Guest jens Skrevet June 26, 2004 Rapporter Skrevet June 26, 2004 Er der nogen, der kender til ejendomsmæglernes salærer i Sverige? ... altså hvad det koster at sælge sin bostadsrätt? Forhåbentligt ikke lige så pebret som i Danmark...
Guest jens Besvaret June 26, 2004 Rapporter Besvaret June 26, 2004 Er der nogen, der kender til ejendomsmæglernes salærer i Sverige? ... altså hvad det koster at sælge sin bostadsrätt? Forhåbentligt ikke lige så pebret som i Danmark...
fisker Besvaret June 26, 2004 Rapporter Besvaret June 26, 2004 Da jeg købte min bostadsrett, ved jeg at mægleren fik 10 % af beløbet, den blev solgt for :-( Jeg gav 300.000 altså 30.000 kr.
Guest aj Besvaret June 27, 2004 Rapporter Besvaret June 27, 2004 Mig bekendt scorer de mere end i Danmark. Da jeg købte tog de med 34.000 af salgsprisen på de 435.000.
Guest bj Besvaret June 28, 2004 Rapporter Besvaret June 28, 2004 Intet i vejen for selv at sælge den. man skal bare vide hvordan det hele hænger sammen
Guest jens Besvaret June 29, 2004 Rapporter Besvaret June 29, 2004 Så kan jeg som tommelfingerregel regne med, at en salgspris på en million kroner vil udløse et salær på 100.000? For så ryger en tredjedel af ens gevinst, hvis ens bolig er steget 30 procent i værdi. Det er eddermame gustent...
Guest carspar Besvaret July 3, 2004 Rapporter Besvaret July 3, 2004 Der er ikke en fast procent på en ejendomshandel her i Sverige. I kan selv forhandle, men generelt set er det nok max. den halve pris af et Dansk ejendomsmæglersalær. Et sted mellem 20.000 og 40.000 sek er vel det normale hvis man kan sige det. Deres arbejde er også noget mindre end i Danmark, men i Danmark skal i huske på, at der lige nu er fokus på ejendomsmæglernes tårnhøje priser, som er under kritik af regeringen. Her er konkurrencen meget mere hård, og deraf lavere priser. Men spørg flere og få en ordentlig pris.
Guest zeni Besvaret July 5, 2004 Rapporter Besvaret July 5, 2004 Jeg har fået min lejlighed vurderet af 3 forskellige mæglere, og de lå på 3% af handelsværdien, og det er jo som i Danmark. Her var imidlertid inkluderet reklame mv, hvilket kommer ud over i Danmark. Så det afhænger vist meget af, hvem man kontakter og hvor let ens lejlighed er at sælge tror jeg.
Guest carspar Besvaret July 5, 2004 Rapporter Besvaret July 5, 2004 Hej Zeni. Her er et eksempel, hvor Lundamäklarna sælger villaer for kr. 29.200 så det er ikke i % af handelsprisen, det er bare et eksempel. www.lundamaklarna.com Jeg har set at det er en lejlighed du vil sælge, men prøv hos lidt flere mæglere. I Sverige er handelsprisen fri, men der har været en del fusk med penge under bordet i Stickholm, så politikerne er ved at se på det.
Guest carspar Besvaret July 5, 2004 Rapporter Besvaret July 5, 2004 Hej Zeni. Her er et eksempel, hvor Lundamäklarna sælger villaer for kr. 29.200 så det er ikke i % af handelsprisen, det er bare et eksempel. www.lundamaklarna.com Jeg har set at det er en lejlighed du vil sælge, men prøv hos lidt flere mæglere. I Sverige er handelsprisen fri, men der har været en del fusk med penge under bordet i Stockholm, så politikerne er ved at se på det.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu