Jump to content

Betalingstidsfrist

Recommended Posts

Skrevet

Hej I Sverige falder regningerne tidligere end i DK.Så nogle gange kan det være svært at betale til tiden.Jeg bor til leje i HSB og De skal som regel have lejen den sidste hverdag i måneden.Sidste gang var den 30 maj og jeg satte pengene i banken kl.1030 men fik aligevel rykkergebyr fordi HSB trækker pengene i banken om natten. Så lejen skal faktisk sættes ind på bankkontoen en dag før.Har De lov til det? Hvor kan jeg læse om lejeloven i Sverige på dette område? Kurt

Besvaret

Hej I Sverige falder regningerne tidligere end i DK.Så nogle gange kan det være svært at betale til tiden.Jeg bor til leje i HSB og De skal som regel have lejen den sidste hverdag i måneden.Sidste gang var den 30 maj og jeg satte pengene i banken kl.1030 men fik aligevel rykkergebyr fordi HSB trækker pengene i banken om natten. Så lejen skal faktisk sættes ind på bankkontoen en dag før.Har De lov til det? Hvor kan jeg læse om lejeloven i Sverige på dette område? Kurt

Besvaret

Det er vel bare et spørgsmål om at sætte pengene til side i god tid. Jeg sætter pengene til sverige fra når jeg får løn i starten af måneden og så bliver de overført d. 25. Så betaler jeg d. 28. i måneden og så er den skid slået happy.gif Kan ikke se man skal brokke sig over at de vil ha penge for den kommende måned før måneden starter.

Besvaret

Vincent Det har du ret i,jeg kan sætte pengene ind tidligere.Men jeg undrer mig bare over at HSB trækker pengene FØR forfalds datoen og om de må det?

Besvaret

Ehmm ... jeg tror ikke det er sådan det helt hænger sammen. Når jeg f.eks overfører via webbank i SEB (Sverige). Så skal jeg udfylde på hvilken dato pengene skal være modtageren i hænde. Med andre ord... hvornår de skal stå på HSB's konto. Men da det jo gerne tager ca. 1 dag at overføre pengene bliver de sådan ca. hævet dagen før de skal stå på deres konto. Er det det du mener?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...