Guest brobizzen Skrevet April 19, 2004 Rapporter Skrevet April 19, 2004 Jeg har søgt i indlæg herinde, og har ikke kunne finde noget om hvad der rent faktisk skal til for at blive godkendt af bestyrelsen i en bostädsratt (kan ikke stave til det, så bær over med mig!).. Jeg forestiller mig at man står i sit fineste tøj og fremlægger sit budget, mens man smiler henrykt og krydser fingre og tæer. Men er det sådan det foregår? Skal man stå skoleret, eller er det bare nogle papirer man skal sende ind?
Guest brobizzen Besvaret April 19, 2004 Rapporter Besvaret April 19, 2004 Jeg har søgt i indlæg herinde, og har ikke kunne finde noget om hvad der rent faktisk skal til for at blive godkendt af bestyrelsen i en bostädsratt (kan ikke stave til det, så bær over med mig!).. Jeg forestiller mig at man står i sit fineste tøj og fremlægger sit budget, mens man smiler henrykt og krydser fingre og tæer. Men er det sådan det foregår? Skal man stå skoleret, eller er det bare nogle papirer man skal sende ind?
Guest anders Besvaret April 20, 2004 Rapporter Besvaret April 20, 2004 Hej Brobizzen Svar : En stabil økonomi Du bliver nærmest "medejer" i foreningen og det er vel derfor bestyrelsen vil sikre sig at du nu også kan være med økonomisk. "Indfødte" svenskere slår de bare op i det store "svensker-system", for at afklare eventuelle betalingsanmærkninger, etc. - men dette kan de ikke for een som ikke står i systemet....derfor skal man bevise en stabil økonomi, f.eks. i form af de seneste lønsedler. Selv sendte jeg bare de nævnte kopier og så var den s*** slået ;o)
Guest jesper Besvaret April 20, 2004 Rapporter Besvaret April 20, 2004 Som Anders skriver, så er en fast indkomst af en vis størrelse, samt kreditværdighed det primære foreningen kigger på. Du skal ikke ekserceres eller i det hele taget møde foreningen, nødvendigvis. Alt dette skulle din mægler gerne klare for dig.
Guest aj Besvaret April 20, 2004 Rapporter Besvaret April 20, 2004 Min forening ville mødes privat med mig. De var egentligt ikke specielt interesserede i lønsedler mv. Efter mødet sagde formanden, at det vigtigeste for dem var, at få en sludder med mig for at sikre sig at jeg var et ganske almindeligt og fornuftigt menneske og ikke en eller anden weirdo.
Guest nikolaj Besvaret April 21, 2004 Rapporter Besvaret April 21, 2004 Da jeg købte min lejlighed i HSB skulle de have de seneste lønsedler, samt ansættelseskontrakten. Jeg erindrer ikke noget om at de f.eks bad om udskrifter fra RKI eller lignende for at vurdere ens kreditværdighed. En vurdering af kreditværdigheden var heller ikke nødvendigt, idet der står i reglerne at foreningen kan tvangssælge lejligheden hvis man ikke efterlever reglementet (stadgarne - vedtægterne).
Guest aj Besvaret April 21, 2004 Rapporter Besvaret April 21, 2004 Gio: Aner det ikke, jeg fik bare min fætter til at komme i mit sted! ;-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu