Jump to content

Så fandt vi endelig et sted at bo.

Recommended Posts

Skrevet

Yes, så fandt vi sq en dejlig bostadsrätt i Kävlinge :-) Dejlig natur der. Købte en bostadsrätt til 395.000 SEK, et lækkert rækkehus på ca. 125 KVM (i Svenske termer, de måler jo ikke ydermurene med) - så det er en del større en det vi flytter fra i Nivå. Dertil er der sq Bredbandsbolaget og selvf. billig bil. Vi regner med at skulle kigge bil engang i december, skal bruge den til pendling ca. 180KM / dagen, så det bliver vel en dieselhakker. Spørger lige inde i bilforumet. Anyways ville lige melde vores "ankomst" - som bliver d. 3 Dec. Hilsen Anders.

Besvaret

Yes, så fandt vi sq en dejlig bostadsrätt i Kävlinge :-) Dejlig natur der. Købte en bostadsrätt til 395.000 SEK, et lækkert rækkehus på ca. 125 KVM (i Svenske termer, de måler jo ikke ydermurene med) - så det er en del større en det vi flytter fra i Nivå. Dertil er der sq Bredbandsbolaget og selvf. billig bil. Vi regner med at skulle kigge bil engang i december, skal bruge den til pendling ca. 180KM / dagen, så det bliver vel en dieselhakker. Spørger lige inde i bilforumet. Anyways ville lige melde vores "ankomst" - som bliver d. 3 Dec. Hilsen Anders.

Besvaret

Velkommen til fra Ön i Limhamn happy.gif Håber, at I falder godt til i det svenske.

Besvaret

Dejligt at se, at der igen er nogen, der tager chancen her øst for Øresund. Med en positiv indstilling til sagerne er der alle chancer for at det bliver en god oplevelse at være i det svenske. Med 180 km pr. dag er du absolut på rette spor med en dieselbil. Du skriver dieselHAKKER - en moderne dieselbil er ikke ringere end en tilsvarende benzin-drevet bil - snarere tværtimod - med det vidste du/I måske allerede.

Besvaret

Dieselhakker var absolut ikke for at nedgøre dieselmotorer - blot "slang" :-) Mht. chance synes jeg ikke der er meget "chance" i det vi gør - har en fætter (Svenskfødt) i Falsterbo og i øvrigt familie i Skåne området. Er kommet der som knægt og har ALTID beundret den Svenske natur. Derudover en k@non oplevelse at prøve noget nyt, kultur etc. Et klart plus, både jeg og min hustru har - er at have rykket pælene op før. Min wiv har boet 7 år i England og jeg selv 1 år i Aussie. Derudover har jeg haft boet 3 år på Langeland og finder det blot YDERST dejligt og spændende at opleve noget nyt. En KÆMPE STOR HJÆLP har det været at kunne læse, søge, spørge m.m. i dette forum, da det at besøge et sted og tilflytte dertil kan være noget forskelligt. Hertil tænker jeg på regler, m.m. Men vi glæder os MEGET til at komme til SE og nyde natur, familie og vil da også nyde godt af at tingene (fødevarer etc.) er noget billigere. Ej heller er det noget minus at kunne køre i noget bedre - men den absolut største grund til vi "rykker" er for oplevelsen :-) Glæder os MEGET ! Tak for velkomsten.

Besvaret

Hej Anders Velkommen til Kävlinge Jeg har nu boet i Kävlinge i 2 år og jeg har ikke fortrudt at jeg flyttede herover. Jeg bor på Arvidsborgsvägen. Hvor i Kävlinge har I købt hus? Hilsen Jesper

Besvaret

Hej Jesper. Vi har købt på Rinnbovägen :-) Glæder os gevaldigt til at flytte nu. Har i samme omgang fået oprettet mig på IP telefoni, så vi får Dansk nummer (tlf. over bredbånd) og kan dermed ringe til DK på Danske takster og venner+familie kan ringe til os på DK nummer :-) Så er det bare bilen jo, men det skal nok komme - glæder mig til at se Kävlinge belagt med de første sne-fnug.

• 3 weeks later...
Besvaret

Hej Anders hvad er det for noget spændende noget, som du skriver om ip-telefoni og dansk nummer? Hilsen Henrik

Besvaret

Der er en kilometerlang streng om IP telefoni under IT... der står links til danske udbydere. Og ja du kan oprette et "dansk" nummer så venner og bekendte kan ringe til indenrigstakst til dig i Sverige.....

Besvaret

ja kig i emnet IT, der er en del debar herom. Men som sagt kan du/I få et DK tlf. nummer i Sverige og dermed ringes op til DK takst(er), samt ringe til DK (i og med I har et DK nummer) til DK takster. Jeg er selv på http://www.musimi.dk som har 9 øre / 14 øre i aften/week-end / dag takster. Henke --> hvad er det for noget spændende noget, som du skriver om ip-telefoni og dansk nummer?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...