Admin Skrevet December 2, 2001 Rapporter Skrevet December 2, 2001 Jeg synes lige jeg vil dele en opdagelse, nu da julen står for døren. Den marcipan man køber i Sverige er IKKE den samme som i Danmark.Den svensk udgave af Odense marcipan indeholder kun 24% mandel og er noget værre sukkerstads (konfektmasse ?).Den danske "Ren rå marcipan" indeholder 2/3 mandel.Den svenske "Mandelmassa" ligner den "Ren rå" mere, med 50% mandel. Se det var vel rat at vide inden man render ud og køber vildt ind af den billige marcipan ?
Admin Besvaret December 2, 2001 Forfatter Rapporter Besvaret December 2, 2001 Jeg synes lige jeg vil dele en opdagelse, nu da julen står for døren. Den marcipan man køber i Sverige er IKKE den samme som i Danmark.Den svensk udgave af Odense marcipan indeholder kun 24% mandel og er noget værre sukkerstads (konfektmasse ?).Den danske "Ren rå marcipan" indeholder 2/3 mandel.Den svenske "Mandelmassa" ligner den "Ren rå" mere, med 50% mandel. Se det var vel rat at vide inden man render ud og køber vildt ind af den billige marcipan ?
ulmus Besvaret December 3, 2001 Rapporter Besvaret December 3, 2001 Tak for det - jeg havde desværre nået at købe det forfærdelige "marcipan". Det er så sødt at en skive på størrelse med en 5 krone er FOR meget. Og tro mig, så er det for sødt. Jeg er inkarneret marcipanspiser til jul og jeg foretrækker, at købe dansk marcipan i Danmark, på trods af at den koster det dobbelte.
Admin Besvaret December 3, 2001 Forfatter Rapporter Besvaret December 3, 2001 Jeg kan bare sige at den mandelmasse der hedder "pepe" en ganske god og den er billig.Den fra Willy's der hedder "Aroma" er for tør i koncistensen.I øvrigt har Odense også en mandenmasse,men den har jeg ikke prøvet endnu.
Guest niclas Besvaret January 25, 2002 Rapporter Besvaret January 25, 2002 Almindeligvis er min erfaring med svensk mad, og måske i særdeleshed slik, at det er en del sødere, end hvad vi er vandt til i Danmark.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu