Guest jan Skrevet March 9, 2003 Rapporter Skrevet March 9, 2003 Hej hinsidan! Jeg overvejer lidt at koble mig på Bostream, når jeg køber bostad i Malmö. Er der nogle erfaringer med Bostream? Kan man få det overalt i byen? Skal hele ejendommen være tilmeldt? Hvordan er hastighederne reelt? Er der andre/billigere/bedre alternativer?! Cheers up... Jan
Guest jan Besvaret March 9, 2003 Rapporter Besvaret March 9, 2003 Hej hinsidan! Jeg overvejer lidt at koble mig på Bostream, når jeg køber bostad i Malmö. Er der nogle erfaringer med Bostream? Kan man få det overalt i byen? Skal hele ejendommen være tilmeldt? Hvordan er hastighederne reelt? Er der andre/billigere/bedre alternativer?! Cheers up... Jan
Guest csa Besvaret March 9, 2003 Rapporter Besvaret March 9, 2003 Hvis du ser dig lidt omkring i dette forum er der masser af threads om dette emne...brug evt søge funktionen til at finde dem ;-)
Admin Besvaret March 9, 2003 Rapporter Besvaret March 9, 2003 Med fare for også at blive belært, så viljeg alligevel gerne spørge om jeres erfaringer med Bostream som udbyder når man har egen webserver.Jeg kører Comhem nu og serveren suger alle mine resourcer og jeg overvejede at skifte til Bostream.Hvor hits har i der kører webserver på Bostream? Min server leverer ca 350 MB om dagen lige nu og det kan mærkes. Jeg kører internettet gennem serveren til min egen PC.Er det bedre med en extern router ?
Guest csa Besvaret March 9, 2003 Rapporter Besvaret March 9, 2003 Jeg har også bostream og kører apache og ipwf på en freebsd der fungerer som router, og det er en upåklagelig løsning for mig. Mht. til Bostreams ydelser er jeg langt fra tilfreds med deres fejlretnings tider. De var næsten en md. om at rette en fejl på upstrem i Malmö området, og så er deres generelle upstream til DK ikke SÅ forbandet go...men ellers fungerer det fint, har ikke haft noget nedetid de 3 md. jeg har kørt på det...og så er det jo billigt.
Guest thomas Besvaret March 10, 2003 Rapporter Besvaret March 10, 2003 Hej Jeg vil tilslutte mig CSAs indlæg, dog har jeg i en 3 ugers periode oplevet at SMTP bare ikke kom igennem. Ydermere var der nedetider på mindst en time, hvor jeg ikke kunne pinge min default gateway, eller andre gange mine primære område DNS servere. Jeg har kørt på VEST DNSen siden, og den fungerer bedre. Syntes også at deres fejlretningstider er sløve. Men OK, fast IP og 2,4Mbit, det er da rimelige priser sammenlignet med Danmark. Bostream er individuelt over telefonen, til den enkelte lejlighed. Pak æsken op, sæt stumperne i, konfigurer PCen og kør derudad. God ide at have et UTP patchkabel af en vis længde, de sender pakken med ½ og 1 meter kabler. Så de regner bestemt med at man er lykkelig over 2 store enheder dinglene på væggen ved telefonen. UTP kabel med 2 gange RJ45 kabel kan købes hos www.kjell.com for billige penge, i mange farver. :-) Men brug lige lidt mønter på en eks. Zonealarm PRO eller andet software firewall som minimum, der er hul lige ud(Ind) Bliver du mere avanceret kan du sætte en router på, eks. har kjell en bredbandsdelare, der har indbygget switch og printserver til 7-900kr. Så kan du sætte flere PCer og en alm. printer på, og alle PCernekan printe fra denne printer, du har nu en netværksprinter. Tror stortset hele Malmø er dækket ind, check deres webside.
Guest jan Besvaret March 10, 2003 Rapporter Besvaret March 10, 2003 Hej Thomas, Tak for info - just hvad jeg havde brug for!
swoop Besvaret March 10, 2003 Rapporter Besvaret March 10, 2003 Den seneste månedstid har jeg ikke været specielt tilfreds med Bostream. Jeg har til tider en dårlig ping (>30ms). Faktisk kommer pingen ofte langt over 100ms. Jeg kan mindes en umiddelbar rekord på 3500ms. Jeg føler heller ikke at min upstream/downstream passer helt overens med det oplyste... kan naturligvis hænge sammen med den dårlige ping. Jeg føler ikke at de er særlige hurtige til at informere ved fejl på nettet, samt deres side omkring fejl er meget tynd. Men hvis linien kørte som den burde, skulle den sagtens kunne trække 350mb daglig trafik. Til Jan, jeg mener ikke at bostream dækker hele Malmö, men du kan på deres webside se hvilke bydele som er dækket ind.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu