Jump to content

Sonofon, depositum

Recommended Posts

Guest stokholm
Skrevet

Modtog et brev fra Sonofon i dag: "I forbindelse med gennemgangen af Deres konto har vi konstateret, at De er bosat i Sverige. Der er derfor pålagt et kreditmaximum på kr. 2000,00 på deres konto. Vi er derfor iht. vore abonnementsvilkår nødsaget til at afkræve Dem et depositum på kr. 5.000,00. Hvis De forsat betaler via PBS er det dog "kun" kr. 3.000,00" Og derefter truer de med at opsige mit abonnement hvis ikke jeg indbetaler 3000 dkr in den 14 februar 2005. Er det normal procedure? Kan det virkeligt väre rigtigt at alle med sonofon der flytter til sverige skal indbetale depositum? Jeg har väret fast kunde hos sonofon i 5½ år, og har ALTID betalt til tiden.. Men indbetale 3000 jeg ikke har er simpelthen for meget. Hvis dette ikke er normal praksis, kender i andre selskaber der ikke afkräver depositum?? HMPRF

Guest stokholm
Besvaret

Modtog et brev fra Sonofon i dag: "I forbindelse med gennemgangen af Deres konto har vi konstateret, at De er bosat i Sverige. Der er derfor pålagt et kreditmaximum på kr. 2000,00 på deres konto. Vi er derfor iht. vore abonnementsvilkår nødsaget til at afkræve Dem et depositum på kr. 5.000,00. Hvis De forsat betaler via PBS er det dog "kun" kr. 3.000,00" Og derefter truer de med at opsige mit abonnement hvis ikke jeg indbetaler 3000 dkr in den 14 februar 2005. Er det normal procedure? Kan det virkeligt väre rigtigt at alle med sonofon der flytter til sverige skal indbetale depositum? Jeg har väret fast kunde hos sonofon i 5½ år, og har ALTID betalt til tiden.. Men indbetale 3000 jeg ikke har er simpelthen for meget. Hvis dette ikke er normal praksis, kender i andre selskaber der ikke afkräver depositum?? HMPRF

Besvaret

Hej Stokholm Jeg tror desværre der er flere selskaber der bruger samme praksis. Vi har "flyttet" vores adresse til en c/o adresse i DK hos forældre med samme efternavn som abonnementet og håber derved det ikke bliver opdaget. (7 9 13) Jeg ville prøve at kontakte Sonofon og beklage min sag, og pointere mit lange tilhørsforhold til dem og håbe på de fatter det er en dårlig forrretning for dem at kræve depositum. Hvis du altså ikke allerede har gjort det. Jeg har hørt bla Orange og CBB har samme politik men at en c/o adresse i DK og en PBS tilmelding kan gøre meget. Good luck

Besvaret

Er orange kunde og de har lidt samme politik. Der opkræves man et depositum på 2000 med mindre man betaler via PBS. så skal man ikke betale depositum. Men så er det jo rart at kende nogen indenfor murenebiggrin.gif

Besvaret

Telia har intet sagt til mig. og der er over 1 år siden jeg flyttede. unlod at melde flytning til dem så de fik den automatiske besked fra post dk og så kom regningerne til sv istedet. Men da jeg købte ny mobil med sonofon måtte jeg oprette i kærestens navn ( i dk ) ellers skulle jeg betale 5k i depositium.

Guest stokholm
Besvaret

Hmm, jeg troede at det var noget der ville väre et problem hvis man boede i sverige og derefter oprettede abonnementet. Jeg har da ikke bare lige 3000 dkr jeg kan ligge i depositum inden den 14. feb. Desuden ser jeg det som totalt uforståligt at de ikke har skrevet det meget för, da jeg snart har boet her 4 måneder. Men hvis i kender til noget konkret mht tlf abonnement som ikke käver gebyr, er jeg lytter öre.

Besvaret

Prøv engang og undersøg med Orange Go. For den besked jeg fik var at hvis jeg betalte via PBS skulle der ikke noget depositum på bordet. 80404040 er til deres kundeservice.

Besvaret

Bruger TDC-Mixit.....tror det er samme pris som alle andre (altså kun forbrug...intet abb.) og der har intet bøvl været med depositum osv. (bliver også betalt over PBS)

Besvaret

Da jeg i sin tid flyttede, blev jeg også gjort opmærksom på dette, for mig ubekendte, depositum. Men inden jeg kunne nå at brokke mig, så sagde Sonofon-damen at jeg jo havde været kunde længe, og at de derfor ville se bort fra dette i mit tilfælde. Jeg brokkede mig så ikke mere dén dag! *gg* Men jeg kan bestemt godt se den unfair behandling. Hvis Stokholm har været kunde i 5½ år, så skulle jeg også mene han er en go´ fast kunde. Men man skal nok "ramme" en glad sælger på en go´ dag. Jeg har (7-9-13) altid fået en forrygende "tv-reklame-agtig-god" service hos Sonofon-pigerne. Men jeg er som så mange andre kunder: dén dag der opstår knuder i tingene, så er jeg prompte på udkig efter et alternativt selskab. Disse knuder mangler jeg dog endnu at opleve hos Sonofon.

Besvaret

Prøv at se det fra teleselskabets side. Hvis I misbruger telefonen og ikke betaler regningen, kan de intet gøre for at få pengene. Altså derfor må de have noget depositum for at være sikker på at få deres penge hjem. Vi har telmore, og får derfor ingen fakturaer. Måske dette er løsningen. Men hvis du er bosat i SE skal du skrive en c/o adr. i DK. Held og lykke!

Besvaret

Til DS - og andre: Sonofon har retsligt/juridisk fuldstændig samme muligheder for at indrive penge i SE som i DK! Det er et af de punkter som er fuldstændig "integreret"!

• 4 weeks later...
Besvaret

Jeg skrev til Sonofon i sidste uge om der ville ske nogle ændringer når jeg flyttede til Sverige, og nu er der endelig kommet svar: --- Vi kan oplyse, at du fortsat kan have abonnement hos SONOFON selvom du er bosat i Sverige. Dit abonnement vil fortsætte uændret. --- Jeg har været kunde i 8 år og har altid betalt til tiden.

Besvaret

Hehe, jeg gad end ikke at ringe til dem. I stedet har jeg bestilt nummerflytning til CBB.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...