Guest jens Skrevet March 6, 2005 Rapporter Skrevet March 6, 2005 Nogen der har erfaringer med hvad mæglernes salær er, deres procedurer. Er det rigtigt at den svenske stat skal have del af det overskud man får ved et salg? Og hvor meget er det? Og hvornår skal dette beløb betales? Andre erfaringer modtages med kyshånd, også hvis ikke de er indenfor de stillede spørgsmål. Kæresten vil HJEM og så er det jo bare at rykke teltpælene op På forhånd tak.
Guest jens Besvaret March 6, 2005 Rapporter Besvaret March 6, 2005 Nogen der har erfaringer med hvad mæglernes salær er, deres procedurer. Er det rigtigt at den svenske stat skal have del af det overskud man får ved et salg? Og hvor meget er det? Og hvornår skal dette beløb betales? Andre erfaringer modtages med kyshånd, også hvis ikke de er indenfor de stillede spørgsmål. Kæresten vil HJEM og så er det jo bare at rykke teltpælene op På forhånd tak.
Guest Trinity Besvaret March 6, 2005 Rapporter Besvaret March 6, 2005 Jeg kommer gerne og kigger på din lejlighed Det Københavnske marked er trods alt noget mere fordelagtigt for tiden end det svenske. Ikke mindst når det kommer til prissætningen på boligen. Du kan kontakte mig via DanBolig på Amager på 32591407 hvis det har nogen interesse.
Mette Besvaret March 7, 2005 Rapporter Besvaret March 7, 2005 Vedr. overskud har jeg fået oplyst, at den svenske stat skal have 20% af 1/3 af overskuddet. Dvs hvis overskuddet er 100.000 skal de have 20% af 33.000 = 6.666 SEK. Nu flytter I fra Sverige, men hvis man flyttede til en anden og vel at mærke dyrere bolig i Sverige frafalder denne skat/afgift til staten.
Nils Besvaret March 7, 2005 Rapporter Besvaret March 7, 2005 Det regnestykke er nu lidt for optimistisk, Mette. Det hurtige svar er, at man skal betale 20 procent af nettooverskuddet, og skatten bliver ikke "frafaldet", men man kan få den udskudt, hvis man køber en dyrere bolig. Det er allerede udførligt beskrevet i diverse tråde, så jeg springer detaljerne over.
Guest Trine Besvaret March 7, 2005 Rapporter Besvaret March 7, 2005 Der ligger en lang tråd under skat, der hedder "Skat af svensk boligsalg" her står alt beskrevet med link til beregningskalkyler o.lign.. Læs der istedet, tror ikke folk gider skrive det igen, da det er et veldebatteret emne...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu