Admin Besvaret September 10, 2003 Rapporter Besvaret September 10, 2003 Næ, Totter, jeg synes ikke det er strengt.Saglig kritik er altid velkommen. Da jeg overvejede at flytte til Sverige var en af de ting jeg regnede med var at det var lettere at få bredbånd, da man på det tidspunkt fik tudet ørene fulde om hvor langt fremme svenskerne var med dette, men jeg blev hurtigt skuffet da det viste sig at være stort set umuligt i egen villa uden for Helsingborg.Jeg ved ikke hvordan det ser ud idag, men dengang skuffede det mig. Der var på det tidspunkt kun een udbyder af ADSL og dækningen var yderst begrænset. Man kan jo også se på den seneste opgørelse at Danmark ER længere fremme med bredbånd. Hvad angår selve det svenske internet synes jeg slet ikke at der er den samme dynamik, alsidighed og iværksætterånd som i Danmark. Måske fordi at .se domænerne indtil for nylig var forbeholdt registrerede firmaer. Uden at have set nogle undersøgelser, vil jeg også gætte på at internet handel er mere udbredt i Danmark end Sverige. Besvarelse af email har jeg også fundet markant dårligere end i Danmark.Det er normalt at offentlige myndigheder ikke svarer på email, men jeg synes dog som regel at man for svar fra kommercielle virksomheder i Danmark, så som butikker,mæglere og banker.Det har jeg haft særdeles svært ved i Sverige. Men.... En ting kan vi godt blive enige om. Der er nok for meget personlig mening og for lidt fakta i denne del.Det er skrevet inden vi fik gang i forummet, som nu må sig at være det rette sted til den slags. og.... Det minder mig om en ting jeg har tænkt på det sidste stykke tid.Måske var det noget at lade andre komme til udformingen af pendler guiden. Man kunne forstille sig at hver sektion havde en (eller flere) "redaktører", med specielt kendskab til et bestemt emne. Altså en It-redaktør og en boligredaktør feks. Der er altså emner som jeg aldrig kommer til at have forstand på, så som børn og skole og den slags. Det kunne nok gøre guiden endnu bedre. Hvad synes man ?
Guest jesper Besvaret September 11, 2003 Rapporter Besvaret September 11, 2003 "Man kunne forstille sig at hver sektion havde en (eller flere) "redaktører", med specielt kendskab til et bestemt emne. Altså en It-redaktør og en boligredaktør feks. Der er altså emner som jeg aldrig kommer til at have forstand på, så som børn og skole og den slags. Det kunne nok gøre guiden endnu bedre." Dét syntes jeg er en forrygende idé! Det ville netop gøre guiden endnu bedre, hvis dette blev tilfældet. Flere redaktører giver også, alt andet lige, et mindre "ensformigt" syn på Sverige og pendlernes muligheder. Ikke en kritik af dig, Steen...tværtimod. Flere kokke giver flere smagsvarianter...so to speak. Så...meget god idé! Hvad siger andre?
Guest jesper Besvaret September 11, 2003 Rapporter Besvaret September 11, 2003 Kanon idé med "kategoriredaktører". Jeg bidrager gerne hvis der er brug for min (måske begrænsede) viden om springet til Sverige. Til gengæld kan jeg sikkert finde svar på spørgsmål omkring førtidspensioner og erstatninger for arbejdsskader da jeg arbejder i Den Sociale Ankestyrelse. vh Jesper (har nu boet 1 år i Kävlinge - hurra)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu