Guest jacki Skrevet September 2, 2003 Rapporter Skrevet September 2, 2003 Hejsa.. Kan det lade sig gøre at få 10mbit hos (BBB) hvor mit boligforening er tilknyttet hsb ved Katrinelund's området? Vh Jacki
Guest jacki Besvaret September 2, 2003 Rapporter Besvaret September 2, 2003 Hejsa.. Kan det lade sig gøre at få 10mbit hos (BBB) hvor mit boligforening er tilknyttet hsb ved Katrinelund's området? Vh Jacki
vincent Besvaret September 2, 2003 Rapporter Besvaret September 2, 2003 Gå til http://www.bredbandsbolaget.se og indtast dit postnr. så vil du få svar
Guest jesper Besvaret September 2, 2003 Rapporter Besvaret September 2, 2003 Det var lige godt pokkers...BBB er begyndt at tilbyde bredbånd via telefonstikket! Nu er det ikke længere et krav at man har bredbåndsstik! wow...
Guest totter Besvaret September 2, 2003 Rapporter Besvaret September 2, 2003 Jeps og jeg kan få det Desværre kunne jeg ikke det for 1 år siden Og jeg gider ikke pt. betale oprettelse på 1200kr engang til. Men slå til, det fås ikke bedre. Og kan du ikke få BBB, så få Bostream (evt. Scream løsningen). Jeg fik brev fra BBB om at jeg kunne få det, cirka 1 måned efter Bostream havde sendt mig et brev om Scream. Måske de to ting hænger samme ;)
Guest jesper Besvaret September 2, 2003 Rapporter Besvaret September 2, 2003 Jeg har også allerede bestilt Scream. Men fint nok...nu ser jeg hvordan det spiller. Og så kan jeg jo se senere, om der er mulighed/behov for at skifte.
Guest jacki Besvaret September 2, 2003 Rapporter Besvaret September 2, 2003 Ja bostream er jo klart bedst, men stadigvæk skal det hele spille sammen, og dit hjem skal max være 300meter til centralen. før du kan opnå maximalt hastighed desværre :< Men ellers tak for tippet, jeg har noteret mig bostream i mit kalendar og dem jeg kontakter først /jacki
Guest totter Besvaret September 2, 2003 Rapporter Besvaret September 2, 2003 Hvorfor er Bostream klart bedst? Undersøg om du kan få BBB. Jeg har personligt kun erfaringer med Bostream og de er fremragende. Men jeg ville stadig hellere have BBB. Mht. Bostreams - Scream (jeg har Xstream) Det tager cirka en måned at få oplyst din afstand til telecentralen. Jeg bor cirkus i midten af byen (Möllan/Södervärn) og jeg ligger 1500 meter derfra. Enten vent en måned på dit svar, som nok ikke bliver meget under de 1000 meter eller bestil hos BBB.
swoop Besvaret September 3, 2003 Rapporter Besvaret September 3, 2003 En noget kedelig ting ved BBB er, at de kun levere dynamiske IP'ere .... Jeg har servere kørende, så de skal sq være med fast IP! Endivere har BBB endnu ikke svaret på min henvendelse som jeg har sendt dem for over 1 måned siden! Det viker jo ikke vildt positivt.
vincent Besvaret September 3, 2003 Rapporter Besvaret September 3, 2003 Allan, har du kigget på deres FAQ? ... de arbejder vist nok på sagen med dynamiske ip'er.
