Jump to content

Afslag i prisen på en bostädsrätt i Malmø, umuligt ?

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Har i dag kigget på nogle forskellige bostädsrätter i Limhamn. Der er en som jeg gerne vil have. Den har tidl. været til salg til 610.000 kr. men står nu til 585.000 kr. Den har været til salg i Ca. 1 mdr. I salgsopstillingen står der 585.000 kr. eller högstbjudande. ? Hvad er jeres erfaring med at byde under prisen, hvor meget kan jeg tillade mig at byde under og er det normalt i Sverige. Hvordan skal jeg bære mig ad, skal jeg blot sige til ejendomsmægleren om hun mener jeg kan få den f.eks. 15.000 kr. billigere, så handler vi nu. Eller kan jeg ikke stole på hvad ejendomsmægleren siger. Jeg håber på nogle hurtige indput, da jeg skal ringe til ejendomsmægleren i morgen. Mvh Tim

Besvaret

Hej. Har i dag kigget på nogle forskellige bostädsrätter i Limhamn. Der er en som jeg gerne vil have. Den har tidl. været til salg til 610.000 kr. men står nu til 585.000 kr. Den har været til salg i Ca. 1 mdr. I salgsopstillingen står der 585.000 kr. eller högstbjudande. ? Hvad er jeres erfaring med at byde under prisen, hvor meget kan jeg tillade mig at byde under og er det normalt i Sverige. Hvordan skal jeg bære mig ad, skal jeg blot sige til ejendomsmægleren om hun mener jeg kan få den f.eks. 15.000 kr. billigere, så handler vi nu. Eller kan jeg ikke stole på hvad ejendomsmægleren siger. Jeg håber på nogle hurtige indput, da jeg skal ringe til ejendomsmægleren i morgen. Mvh Tim

Besvaret

Mægleren er til for både sælger og køber - så du kan stole på hvad han/hun siger. Selvfølgelig findes der brådne kar. Men det er heldigvis undtagelsen. Byd du bare 15k under, og se hvad sælger siger til det. Du kan altid byde mere, hvis ikke han vil gå med til det. "Auktionen" slutter heldigvis ikke før alle ved hvad det største bud ér, og alle har fået muligheden for at byde over. Skulle jeg byde...så ville jeg prøve med "550.000...og så handler vi hér og nu!" happy.gif

Besvaret

Hej Jesper. Okay. Det lyder godt jeg har ringet til mægleren og budt 550.000. Er prisen for en pæn 2 værelses på ca. 41 m2. Midt i det cantrale Limhamn. ALtså i den gode del af Lumhamn. Med stor Altan osv. en okay pris sådan umiddelbart. ? Er nemlig selv lidt i tvivl da der ikke rigitg er nogen lign. lejligheder som jeg kan sammenligne med. Tim

Besvaret

Hej Tim det kommer meget an på hvilken månedsafgift der er på lejligheden, men 550 tsek for en 2v i god stand i Limhamn lyder ikke ude af proportioner. Har du brugt hemnet.se? Her kan du jo kalde lejligheder frem i Malmø til 550.000 og se hvad dine alternativer er, og udfra det vurdere om du synes prisen er for høj.

Besvaret

Hej Moerke. Ja den er i okay stand som man kan forvente af alder osv. Afgiften er på ca. 2300 svenske om måneden. Nu må vi se hvad sælger siger til mit bud. Hvis man har aftalt at ville købe over telefonen. Er der så risiko for at sælger vælger at sælge til en anden som vil give en højere pris hvis man endnu ikke har skrevet købsaftale under osv. ? Tim

Besvaret

Hej Tim Hvis du har indgivet et bud og det bliver budt op af en anden køber vil du altid blive ringet op af mægleren og blive informeret herom og få tilbuddet at byde over prisen. I sælgers interesse er jeg sikker på mægleren vil kontakte alle potentielle købere før han lukker budrunden. Sælger kan jo acceptere dit bud over telefonen men lejligheden er ikke solgt før køber og sælger har underskrevet købsaftalen. Har du en bankgaranti på at du kan låne pengene? Men vores lejlighed var ikke i budrunde. Om vi så har betalt for meget eller sælger har dummet sig kan man jo gruble lidt over....

Besvaret

Hej. Jeg skal skrive under i morgen på købsaftale. Ved i om mægleren vil forlange nogen form for dok. på at man har indskud osv. Jeg har ikke en bankgarenti. Men skal til møde i Nordea i Malmø vedr. lånet. Der er blevet sagt god for mig hos Nordea i Dk. Mvh Tim

Besvaret

Vores mægler krævede at der stod en bank klar til at låne os pengene før han ville "godkende" os som køber. Men det var så heller ikke et problem og mægleren godkendte udfra en telefonsamtale med vores svenske bankrådgiver. Min erfaring er at der intet samarbejde er mellem Nordea Sverige og Nordea Danmark. (er selv ansat i koncernen og det er overraskende lidt banken magter at samarbejde internt...) Pøj pøj med det;-)

Besvaret

Vores mægler tog i første omgang vort ord for gode varer og fik så efterfølgende en fax fra vores bank (sjovt nok Nordea DK) på at vi kunne købe huset.

Besvaret

Hej. Så fik handlen iorden. Jeg skrev under på min Bostadsrätt i Limhamn. Jeg bød de 550.000 sek. som i foreslog og sælger kom med et modbud som jeg accepterede. Jeg glæder mig til at flytte til Sverige, men bostadsrättforeningen skal først "godkende" mig. Men det skulle ifølge mægleren ikke være noget problem. Er der nogle af jer der har erfaringer og har prøvet dette ? Ligeledes siger min mægler at jeg godt kan begynde at søge om svensk "personnummer" allerede nu da jeg har skrevet under. Skal jeg oplyse til min kommnue hvor jeg flytter fra med dette internordisk flyttebevis hvornår jeg vil flytte eller er de ligeglade med det ? Tim - Snart nysvensker

Besvaret

Hov. Glemte lige at oplyse at adressen er Östra Bernadottesgatan 36 i Limhamn. Hvis der skulle være nogle herfra der bor i nærheden. Tim

Besvaret

Hej Tim, Og velkommen til Sverige - godt at det gik fint med din bostadsrätt! Fsva. dit spørgsmål om boligforeningens godkendelse, er min personlige erfaring flg.: Det skinnede klart igennem allerede under samtalen med ejendomsmægleren, at det egentlig var sidstnævnte, der skulle foretage vurderingen på vegne af boligforeningen. Dvs. ejendomsmægleren simpelthen ringede til boligforeningens formand og fortalte, at han havde et fornuftigt indtryk af den kommende indflytter - og det var så det. Mit eget personlige indtryk fra min egen handel er, at godkendelsen er en "nødbremse" for foreningen ifald det viser sig at en potentiel tilflytter er af suspekt karakter - så kan man lægge hvad man vil i det... Atter tillykke og velkommen! André fra Trelleborg

Besvaret

Hej Tim Velkommen til Limhamn. Vi bor ude på Ôn. Du skal hente, udfylde og aflevere det internordiske flyttebevis på folkeregistret i din fraflytterkommune. Med det i hånden og en kopi af din købsaftale, pas og lign (kan ikke huske alle dokumenterne men det står et sted på siden) skal du troppe op på skatteverket hvor det svenske folkeregister også ligger også sender de dit svenske personnummer til din nye svenske folkeregisteradresse. Hvis du har adgang til lejligheden eller en aftale med mægleren kan du jo få brevet hentet inden du flytter ind. Vi havde en aftale med sælger om at vi flyttede adressen lidt før overtagelse så vi kunne få personnumrene på plads inden banken skulle oprette lån. Så sendte sælger brevene videre til os. God flytning

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...