Jump to content

Hvem har røde ører!? *gg*

Recommended Posts

Skrevet

Bare lige endnu en reminder om at huske at opdatere jeres antivirus løbende happy.gif-----Original Message----- From: dk-mor-i-malmoe@yahoogrupper.dk [mailto:dk-mor-i-malmoe@yahoogrupper.dk] Sent: 29. september 2004 20:49 To: gio@ig.dk Subject: Re: SMTP Server Viruses found in the attached files. The file msg.zip: Virus identified I-Worm/Netsky.Q. The attachment was moved to the virus vault. The original message follows: -- Partial message is available. -- Checked by AVG Anti-Virus (http://www.grisoft.com). Version: 7.0.271 / Virus Database: 264.9.7 - Release Date: 27-09-2004

Besvaret

Bare lige endnu en reminder om at huske at opdatere jeres antivirus løbende happy.gif-----Original Message----- From: dk-mor-i-malmoe@yahoogrupper.dk [mailto:dk-mor-i-malmoe@yahoogrupper.dk] Sent: 29. september 2004 20:49 To: gio@ig.dk Subject: Re: SMTP Server Viruses found in the attached files. The file msg.zip: Virus identified I-Worm/Netsky.Q. The attachment was moved to the virus vault. The original message follows: -- Partial message is available. -- Checked by AVG Anti-Virus (http://www.grisoft.com). Version: 7.0.271 / Virus Database: 264.9.7 - Release Date: 27-09-2004

Besvaret

Antivirus er det sidste private brugere gider bruge penge på desværre. Mange mennesker køber gerne bil til hundreder af tusinde kroner, hus i millionklassen og PCer til tusinder af kroner. Men en antivirus til få hundrede, nej det er urellevant. Men jo....du bliver ramt....før eller siden. Jeg opdaterer hver 4 time, hvornår opdaterede du sidst? Jeg bakker Gio op, se at få kontrolleret jeres antivirus, jo mere usikre i er over spørgsmålet, desto mere er i på risikolisten. Hvis det er så søg hjælp hos nogen, der ved hvad de laver. Halvdelen af folkene herinde er IT hoveder, EDB driftfolk, IT sælgere, IT administratorer eller på anden vis IT autister. Surf med en virusfri PC, ikke for jeres skyld...men for os andre der får snavs via jeres mail lister. Hvis du er i tvivl - så spørg.

Besvaret

AVG er tilgengæld ikke videre effektivt. Anskaf en router, eller Symantec's NIS (Norton Internet Security) ...eller gerne begge dele. NIS fåes i en trial version på www.symantec.com og gælder 14 dage. Så kan man jo se om det er pengene værd. Og nej... jeg arbejder ikke for Symantec... Det var dengang ;o)

Besvaret

Jeg har postet til mor i malmø at alle skal virus tjekke deres computer, så må vi bare håbe alle gør det, tak for info om det, er ret sikker på at det var derfor jeg havde fået virus for jeg dl aldrig og surfer kun på "sikre" sider.

Besvaret

Men kan jeg gøre mere nu hvor virusprog. er slået til hele tiden og tjekker mails ???

Besvaret

Ja, men det er da en start. Brug lidt penge på en router med indbygget firewall, eller installere NIS fra Symantec. Så slipper du for pop ups, add's ect ect. Programmet kan hentes gratis, og testes i 14 dage

Besvaret

Ulla: En antivirus er ikke bedre end den sidste opdatering. Søg for at opdatere den jævnligt. Vi snakker ikke en gang om måneden, men snarere 3-4 gange ugentligt. Det burde række. Det med at surfe sikre steder er indbildning, lidt ligesom man kun behøver sikkerheds sele når man kører under usikre forhold. Sørg for den chekker din mail, og er opdateret så godt som muligt. Så er du godt på vej. Alle de gode forslag med routere m.v. kan du jo ikke bruge til noget, med mindre de tilbyder hjælpen hele vejen. Selv anvender jeg McAfee antivirus, den er ret nem at have med at gøre. Den har da det sidste ½ år guffet lidt over 150.000 virus på mit job siden 1/3, der er 7-9-13 ikke sluppet noget igennem den.

Besvaret

NIS er kendt for at skabe en masse andre problemer. Bl.a. inkompatibilitet med div. programmer, bruger mange ressourcer (hukommelse samt processorkraft) osv... Og AVG har holdt mig virus-fri i over 3 år snart! Så kom ikke her og sig det ikke er "videre effektivt"! *s* Og jeg surfer ikke kun "sikre sider" proud.gif Sidst jeg skiftede AV, der fik jeg, for første gang i laaang tid, virus indenfor døren. (Det var NOD32, som ellers skulle være et af de "rå" AV-programmer) Udover at køre AVG, så har jeg også en "mindre" firewall kørende i min D-Link-router - men der er efterhånden så mange åbne port-range´s, at det næsten kan være ligemeget. Også selvom SPI er slået til (...om det så i sidste ende nytter noget *g* - det er der delte meninger om) Udover AV-programmer, så benytter jeg mig løbende af bl.a AdAware samt div. anti-spy-flaf. Og jeg ville ikke undvære disse for tiden - fordi...hold op hvor det vælter med trojanere og spy-ware. angry.gif

Besvaret

Nu snakker vi vist fagsnak.... jeg har mailet Ulla i klart sprog og tilbudt min hjælp.... på dansk altså. Hun er nok mest interesseret i at være tryg, og ikke bygge små netværk. Keep it simple.... :-)

Besvaret

Så er det måske derfor jeg har fået et par "du har sendt os en virus din papnavle" mails de sidste par dage, ellers har jeg 7-9-13 aldrig fået hverken Spam eller noget som helst af det til min konto. /Søren

Besvaret

Klart Klart jeg skal sgu nok få banket en firewall op, så selv brandvæsnet vil blive misundelig :-) Hmm må nok hellere sætte min egen brandmand på den sag, men tak for hjælpen happy.gif

Besvaret

Søren det kan godt være "en der har din mailadresse" i sin mail kontakter, som er inficeret uden at vide det. Vedkommende (måske et familiemedlem / venner)ligger så og sender til allemulige, og med forfalsket afsender - således det ser ud som om det "skulle være dig" der har afsendt den. Derfor kan du få et svar retur på ....at der er virus i en mail du aldrig har sendt. Lidt forvirrende indtil man lige finder tråden i det. Jeg opfordrer alle jeg kender til at få styr på anitivirus, eller sletter alle mine mailadresser i deres kontaktlister. Ryud op elelr lad være med at sende mails til mig. Det plejer at sætte tanker igang. Hvis bare alle private gad tænke på computerhygiejne på samme måde, som når de godt kan finde ud af at vaske fingre før et måltid, så var vi fri for meget af den slags snavs. Og fri for hademails fra nogen, der heller ikke fatter hvad der foregår. :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...