Guest christian Skrevet February 15, 2003 Rapporter Skrevet February 15, 2003 Jeg vil gerne høre hvor man skal lede for at finde en stor (ca. 120 kvm) flot Bostadsrätt med havudsigt. Er der nogle som kan være behjælplige med dette ? På forhånd tak Christian
Guest christian Besvaret February 15, 2003 Rapporter Besvaret February 15, 2003 Jeg vil gerne høre hvor man skal lede for at finde en stor (ca. 120 kvm) flot Bostadsrätt med havudsigt. Er der nogle som kan være behjælplige med dette ? På forhånd tak Christian
ulmus Besvaret February 15, 2003 Rapporter Besvaret February 15, 2003 Hvorfor går du ikke ind i Pendlerguiden under bolig - der er masser af links til diverse søge-sider.
Guest thomas Besvaret February 15, 2003 Rapporter Besvaret February 15, 2003 Hav og havneudsigt er hammerdyrt. Søg på www.bovision.se eller under www.malmo.se , der kan du se kommende byggerier. Men som Ulmus siger, hvorfor søger du ikke først på siderne her, og finder en masse nyttig information?
Guest christian Besvaret February 15, 2003 Rapporter Besvaret February 15, 2003 I må undskylde jeg ikkwe fik det nævnt jeg har søgt lidt og har fundet nogle enkelte.. :o) Men syntes ikke jeg har nok til sammenligning.. De jeg har fundet ligger mellem 2 og 3 mil. Men jeg kan ikke forstå opstillingen af boligen. Objekttyp: Lägenhet Rum: 4 + Kök Boarea: 121 m² Mån.avg. 6 726 kr inkl. värme, vatten och garage Våning: 4 av 7, hiss finns Pris: 4 280 000 kr som utgångsbud (469 600 EUR) Som jeg forstår det koster den 4,2 mil. med en månedlig afgift på ca.6700.. vil det sige at lånet kommer oven i de 6700 eller ?? For så kan jeg godt se det bliver dyrt
Persson Besvaret February 15, 2003 Rapporter Besvaret February 15, 2003 Yep, Lånet kommer oven i den månedlige afgift
Guest christian Besvaret February 15, 2003 Rapporter Besvaret February 15, 2003 Jeg regner og regner på boligkøb i sverige.. Men må snart have lidt insider info.. Jeg vil gerne bo på Västre Hammen eller Limhamn ön. Så hvis nogen af jer som bor der ville oplyse lidt om jeres økonomi. Så som hvor stort lån i har optaget, udbetaling, månedlig afdrag og løn. Så har jeg lidt at sammenligne med.. Mit projekt lyder på en lejlighed til 1.3 svenske og en afgift på 3500, hvor jeg vil lægge ca. 200 000 i udbetaling. Er der nogen der har undersøgt hvis man nu flytter tilbage til dk. om man stadigvæk berettiget til fuld folkepension +div., hvis man har været svensk statsborger i nogle år. ?
ulmus Besvaret February 15, 2003 Rapporter Besvaret February 15, 2003 Christian, du bliver jo ikke svensk statsborger ved at flytte til Sverige. Det kan du først blive efter et vist antal år, ligesom i Danmark. Hvad angår folkepension, skal du bo i udlandet i mange år, før den påvirkes, med mindre du allerede er midaldrende. Prøv at finde linket til "Comboloan" på bolig-siden i Pendlerguiden. Der kan du beregne lån, afdrag osv. Det kan være til stor hjælp. Du kan også få en idé om, hvilken bank, der er billigst.
Guest thomas Besvaret February 16, 2003 Rapporter Besvaret February 16, 2003 Cristian Hvis du stadigt arbejder og er fuldt beskattet i DK, optjener du stadigt din pension der, og som det ser ud nu skulle der være noget nyt på vej på skatteområdet. Du er stadigt Dansk statsborger, med fri ret til lægehjælp og bolig/arbejde i Norden. Det på sundheds siden hedder "Den store Nordiske aftale", og du får særligt sygesikringsbevis. På skatteområdet: Nordisk råd arbejder på at løfte kommunaldelen over på Svensk side som også Ilmar Reeplau den Malmø`ske Borgmester også gerne så. http://www.norden.org/start/start.asp?lang=2 Her er mere vedr. det arbejde Nordisk råd nu prøver at forcere igennem. Prøv at surfe grundigt igennem denne debat, du finder mange interessante ting herinde, og svar på mange spørgsmål.
Guest cbl Besvaret February 16, 2003 Rapporter Besvaret February 16, 2003 Jeg kan kun sige tak til jer allesammen.. Det her forum er bare sagen..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu