Jump to content

Frikøbe tomträtt

Recommended Posts

Guest sgrubbe
Skrevet

Jeg kan af tidligere indlæg se, at tomtträtt er en afgift man betaler til kommunen, hvis de ejer grunden huset ligger på. Er der nogen der ved hvad det "koster" at frikøbe grunden? Eller kender proceduren?

Guest sgrubbe
Besvaret

Jeg kan af tidligere indlæg se, at tomtträtt er en afgift man betaler til kommunen, hvis de ejer grunden huset ligger på. Er der nogen der ved hvad det "koster" at frikøbe grunden? Eller kender proceduren?

• 2 years later...
Besvaret

mægler fortalte mig at man kunne udregne prisen sådan her: Ved salgsopstilligen af et hus er der to vurderinger. en for huset, og en for huset samt grund. træk disse tal fra hinanden og vupti der har du den nette sum du skal betale for at frikøbe grunden.

Besvaret
mægler fortalte mig at man kunne udregne prisen sådan her: Ved salgsopstilligen af et hus er der to vurderinger. en for huset, og en for huset samt grund. træk disse tal fra hinanden og vupti der har du den nette sum du skal betale for at frikøbe grunden.
Det er to år siden spørgsmålet blev stillet.. jeg håber de har fundet ud af det inden :)
Besvaret

Nu kunne det være at andre i lignende situation søgte på tråd og kunne bruge svar. Har påtaget mig en ny mission. At besvare alle ubesvarede indlæg! Ej tror dog ikke, det er nok kun de sene nattetimer hvor porter koncentrationen i årerne er stærkt stigende :rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...