor han måtte køre 90 = 4 mdr. uden kort. og Anken hjalp ikke.

Besvaret

Min mand kørte 155 på motorvejen, og fik taget det i 3 mdr, men klagede over det, og fik det sat ned til 2 mdr, som han klagede over igen, og fik det så til sidst ned på 1 mdr. Så det kan lade sig gøre, man skal bare blive ved.

Besvaret

Hvor lamt, det var i det mindste aldrig sket i lille DK.. min indstilling er: You do the crime, you do the time. :-V

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...