Guest pj Skrevet January 27, 2004 Rapporter Skrevet January 27, 2004 Jeg har haft en bostadsrat i 6 mdr. her i Sverige. Jeg har tænkt mig at leje den ud i et år pga. udstationering og sælge den når jeg kommer hjem. Når jeg kommer hjem har jeg så ejet boligen i 1,5 år. Normalt i Sverige betaler man fuld skat ved salg af bolig indenfor det første år. Men hvordan er det i ovenstående situation? Skal man have boet eller ejet lejligheden i mere end et år?
Guest pj Besvaret January 27, 2004 Rapporter Besvaret January 27, 2004 Jeg har haft en bostadsrat i 6 mdr. her i Sverige. Jeg har tænkt mig at leje den ud i et år pga. udstationering og sælge den når jeg kommer hjem. Når jeg kommer hjem har jeg så ejet boligen i 1,5 år. Normalt i Sverige betaler man fuld skat ved salg af bolig indenfor det første år. Men hvordan er det i ovenstående situation? Skal man have boet eller ejet lejligheden i mere end et år?
vincent Besvaret January 28, 2004 Rapporter Besvaret January 28, 2004 Hvis nedenstående ikke hjælper dig så skriv lige igen http://www.sunddebat.com/discus/messages/173/267.html?1041784462
Guest pj Besvaret January 28, 2004 Rapporter Besvaret January 28, 2004 Hej Vincent, Det eneste jeg ikke forstår er: Hvordan er beskatningen hvis man sælger sin bostatrat indenfor et år. Fx. 7 mdr. efter man købte den? Hvis jeg har beboet lejligheden et halvt år og den har været udlejet et år, har det nogen betydning?
vincent Besvaret February 6, 2004 Rapporter Besvaret February 6, 2004 Den førnævnte brochure jeg har nævnt i anden tråd, har skiftet lokation. http://www.skatteverket.se/broschyrer/321/32103/32103.pdf Prøv at læse på side 12. Sådan som jeg læser det så er beskatningsreglerne ikke anderledes for dig som har beboet lejligheden 1 år, 2 år eller 30 år. Det vigtige er, at du har beboet lejligheden for at opnå beskatningsretten for "privatbostad" ved dit salg af lejligheden (20%skat). Du kan 2 år efter du har beboet den sælge den efter samme regler pga. Tröghetsreglen (toårsreglen). Efter 2 år overgår den til en anden beskatningsform v. salg - og spørg mig ikke hvilken *G* Med andre ord kan du, hvis du i en forudgående periode har beboet lejligheden, udleje den og derefter sælge den med samme beskatningsregler til følge. Det vigtige er, at du ikke overskrider 2-årsreglen. De økonomiske transaktioner vedrørende salget af lejligheden skal være overstået senest 2 år efter du er fraflyttet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu