Jump to content

HSB Bo-lina Internet

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har i et par måneder lært en masse gennem denne side, hvilket har været helt på toppen! Jeg får nøglen til min nye lejlighed på Eriksfältsgatan den 1. marts og er i den forbindelse ved at se på forskellinge småting. Bl.a. så kan jeg se, at det Internet min forening kører med er HSBs eget bredbånd kaldet Bo-lina. Er der nogen der har erfaring med det? Man kan f.eks. ikke se hvad hastighed det kører med på hjemmesiden. http://www.bolina.hsb.se/

Besvaret

Jeg har i et par måneder lært en masse gennem denne side, hvilket har været helt på toppen! Jeg får nøglen til min nye lejlighed på Eriksfältsgatan den 1. marts og er i den forbindelse ved at se på forskellinge småting. Bl.a. så kan jeg se, at det Internet min forening kører med er HSBs eget bredbånd kaldet Bo-lina. Er der nogen der har erfaring med det? Man kan f.eks. ikke se hvad hastighed det kører med på hjemmesiden. http://www.bolina.hsb.se/

Besvaret

Jeg har selv haft dette i 2 år nu syntes ikke det er super godt - skifter til bredbåndsbolaget pr 1/3 har hørt fra andre at dette skulle være bedre lidt dyrere end bolina - for mit vedkommende har irretationsmomenterne været sløje pingtider og af der til tider slet ikke har været internet flere dage i træk på trods af at man henvender sig til hotline...men man får vel hvad man betaler for 275 kr er jo ikke meget for brebånd :-)

Besvaret

Ja nu betaler jeg kun 200,- for det samme Bo-lina som Thomas har, men en del af de ting som har undret mig er, at man ikke må have mere end 1 computer pr. forbindelse (ifølge kontrakten - hvilket gav mig nogle problemer da jeg skulle opsætte trådløst netværk for hvad i alverden skulle jeg dog med det?!?!) Hastigheden ligger på ca. 0,5mBit ud til internettet og ca. 155mBit i det interne Bolina netværk (har opnået denne hastighed via DC++). Upload ligger vel på ca. 256kBit Jeg ville nok anbefale BBB - har også haft problemer med lange nedetider på trods af henvendelse til hotline.

Besvaret

Vince: Er 155Mbit ikke lige rigeligt igennem et 100Mbit netkort!? ;o) Medmindre du selvfølgelig kører GigaBit-netværk, og foreningen gør det samme.

Besvaret

Nu skal man ikke tage det over en bred kam mht. Bolina! Jeg betaler selv kr. 275.- og har kun lovord tilovers for denne herlige forbindelse til små penge! Normalt om dagen kan jeg opnå en hastighed ml. 5-10Mbit hos de store sites (microsoft, Symantec, cnet etc.) og min ftp kører med min. 2mbit i upload! Og ja...internt hos bolina, så kan man opnå enorme hastigheder! Så jeg tror det er alt afhængig af, hvor man bor og hvilke forening man bor i! Nikolaj: De har ingen chance for at se, hvor mange computere du har koblet på, hvis du bruger en router...eller en decideret server koblet til en switch, hvor alle klienter kører igennem serveren! Den sidste løsning har jeg selv lavet herhjemme!

Besvaret

Tak for jeres input. Jeg må indrømme, at jeg fra mange kun har hørt godt om BBB, så hvis det er muligt at få i min lejlighed, må det næsten være en sikker vinder. happy.gif

Besvaret

Toai: Det ved jeg happy.gif ... er også en trådløs router jeg har koblet på med firewall osv. så de har ingen chance for at komme ind og se hvor mange pc'ere jeg reelt har. Jeg snakker om at ifølge deres aftale er det forbudt.

Besvaret

Vince....ahaa....så er jeg med! Hehee...det er nok lidt for naivt af HSB at tro, at hver hustand "kun" har en computer på internettet :-D

Besvaret

Jeg har heller ingenting at klage over. Jeg har endnu ikke haft nede-tid på min forbindelse, og den har vel stået online siden 1/7 sidste år. I HSB's netværk kan man vist roligt sige at hastigheden er god nok ! Skal du bare bruge forbindelsen til at surfe lidt, og lege på nettet (som 98% af alle andre) så er HSB godt nok. Det siger min erfaring ihvertfald.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...