Jump to content

Endelig fast IP adresse i Sverige

Recommended Posts

Guest nørden
Skrevet

Bostream tilbyder nu 2,5 Mbps med Fast IP til 399se-kr. mdl, så er det muligt selv at sætte egen router, hardwarefirewall, serverpark (ftp,mail) og flere netværks PCer fra hjemmet op, som ordenligt professionelt hjemmenetværk. Endelig, det var de lang tid om, bare mærkeligt de er 2 år bagud, jeg har altid troet Sverige var foran på dette område.

Guest nørden
Besvaret

Bostream tilbyder nu 2,5 Mbps med Fast IP til 399se-kr. mdl, så er det muligt selv at sætte egen router, hardwarefirewall, serverpark (ftp,mail) og flere netværks PCer fra hjemmet op, som ordenligt professionelt hjemmenetværk. Endelig, det var de lang tid om, bare mærkeligt de er 2 år bagud, jeg har altid troet Sverige var foran på dette område.

Besvaret

Øhh... Bostream har da tilbudt det i et pænt stykke tid, desværre har de lige, som deres konkurrenter, måttet hæve deres priser (449,-/måned for nye bestillinger). De skulle have en del nyheder - og et mindre og billigere abonnement på beding til efteråret..... Forbindelsen fungerer ellers fint, men deres kundeservice er, efter mine erfaringer, ikke noget at råbe hurra for.

Besvaret

Hola! Jeg har lige bestilt Bostreams 2.5mb linje for en små 10 dage siden. Dvs. jeg burde have min forbindelse om 20 dage i følge deres info. Men svarer dette til virkeligheden, eller hvor lang tid har I da måtte vente? Hvordan er det med oppe tiden? Og er I tilfredse med jeres forbindelse? Jeg skal selv bruge forbindelse til download og spille online og glæder mig til de 2.5mb. I øvrigt så er denne løsning da sindsyg billig i forhold til DK, eller tager jeg fejl? Også selv de lige har sat prisen op sad.gif Heh så fik jeg sgu alligevel skrevet noget herinde...

Besvaret

Leveringstiden.... Efter 7-8 dage fik jeg besked om at centralen var klar og at jeg "inom kort" ville modtage modem med posten.... Efter 14-16 dage skrev jeg til deres kundeservice og efterlyste pakken - og spurgte pænt hvor længe "inom kort" var.... Jeg modtog ikke noget svar men en uge senere kom pakken, og tre dage senere fik jeg svar fra deres kundeservice... :-/ Alt i alt holdt de nogenlunde tiden, men min erfaring fra dette og et senere problem er, at deres kundeservice er langt bagefter.... I Danmark havde jeg en 2Mbit ADSL forbindelse, som kostede 849,-/måned. Så det er stadig billigere med de nye priser (som ikke rammer mig før næste år). Forbindelsen har fungeret upåklageligt siden jeg satte stikkene i væggen... Jeg har set at der har været forstyrrelser andre steder i deres net, men de skulle være rimeligt hurtigt løste.... Men ingen problemer her i Åstorp kommune. Download-tiderne er i øvrigt en pæn bid bedre hos Bostream end de var på min 2Mbit TDC ADSL forbindelse.

Besvaret

Tak for dit hurtige svar. Jeg kan godt leve med en dårlig kundeservice, hvis der som du siger ikke er nogen problemer ;) Ved du/I hvordan jeg finder ud af om jeg har et seriekoblet telefonstik? Hvilket alternativer er der egentlig til Bostream? Telia og Comhem virker meget dyre for meget lidt. Bredbåndsbolaget virker ikke somom de gider sælge til private. Og så kunne jeg ikke rigtig finde andre løsninger. Well jeg er bare nysgerrig, men der må være nogen andre der kan bruge sådanne info til noget.

Besvaret

Der medfølger en rimeligt udførlig vejledning til udstyret fra Skanova (Telias Datanetværksdel) om hvordan du dels finder det første telefonstik i lejligheden/huset og hvordan du checker om kablerne er rigtigt monterede i styikket, eller om de skal flyttes rundt. Skal de det gives der også anvisninger på, hvordan dette gøres. Idéen er, at hvis du åbner stikdåsen ved første stik, så skal ledningerne, for korrekt tilslutning, være tilsluttet de to nederste ben i stikket, kablet videre til næste stik skal gå fra hhv højre og venstre ben øverst i stikket. Jeg har et back-up abonnement til 249,- hos Kabelvison via mit KabelTV stik, men det er kun på 512kbit... Der er en hel del, der efterhånden tilbyder ADSL, men Bostream ser ud til stadig at have den hurtigste og billigste til private.... Der anvendes også andre teknologier i forskellige områder. Et af databladende har en rimeligt komplet liste. Jeg skal prøve at finde linket til hjemmesiden med listen.

• 3 months later...
Besvaret

Kristian Det er ret simpelt. For at få en datalinie ind i boligen er der flere alternativer: Sydkraft roder, med et modem på deres 220v linier, og det er vist lykkedes meget godt, check deres webside. Ellers bliver privat ADSL leveret i telefonlinierne. For at have en åben linie et sted fra, er du nødt til at have et abb. hos en udbyder af telefoni. Sådan er det bare. Et andet alternativ er nyere byggerier hvor der direkte er trukket EDB kabling med rigtige UTP kabler direkte i stik til hver lejlighed fra kælderen, hvor en samlet IT løsning leveres fra. Men det er ikke ret udbredt endnu.Det kræver at samtlige beboere giver dig ret i en kæmpe investering, grundet du ikke vil betale for fast telefon :-) Man kan også få bredbånd via parabol, men det er kun downstream, upstream kører som regel igennem tlf. linien ud af boligen, så er du lige vidt. Måske din udbyder af kabelTV har en løsning du kan bruge, nogle leverer i Danmark den vej igennem. Så med mindre du selv vil trække din egen linie og grave den ned igennem hele byen, vil jeg anbefale dig at anvende telefonlinierne som alle andre gør. Det er langt den billigste løsning, med mindre du ejer en kabelfabrik :-) Du får med andre ord ikke ADSL/Datalinie uden at have en kabling ind i huset med nogen i den anden ende, det burde sige sig selv ikk? Tlf/ EL/ Antennestik/ Parabol

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...