Guest carspar Skrevet October 31, 2003 Rapporter Skrevet October 31, 2003 Når jeg ser rundt her på stedet er der er masse meninger om brofradraget vs. E101. Men jeg hører intet om fastighetsskatt? Tidligere var det jo yderst bekvemt for os danskere med max. 5% af indkomsten (eller min. ca. 2800SEK) i Sverige til denne skat. Men hvad nu med den når man kun har een selvangivelse?
Guest carspar Besvaret October 31, 2003 Rapporter Besvaret October 31, 2003 Når jeg ser rundt her på stedet er der er masse meninger om brofradraget vs. E101. Men jeg hører intet om fastighetsskatt? Tidligere var det jo yderst bekvemt for os danskere med max. 5% af indkomsten (eller min. ca. 2800SEK) i Sverige til denne skat. Men hvad nu med den når man kun har een selvangivelse?
Guest peter Besvaret November 1, 2003 Rapporter Besvaret November 1, 2003 Hej Carsten! Det er jo altid lidt tidligt, inden alle detaljer er kendt, men.... Efter min vurdering vil det ikke ændre ved din ejendomsbeskatning. Nedslaget i Sverige gives, som du selv skriver, gr. at ejendomsskatten maksimalt må udgøre 5% af din svensk beskattede indkomst. Den nye aftale gør at du alene beskattes i Sverige, hvis du opfylder kriterierne for arbejdslandsbeskatning (over 50% 3 måneders periode etc.). Dette vil altså gøre at du ingen svensk beskattet indkomst har og derfor ikke kan betale ejendomsskat (bortset fra minimum, som du selv nævner). Hvis du skal ejendomsbeskattes, kræver det enten en særregel for grænsegængere eller at man i Sverige benytter et "globalindkomstprincip", hvilket man ikke hidtil har gjort og det publicerede materiale om ordningen giver heller ikke antydningen af dette.
Guest carspar Besvaret November 1, 2003 Rapporter Besvaret November 1, 2003 Hej Peter Det er egentlig også den udlægning jeg er kommet frem til. Lad os håbe at det bliver sådan. Man ved sku aldrig med de der politikere... :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu