Jump to content

Mbk fastighet

Guest soeger

Recommended Posts

Skrevet

er der nogen der HAR fået lejelighed med det selskab og hvor lang tid tager det ca.?...

Besvaret

er der nogen der HAR fået lejelighed med det selskab og hvor lang tid tager det ca.?...

Guest christian
Besvaret

i så fald så nej, men jeg kender en stribe der har prøvet og prøvet i lange baner uden noget der bare kom tæt på at være en chance for et sted at bo...så jeg ville nok vælge at bruge mine kræfter et andet sted...

Besvaret

Jeg har fået en lejlighed gennem MKB. Jeg søgte på alt og efter 3 måneder fik jeg tilbudt en perfekt lejlighed. SÅDAN! Andreas

Besvaret

Hej Andreas Hvordan gik det/gjorde du med MKB ang. nedenstående: "Hos MKB skal du igennem en kreditvurdering og da du ikke har været mantalsskrevet i Sverige i 3 år så er det ikke sikkert at du kommer i betragtning. I kreditvurderingen vil det fremgå at du ikke har indtægt i sverige og det er negativt, men lov den at du kan vise danske lønsedler. Ud over kreditvurderingen skal du også have en god reference fra en tidligere udlejer i Sverige, så det er nok også et problem, men sig at det bruger man ikke i Danmark." på forhånd tak ;)

Besvaret

Hej Bo. En dansk løn er generelt en god løn. En svensk løn på Sek 200.000 er en god løn her i Sverige og en løn på sek 240.000 er en meget god løn, så generelt er det nok lettere for danskere at få en lejlighed end det er for svenskere. Om man kan gå uden om den manglende reference beror meget på den aktuelle sagsbehandler. Hav en god dag.

Besvaret

Tak for dit svar Carsten, det gør jo håbet grønnere ! ;) Jeg står netop med en mulig lejlighed fra MKB som jeg har været og se på, sagt ja til osv. Så de er jo nok igang med at checke hvad de kan. happy.gif

Besvaret

Hej Bo! Jeg gjorde det, at jeg fik min chef til at skrive et brev om, at jeg havde fast arbejde og havde arbejdet i firmaet i 8 år samt medsendte de 3 sidste lønsedler. Det accepterede foreningen uden problemer.

Guest michaelbo
Besvaret

Hej Carsten Er det du dkriver rigtigt ? Jeg synes det lyder utroligt, at lønniveauet er så megt mindre end i Danmark ? En faglært i Danmark tjener jo nemt 300 000 Dkr. om året. Jeg havde indtryk af af danske lønninger kun var marginalt højere. Jeg ved godt at vi beskattes hårdere , men alligevel..

Guest hillbillybob
Besvaret

30 pct. lavere lønninger på grund af større sociale bidrag fra arbejdsgiverne Den svenske løn er generelt 30 pct. lavere end den danske, fordi arbejdsgiverne i Sverige skal betale 33 pct. i bidrag til de sociale omkostninger. Så hvis man har den lavere svenske løn og den fulde danske skat, vil det ikke være attraktivt at bo i Danmark og arbejde i Sverige,

Besvaret

Hej Michael Bo Det er rigtigt hvad HillBillyBob skriver, samt er købekraften større i Sverige, du kan med en nettoløn der er ca. 20% lavere end i Danmark stort set købe dine dagligvarer i Sverige, så derfor kan de have en nettoløn der er 20% lavere. Så der er dobbelt effekt for en herboende dansker med dansk løn. Men nu begynder Coop og Dansk Supermarked i Danmark en priskrig i Danmark, så det kan da være at det hjælper de Danske forbrugere i Danmark lidt, men indtil nu har der været for lidt konkurrence i Danmark og ingen har gjort noget ved det.

Besvaret

Er det ikke Prenumeration du taler om, Alan? For dem fik jeg hele tiden. Men efter man skrev sig på dem fik man af vide at de var blevet tilbudt en anden kunde.

Besvaret

Vil bare lige fortælle at jeg efter at have være skrevet op i en lille måned, netop HAR fået en lejlighed gennem MKB !!! happy.gif Jeg har måske ikke lige fået 250 tilbud men en hel del da, hvor af de fleste blev tilbudt en "annan kund" og nu endelig kan jeg se frem til at flytte til Malmø happy.gif

Besvaret

Tillykke tillykke Bo! Det var da super lækkert. Husker selv hvor glad jeg blev, da de ringede og sagde de havde en lejlighed til undertegnede. Husk nu - ikke for at ødelægge din entutiasme - at betale regningerne til tiden, opfører dig ordenligt osv., det bestræber vi andre os på. For det er gennem god repræsentation af de danske indvandrer, at man baner vejen for andre. Hermed en tak til de danskerer, der var i MKB før jeg, da disse har medvirket til, at jeg fik lejlighed via dem. VELKOMMEN til byen Bo! Mvh

Besvaret

hej Bo, nogle tips angående ansøgning?? Da jeg stadig kun får mails (tildelt anden kunde) :-( eller skal jeg bare vente og vente....

Besvaret

hej Bo, nogle tips angående ansøgning?? Da jeg stadig kun får mails (tildelt anden kunde) :-( eller skal jeg bare vente og vente.... Tjah David, jeg har i virkeligheden ikke gjort noget "specielt" andet end at ikke bare søge på samtlige områder, at have sat en vis maxgrænse for huslejen plus en så nøjagtig som muligt udfyldelse af samtlige oplysninger. happy.gifHusk nu - ikke for at ødelægge din entutiasme - at betale regningerne til tiden, opfører dig ordenligt osv., det bestræber vi andre os på. For det er gennem god repræsentation af de danske indvandrer, at man baner vejen for andre. Ja Andreas, det si´r vist sig selv ;) Tak til jer alle for råd og vejledninger, det har været/er til stor hjælp !

Besvaret

Er der nogle som har søgt vi MKB's hjemmeside? Jeg har søgt via email, og sagt jeg er interesseret i en speciel lejlighed eller noget lignende. Men jeg har ikke tilføjet noget omkring løn etc etc. Burde man gøre det eller vente til de kontakter mig?

Besvaret

Er der nogle som har søgt vi MKB's hjemmeside? Jeg har søgt via email, og sagt jeg er interesseret i en speciel lejlighed eller noget lignende. Men jeg har ikke tilføjet noget omkring løn etc etc. Burde man gøre det eller vente til de kontakter mig? Jeg tror du får svært ved at få en lejlighed hos MKB, hvis du ikke gi´r dem de informationer de skal bruge for at vurdere dig som potentiel lejer Efter at have oprettet mig selv som bruger ("Skapa användare", gjorde jeg det at jeg udfyldte ALT relevant i "Min sida" ! Så ja, det kan kun anbefales at bruge deres hjemmeside da du så bli´r registreret i deres database happy.gif

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...