Jump to content

Bolig i Västra Hamnen

Recommended Posts

Skrevet

Min lille familie overvejer at købe bostadsratt i Västra Hamnen, på det tidligere Bo01-område. Er der nogen her, som bor der allerede og kan fortælle, hvad de synes om området? Og gerne om den prisudvikling, som Deres ejendom har været igennem? Jeg hører også gerne om generelle betragtninger omkring Västra Hamnen, er det et rart sted at være, eller er det blot en svensk pendant til det triste danske Amerikakaj eller Tuborghavnen? Dyrt og flot, men goldt og ubeboeligt? Da vi har en dreng hører jeg også gerne om forholdene for børn i området. Vi har selv været ud at kigge en del gange, og føler, at det er ved at udvikle sig til et godt sted at være.

Besvaret

Min lille familie overvejer at købe bostadsratt i Västra Hamnen, på det tidligere Bo01-område. Er der nogen her, som bor der allerede og kan fortælle, hvad de synes om området? Og gerne om den prisudvikling, som Deres ejendom har været igennem? Jeg hører også gerne om generelle betragtninger omkring Västra Hamnen, er det et rart sted at være, eller er det blot en svensk pendant til det triste danske Amerikakaj eller Tuborghavnen? Dyrt og flot, men goldt og ubeboeligt? Da vi har en dreng hører jeg også gerne om forholdene for børn i området. Vi har selv været ud at kigge en del gange, og føler, at det er ved at udvikle sig til et godt sted at være.

Besvaret

Vi (min kærste og jeg) har har boet derude i nu 5 måneder og jeg synes da afgjort at det er beboeligt sted. Det eneste man nogle gange savner er lidt tættere til dagligvareindkøb, men der er dog en kiosk derude hvis man glemmer mælken... Ellers er det et dejligt område og især om sommeren føles det som man er på ferie hele tiden. Og så er det jo lækkert med en helt ny lejlighed. Det er svært at udtale sig om prisudviklingen generelt eftersom der bliver nybygget hele tiden og det ikke er alle lejligheder fra Bo01 der solgt første gang endnu. Jeg ved at bl.a. Skanska har været ude med rabatter på 250.000 for at få solgt de sidste af deres lejligheder. Men i det hus jeg bor i hvor alle 47 lejligheder er slutsolgt og der er begyndt at være andrehåndssalg er der en god prisstigning. Min tidligere nabos lejlighed er f.eks. sat til salg med 25% forhøjelse af hvad hun gav for 5 mdr. siden. Men det er svært at sige om den er let at sælge...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...