Jump to content

Gode områder i Helsingborg

Recommended Posts

Skrevet

Er der nogen som kender nogen gode områder i Helsingborg som de kan anbefale? Kigger selv på lejlighed i Helsingborg for tiden, men det er svært at finde noget information om denne by - det er som om Malmö overskygger det hele happy.gif Hvad med færgetrafikken, er der nogen som har nogen kommentarer til denne? Er det til at komme med uden at man skal møde op i god tid om morgenen???

Besvaret

Er der nogen som kender nogen gode områder i Helsingborg som de kan anbefale? Kigger selv på lejlighed i Helsingborg for tiden, men det er svært at finde noget information om denne by - det er som om Malmö overskygger det hele happy.gif Hvad med færgetrafikken, er der nogen som har nogen kommentarer til denne? Er det til at komme med uden at man skal møde op i god tid om morgenen???

Besvaret

Anders :-) Har du tænkt dig at tage bil hver morgen? hvad tid har du tænkt dig at tage med? Flytter du over alene? har du børn? mange af de ting spiller ind når du skal finde et område at bo i :-) Skal der være p-plads ved lejligheden? Bor i Helsingborg, der gør Steen osse ( Admin) Begge bor i lejlighed

Besvaret

Sprøgsmålet er om der overhovedet er nogle dårlige steder i HBG ? Söder havde för et dårligt ry, men det er vist ikke så slemt mere. Hvis har kassen kan man bo i Slotshöjden, Tågaborg,Norr eller i Centrum. Steder som V. berga, Dalhem, Ättekulla og Miatorp er lidt mere rimelige, men lige et stykke fra centrum. PS. De smukkeste piger bor i Stattena :-)

Besvaret

Pjat med dig Steen :-( De smukkeste piger bor i Helsingborg, så træder vi ingen over tærene :-) Bor selv oppe i Söder, helt ok, har aldrig oplevet problemer :-) Det med det dårlige ry, er måske efter jeg flyttede hertil?

Besvaret

Ja, de smukkeste piger bor i Helsingborg :-) Ang. Söder, har jeg heller ikke da jeg boede der oplevet nogen problemer, jeg boede i Bjärgatan. Glæder mig til på lørdag, da flytter jeg tilbage til Helsingborg (Trägårdsgatan)igen, nu sammen med min Svenske kæreste :-) :-)

Besvaret

Jeg har kigget på lejlighed i Berga, da priserne ser rimelige ud, og der er forholdsvis kort til færgen. Jeg ville skulle bo alene og tage turen over med færgen hver morgen... Hvad er jeres opfattelse af færgetrafikken - fungerer det optimalt eller skal man møde op i alt for god tid for at komme med?

Besvaret

Anders skal du med bil eller gå på færgen? eller cykle? cykler selv kommer 5 minutter før færgen sejler

Besvaret

Jeg har overvejet tricket med at cykle til færgen og gå over - det siges det sagtens kan lade sig gøre og så tage bilen fra Helsingborg. Om vinteren kunne man godt fristes til at tage bilen happy.gif Men hvordan er V Berga som område at bo i - ved nogen det?

Besvaret

Hej Anders Jeg cykler til færgen (scanlines) hver dag og går om bord. På den danske side tager jeg toget, men jeg kender én der har sin bil fast parkeret i Helsingør - der er en parkeringsplads langs skinnerne, som er gratis, og hvor der stort set altid er plads. Du skal bare være ved indgangen til færgen 3 minutter før færgen sejler. Den sejler stort set altid til tiden, så alt går meget nemt. Jeg bor på Eneborg, som er en del af Söder. Som det er blevet nævnt, er der en del fordomme om Söder - jeg mener virkelig det er fordomme, da der for mig at se intet er i vejen med området. Én af de store fordele er, at det (stadig), sammen med Högaborg, er et af de billigste områder, hvis man ønsker at bo inden for bykortet. Til gengæld stiger priserne helt vildt hurtigt i dette her område. Jeg personligt tror at det har at gøre med, at "folk" efterhånden er ved at få øjnene op for Söders kvaliteter.

Besvaret

"Den sejler stort set altid til tiden" Hvad ???!!?? Det må vist være en anden afgang en de 2 jeg har taget i de 3½ år jeg har boet her, for de går ALDRIG til tiden. Efter min mening er Skamlines den ubestridt største ulempe ved at bo i Sverige. Det skal måske lige siges at den parkeringsplads du nævner ligger ca. 10 min fra færgen.

Besvaret

Nå, nå Steen - det siger vist mest noget om vores forskellige opfattelser af, hvad "til tiden" er. Jeg oplever ikke nogen problemer, og kommer jeg for sent på arbejde, skyldes det altid DSB og ikke Scanlines. Der er også den mulighed at man tager Sundbussen kl. 7.05, hvis den passer med éns arbejdstid.

Besvaret

Til tiden er vel til tiden ? Det kommer , som jeg var inde på, også an på hvilken afgang man tager. Tycho Brahe er den værste altid ca. 4-5 min forsinket på de afgange jeg tager. Jeg kan huske at Hamlet kl 6.30 altid sejlede til tiden i starten da jeg tog den, men til sidst var den forsinket hver dag. Den færge jeg tager nu er altid 2-3 min forsinket, så man kan glemme alt om at nå toget i Helsingør. Heldigvis cykler jeg nu, så det gør ikke det store.

Besvaret

Nu tager jeg godt nok kun turen frem & tilbage en enkelt gang om ugen, men hvis der er så store problemer med scandlines, hvorfor så ikke tage HH-Ferries?? Har boet her i lidt over et år nu, og har endnu ikke oplevet en forsinkelse... et par aflysninger pga dårligt vejr har dog tvunget mig over til scandlines! Er det egentligt ikke også billigere for Jer som pendler hver dag med HH-Ferries?? Mit 20-turs kort får jeg meget biligere end hos Scandlines. Ved godt det er nogle gamle klamme skuder, men det kan jeg godt leve med de 20 min. Mvh Dan S.

Besvaret

Det er rigtigt, men så afskærer man sig muligheden for at tage bussen, da der ikke går nogen busser ned til HH-ferries, som der gør til Herberget (Knutpunkten). Min færge var forresten 8 min forsinket idag.

Besvaret

OK Steen - jeg giver mig. Tog Tycho Brahe 10 i syv i dag, og det blev reelt 5 i syv. Men som du også siger, Tycho Brahe er den værste. Dan, jeg har et Öresundskort, som giver mig adgang til alle færgerne samt hele HT-området. Dermed bliver prisen den samme, og så er jeg helst fri for HH. Er der i øvrigt nogen af jer der kender til V Berga, som Anders spørger om? Min opfattelse er, at det er et dødsygt industriområde et godt stykke uden for byen, men det er jo helt subjektivt - har bare kørt forbi nogle gange.

Besvaret

V.Berga er nu ikke industriområdet, men området mellem industriområdet og Ringstorp. Jeg kiggede på lejlighed inden jeg fandt det her, men fandt området lidt kedeligt. Der er lidt øst-europa over bygningerne. Så synes jeg bedre om Dalhem, men her er sjældent moget til salg.

Besvaret

Er der nogen som har kenskab til området Fredriksdal i Helsingborg? Skal hen til Rickard Schoug på mandag og se på en lejlighed, men det ville da være rart lige at få et par ord med på vejen hvis nogen kender til området? Med hensyn til Helsingborg i al almindelighed hvordan er byen så? Nogen områder man skal undgå, gode områder osv? Når jeg sidder og kigger på et kort over byen ser centrum ud til at være placeret lige omkring færgehavnen - er det rigtig forstået?

Besvaret

Hej Anders Ja, nu har du jo nok allerede set lejligheden på Frederiksdal. Jeg kender ikke området, men har heller ikke hørt noget dårligt om det. Generelt er der, efter min mening, ingen områder i Helsingborg man decideret skal undgå - måske lige undtaget yderområderne i industrikvarteret - det er lidt kedeligt, men det gælder vist de fleste byer. Det er rigtigt, at centrum koncentrerer sig omkring havnen og et stykke ind i landet. Håber du fik en god oplevelse med Rickard Schoug.

Besvaret

Rickard var rigtig venlig til at forklare om de svenske forhold og viste mig rundt i kvarteret hvor lejligheden lå. Han gav mig også en generel forklaring om Helsingborg som var virkelig brugbar. Byen virker rigtig god, ikke så meget "Øst-Berlin" som jeg jok må indrømme jeg havde troet det havde været. Nu håber jeg bare at det hele det falder på plads her i løbet af et par dage.

Besvaret

Jeg må sige efter at være flyttet tilbage til Helsingborg, og fået en lejlighed i centrum (Trädgårdsgatan) at det er en dejlig oplevelse at være tilbage på på den rigtige side af sundet - Kronborg er nu smukt herfra Helsingborg ;-) Anders. håber du finder noget. Godt Nytår til alle! /Brian

Besvaret

Tak og i lige måde Brian. Håber også det hele falder på plads her hurtigst muligt. Nu er det bare alle formaliteterne der skal falde på plads så skulle den flytning være en realitet.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...