Jump to content

Fremleje?? HSB

Guest bjarne

Recommended Posts

Skrevet

Jeg bor i en HSB bostadsrätt og har planer om at fremleje den i et års tid. Iflg. foreningens vedtægter skal bestyrelsen godkende fremlejen. Nogen der ved om det virkelig er nødvendigt? Faktisk havde jeg tænkt mig bare at leje den ud uden kontrakt og uden at oplyse det til nogen. For der vel ikke noget galt i at nogen flytter ind hod mig vel? Eneste forskel er at jeg ikke er hjemme i et års tid. Selvfølgelig er jeg jo ansvarlig for at den der bor hos mig overholder alle regler/love.

Besvaret

Jeg bor i en HSB bostadsrätt og har planer om at fremleje den i et års tid. Iflg. foreningens vedtægter skal bestyrelsen godkende fremlejen. Nogen der ved om det virkelig er nødvendigt? Faktisk havde jeg tænkt mig bare at leje den ud uden kontrakt og uden at oplyse det til nogen. For der vel ikke noget galt i at nogen flytter ind hod mig vel? Eneste forskel er at jeg ikke er hjemme i et års tid. Selvfølgelig er jeg jo ansvarlig for at den der bor hos mig overholder alle regler/love.

Besvaret

Hvis du tænker dig lidt om, tror jeg godt du selv kender svaret til dit spørgsmål ;)

Besvaret

Kan da lige sige at min nabo sagde til min HSB forening, at der var en anden en der boede i min lejlighed. Fik derefter et brev fra foreningen hvori der stod at jeg skulle dokumentere at jeg var bosat i lejligheden - ellers kunne de sætte mig på gaden (medmindre jeg havde fået godkendelse til at fremleje min lejlighed af foreningen). Jeg fik selvfølgelig et chock af de større da jeg har boet fast i lejligheden de sidste snart 2 år... Mit råd er ... Få snakket med din forening om det. Overtræder du foreningsreglerne kan de i ekstreme tilfælde tvangssælge din lejlighed.

Besvaret

Hvis du skal fremleje, så skal den person der flytter ind, godkendes af foreningen med lønsedler og hele proceduren, nøjagtigt som ved køb. Ved det fordi jeg kender en, der har haft fremlejet en HSB bolig. De vogter nidkært over dette.

Besvaret

Vincent: Dumme svin til nabo. Minder mig om de danskere som angiver naboer, som har svensk bil holdende.

Besvaret

Watcher: Jeg tror der var tale om en misforståelse af de større. Naboen har sikkert troet at jeg ikke var ejeren af lejligheden. Tror ikke helt det kan sammenlignes med danskere der har proformaadresse i SE for at have en billig bil. I det tilfælde er der jo tale om lovbrydere...

Besvaret

Ok, tænkte nok de "holdt øje " med en. Nogen der ved om der findes en slags standard leje kontrakt her i Sverige og i så fald hvor man kan få fat i en sådan??? For jeg går ud fra at forening vil kræve en kontrakt?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...