Jump to content

Fremgangsmåde til køb af hus

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Er der nogen der vil bruge deres tid på at fortælle mig, hvordan jeg skal gribe situationen ad, hvis jeg skal købe et hus i Sverige. Jeg vil meget gerne have det trin for trin. Jeg har set et hus på hemnet.se, men hvad gør jeg nu.

Besvaret

Hej. Er der nogen der vil bruge deres tid på at fortælle mig, hvordan jeg skal gribe situationen ad, hvis jeg skal købe et hus i Sverige. Jeg vil meget gerne have det trin for trin. Jeg har set et hus på hemnet.se, men hvad gør jeg nu.

Besvaret

Hej Zoom Du skynder dig at kontakte mægleren for at aftale en tid for fremvisning. Min erfaring er, at der allerede er fastlagt en fremvisning når man ringer, og så må du bare se om du kan få det til at passe ind. Nogle mæglere er dog så flinke at de gerne undersøger om der mulighed for endnu en fremvisning. Vi oplevede et par gange at fremvisningen var kl. 15, 16 eller 17 på almindelige hverdage, så det var med at tage tidligt fra fra arbejde og så komme ud af starthullerne og afsted hvis man ville nå det. Når du så finder huset, så er det jo ikke sikkert du er den eneste der er interesseret, og det kan derfor ende med en "auktion". Det foregår ved at du giver dit bud til mægler, som så kontakter de andre interesserede for at høre deres bud.Når du så vinder budgivningen, så er der finansieringen. Vi har finansieret vores bundlån i Sverige og toplånet i DK. Det var for at dele risikoen lidt. Du kan ikke få et kreditforeningslån i DK til huset i Sverige, men jeg ved at Nordea kan tilbyde dig et 30-årigt boliglån hvis du vil finansiere det i DK. Når det så er på plads, så er det bare at finde flyttekasserne frem og få pakket ned. Det var i store træk hvad der sker. Håber du kan bruge det. Det lykkedes os og 1.10 flytter vi til Trelleborg. Held & Lykke Mvh Lene

Besvaret

Vores huskøb foregik nu bare ved at maile et par mæglere på nogle huse vi ville se, og det var såmænd en søndag hvor vi lagde 3 huse med 2 timers intervaller. Ingen problemer i det. Efter et par tænke dage besluttede vi os, meddelte mægleren at vi var interesserede og gik i gang med banken. Da Nordea i DK godkendte os, sendte de et skriv til Nordea i Sverige om at de kunne anbefale os som kunder, og så var dørene åbnet i Sverige til bottom- og top lån. Udbetalingen lånte vi i DK. Og så fik vi en slutseddel ligesom herhjemme som vi bladrede igennem og gav kopi til både den danske og svenske afdeling af banken. Vi flyttede adressen på folkeregistret i DK 14 dage før vi reelt flyttede, for at få vores svenske personnumre tids nok til at banken i sverige kunne nå at lave papirer ( som de skal bruge et svensk personnummer til )

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...