Jump to content

Hjælp, jeg er usikker om jeg skal købe denne lejlighed!

Recommended Posts

Guest pendlerkaj
Skrevet

Hej alle, Jeg bor i kbh, men vil meget gerne flytte til malmø. Jeg vil bo der sammen med en kammerat så det skal være en 3 værelses, til omkring 700.000 da jeg har ca 70.000 til udbetaling. Jeg har været ude at kikke på en lejlighed idag (igennem ejendomsmægleren www.bulows.se) og det så godt nok ud det hele, men jeg er lidt usikker på om jeg skal købe det. Kan i finde noget negativt, eller noget jeg skal tage højde for ved denne lejlighed?.. Vil den komme til at stige i værdi måske, hvis jeg skal sælge den næste år. Kan det betale sig at købe den, hvis jeg tænker mig at sælge den og tjene penge på det omkring 1½år efter? Her er linket ---> http://w4.sfd.se/obj/obj.dll/ettobj?firmanr=16595&id=491287732 Jeg takker på forhånd!

Guest pendlerkaj
Besvaret

Hej alle, Jeg bor i kbh, men vil meget gerne flytte til malmø. Jeg vil bo der sammen med en kammerat så det skal være en 3 værelses, til omkring 700.000 da jeg har ca 70.000 til udbetaling. Jeg har været ude at kikke på en lejlighed idag (igennem ejendomsmægleren www.bulows.se) og det så godt nok ud det hele, men jeg er lidt usikker på om jeg skal købe det. Kan i finde noget negativt, eller noget jeg skal tage højde for ved denne lejlighed?.. Vil den komme til at stige i værdi måske, hvis jeg skal sælge den næste år. Kan det betale sig at købe den, hvis jeg tænker mig at sælge den og tjene penge på det omkring 1½år efter? Her er linket ---> http://w4.sfd.se/obj/obj.dll/ettobj?firmanr=16595&id=491287732 Jeg takker på forhånd!

Guest pendlerkaj
Besvaret

Endnu en ting.. Hvor er det bedst at låne pengene, jeg regner nok med det bliver Nordea, men er det bedst at låne pengene i DK eller SE??.. Jeg har fået nogle tilbud, og indtil nu lyder det til at være billigst at låne dem i SE.. tror jeg nok.. har ik heeel styr på det endnu. Kan jeg få fradrag for renterne i DK, hvis jeg låner pengene i Nordea Sverige??.. Tak!!

Besvaret

Hej Pendlerkaj Mht. til finansiering af lejligheden, så er det nemmest at låne i Sverige. Danske banker ønsker ikke at udlåne penge til ejendom i udlandet, da de ikke kan/vil tage sikkerhed i ejendommen. Sikkerhed i ejendom er altid grundlag for et ejendomslån. Prismæssigt ligger de danske og svenske banker næsten ens, så der er ikke den store forskel. Umiddelbart skulle du få fradrag for dine renteudgifter, men lad for en sikkerheds skyld være med at kalkulere med fradraget. Så er det kun en positiv overraskelse, hvis du får det. Det samme gælder kørselsfradrag osv.. Håber du kan bruge svarene! :-) Kim

Besvaret

Kørselsfradrag (befordringsfradrag) til/fra arbejde i DK og bopæl i Sverige er fradragsberettiget efter de gældende takster (jævnfør toldskat.dk). Så medregn dem i din forskudsopgørelse.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...