Jump to content

Hvidevarer købt i DK, stik m.m

Recommended Posts

Skrevet

Hej Vi skal have skiftet en indbygningsovn og en kogeplade. Vi kan forstå der er forskel på stikket på produkter købt i hhv DK og SE. Er der nogen der kender en elektriker/handyman der kan skifte stikket på hvidevarer købt i DK? Desuden mangler vi en håndværker til at lægge klinker i entre og køkken. Hvis nogen ligger en med en god kontakt så er I velkomne til at byde ind;-) Vi bor i Limhamn Trine og René

Besvaret

Hej Vi skal have skiftet en indbygningsovn og en kogeplade. Vi kan forstå der er forskel på stikket på produkter købt i hhv DK og SE. Er der nogen der kender en elektriker/handyman der kan skifte stikket på hvidevarer købt i DK? Desuden mangler vi en håndværker til at lægge klinker i entre og køkken. Hvis nogen ligger en med en god kontakt så er I velkomne til at byde ind;-) Vi bor i Limhamn Trine og René

Besvaret

Normalt er der vist slet ikke stik på indbygningsovne og kogeplader når du køber dem, men blot ledninger som skal skrues fast i udtaget på væggen.

Besvaret

Der ER forskel, men ikke på stikket. I sverige har man 380 volt uden jord det kræver at i lægger en fase til nul i jeres elskab. Jeg kan godt gøre det for jer, hvis i mener det er nødvendigt. Jeg mangler iøvrigt også hjælp til flise i entreen ;o)

Guest stokholm
Besvaret

Det er ulovligt at foretage ændringer i et elskab i Danmark.. Er du sikker på at du godt må i Sverige?

Besvaret

Til Palle hmm vi er vist ude i noget jeg ikke helt forstår;-) Har spurgt elgiganten og de sagde at det blot skulle monteres med et andet stik, men at varen var den samme i DK og SE?? Helt præcist hvad taler vi om? Er det problematisk med den ekstra nul fase (?)eller piece of cake? Det er kun nødvendigt i den udstrækning at der var et godt tilbud i DK...hvis det er en større omrokering af elskabet må jeg jo vente til jeg finder et nyt tilbud;-(

Besvaret

Moerke... det er ikke piece of cake, hvis man ikke ved hvad man laver. Der er ikke stik på 380 (400) volt her i sverige. På alle nye kogeplader findes der forskellige måder at påsætte ledningerne, og der skal man lige huske at vælge den rigtige, ellers trækker man HFI'en ;o) Det tog mig ca. en halv time at fixe det, så det er ikke SÅ vanskeligt. Iøvrigt er www.billigehvidevarer.dk nok det billigste sted du kan købe el-artikler, så glem alt om Elgiganten (som jo åbenbart heller ikke ved hvad de snakker om).

Besvaret

Stokholm, det var en elektriker der fortalte mig hvordan jeg skulle gøre det. Ved dog ikke om det gjore det mere lovligt. Men, det er een fase der skal lægges på nul, ikke den store komplicerede opgave. Ingen kan se om det er digselv, eller elektrikeren der har gjort det, da det ikke er plomberet

Besvaret

Ang internetsider så kender jeg godt selv til en del, og det er kun i yderste nødstilfælde jeg tyer til en forhandler som elgiganten...meeeen lige i det her tilfælde havde de en SMEG ovn i stål til 1999,- hvilket jeg ikke har fundet kvalificerede konkurrenter til på diverse (iøvrigt altid jyske???) internetsider Hvis du har vished om at vi ikke risikerer brand og alt muligt andet ubehageligt må du gerne lige maile til mig så vi kan aftale videre. Vi bor i bostadsret som vi gerne når tiden er rigtig vil kunne sælge videre med god samvittighed. Eftersom jeg ikke fatter hvad en nulfase er kunne jeg ALDRIG finde på selv at forsøge at pille ved det:-) don't worry

Besvaret

Nulfase ? Den kender jeg heller ikke hehehe... Jeg bor også i bostättsrat, og jeg har da endnu ikke haft brand :o) Jeg lavede det for et år siden. Hvis jeres elskab ser ud som mit, så laver jeg det gerne... Min email er hansenpalle@yahoo.com

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...