Guest martin Besvaret September 3, 2003 Rapporter Besvaret September 3, 2003 Allan: Jeg har BBB og er yderst tilfreds med deres linie.. det kan godt være de kører med dynamiske IP'er, men så er det jo heldigt der er sådan nogle gratis navne man kan få.. jeg bruger f.eks. daplaze.myftp.org istedet for ip adresse.. så har jeg et program kørende som automatisk opdaterer min ip hele tiden.. pisse smart og har aldrig haft problemer med det.
swoop Besvaret September 3, 2003 Rapporter Besvaret September 3, 2003 Vincent; næææ .. for jeg kan ikke finde den. Men at de arbejder på en løsning, kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget lige nu? Hvis de fx skrev, at det virkede med garanti fra 1/12, ville BBB være relevant for mig. Tygesen; ikke helt godt nok til mig. Jeg har egne domains (fx swoop.se). Og netop dette du foreslår gør, at du får et hostnavn til det valgte domain og den så auto updatere ud fra den nuværende dyn. IP. Og mig bekendt kan systemet kun finde ud af, at gå fra dyn. IP hen til deres eget hostname+domain og ikke hen til mit eget hostname+domain. Endvidere kører systemet ikke godt med andet end Windows. Og netop Windows nægter jeg at bruge på min firewall. Så hvis BBB havde statisk IP (og extra kunne købes) havde de mig som kunde med det samme ..... Jeg skal min. bruge 2 statiske IP'ere.
Persson Besvaret September 4, 2003 Rapporter Besvaret September 4, 2003 Jeg tror de fleste af jer har misset denne lille del af BBB's produkt beskrivelse: "Vid bredbandsleverans via telefonuttaget är kapaciteten beroende av avståndet mellan din bostad och telestationen samt kvaliteten på teleledningen. Kapaciteten är vanligtvis upp till 12 Mbit/s i nedladdningshastighet och 9 Mbit/s i uppladdningshastighet. Om förutsättningarna av någon anledning inte kan uppfyllas, erbjuder vi en överföringshastighet på upp till 8 Mbit/s i nedladdningshastighet och 1 Mbit/s i uppladdningshastighet. " Hvad afstanden til centralen skal være, før de tilbyder 8/1 står der jo intet om. Og de er som nævnt tidligere ikke særligt gode til at svare...
Guest jesper Besvaret September 5, 2003 Rapporter Besvaret September 5, 2003 persson: næ...havde jeg nu ikke misset. Og nogle af os kender jo fint afstanden til vores central, da vi jo har fået den oplyst af Bostream ved bestilling af Scream. Og BBB kan ikke tilbyde højere hastighed en Bostream, da vi jo ikke skifter central ved ISP-bytte ...men de kunne muligvis tilbyde bedre oppetid og sådan...hvis det blev aktuelt. Men, som jeg også skrev, så må vi jo se hvordan det kører når Bostream leverer om en tre ugers tid.
Persson Besvaret September 7, 2003 Rapporter Besvaret September 7, 2003 Jeg kender desværre ikke teknikken bag hverken Bostream eller BBB - så jeg kender heller ikke deres kritiske afstande andet end hvad Bostream selv skriver (300m/1 km / og over...). BBB skriver desværre ikke noget om hvad deres kritiske afstande er. Men jeg tvivler på at de er identiske, da jeg ikke tror at de benytter samme teknik. Ellers er det da underligt at Bostream kan tilbyde over dobbelt hastighed af BBB under optimale forhold. Mit gæt er at BBB accepterer lidt længere afstand til centralen, men det kan man jo kun få svar på fra BBB's side.. så igen sidder vi og venter på et svensk super firma *gg*
Guest jesper Besvaret September 7, 2003 Rapporter Besvaret September 7, 2003 Så vidt jeg ved, så kører begge VDSL (når vi taler bredbånd over POTS) op til max 1000m fra centralen. Derefter "skifter" de til ADSL, som så kan levere 8mbps ned og ca. 1 mbps op. Sidstnævnte teknologi er mindre kritisk med dæmpningen på linien/kobberet. Men jo længere du kommer ud med ADSL, jo mindre (teoretisk) hastighed vil du få. Ret mig endelig, hvis jeg har overset noget.
Guest totter Besvaret September 7, 2003 Rapporter Besvaret September 7, 2003 Hvem her syntes ikke Bostream og BBB er super fantastiske? I DK kan det jo ikke lade sig gøre at have så gode og billige forbindelser uden at bo i en kæmpe boligblok. Har altid syntes det var underligt det Steen skriver under IT (det der med det ikke er et IT land). Noget helt andet er jo Sverige fremgangsmåde mht. digital TV, lysår fremme så vidt jeg har forstået.
swoop Besvaret September 8, 2003 Rapporter Besvaret September 8, 2003 Jeg er helt enig med dig Totter. Bostream mv er kanon og jeg er ikke enig i Steen's beskrivelse af IT-verden i Sverige. Jeg har faktisk sendt Steen min oplevelse af IT-Sverige, men Steen var ikke helt enig :-) Når jeg får min (kun) 8/1Mbit fra Bostream har jeg cirka samme hastighed, som mit tidligere kollegie. Eneste forskel er, at jeg har mig selv, mens kollegiet har 300 beboer.
Guest jesper Besvaret September 8, 2003 Rapporter Besvaret September 8, 2003 BBB fik jo verbale høvl i sin tid, da de etablerede sig et par steder i DK. Folk himlede op om "10Mbit rent til Internettet" og jeg skal gi´ dig ska´ jeg. Hele snakken endte med, at BBB blev stemplet som et lidt halvfusket firma, da folk åbenbart ikke kunne forstå de skulle dele båndbredde med andre. (Internt netværk i en given boligforening på 10/10Mbit gav jo ikke folk 10Mbit Internet hver især hele tiden...og der var også tvivl om det faktiske hul ud på Internettet i sidste ende) Informationsniveauet var fra starten for lavt om den faktiskt leverede vare. Derfor blev BBB lidt af et fy-ord en overgang i DK. Men..det lader til at i Sverige er holdningen en hel anden. Her kan BBB også sagtens (åbenbart) finde ud af at informere om de faktiske forhold i deres produkter og tilbudte tjenester. Eller også HAR de lært lektien. Ihvertfald er jeg ikke skeptisk, hvis det skulle vise sig at jeg bestiller BBB på et tidspunkt. Bare lidt info om min "erfaring" med BBB fra DK.
Guest totter Besvaret September 8, 2003 Rapporter Besvaret September 8, 2003 Fair nok Steen ikke er enig og han skal da endelig skrive hvad han mener, men jeg tror bare ikke hvis vi ser udover hans personlige oplevelser at Sverige ikke er et Super IT land. Sverige er nærmest primus motor på Internettet og BBB klinger snart i alles øre lige fra Australien til USA. BBB er også valgt til at være den bedste løsning af alle de IT anmeldeser jeg har læst. Men en lige så sikker Bostream på anden pladsen. Mens alt andet får en del slag, i følge de ting jeg hører og læser her i landet. Undersøgte hvad jeg skulle gøre for at komme ud af min Bostream aftale. Jeg skal sgu sende mit modem af sted til (indsæt svensk provins by) med et skriftlig brev om jeg vil opsige min aftale. Ikke lige så hot en måde, men hva det holdte da mig i folden. Da tanken om at skulle betale for 2 Internet forbindelser i op til 3 måneder ikke just lyder så fedt i mine øre - Det samme kan siges om at skulle opsige Bostream og så ellers være uden Internet i op til 3 måneder før BBB kommer til undsætning heller ikke lyder som noget jeg kan leve med
ulmus Besvaret September 9, 2003 Rapporter Besvaret September 9, 2003 Inden I "hakker" på webmaster, skal I måske lige huske på, at der er sket meget på IT-området, også i Sverige, siden "Pendlerguiden" blev søsat for 2½ år siden.
swoop Besvaret September 10, 2003 Rapporter Besvaret September 10, 2003 Hakke og hakke .. nejda, jeg har stor stor respekt for Steen, for siden han har fået sat op, og al den tid som er blevet lagt i det. Det var skam bare, at jeg har haft en hel anden personlig oplevelse (har boet i Malmö i mere end 2 år) end den, som siden giver udtryk for. Forskellige oplevelser skal vel også postes?
ulmus Besvaret September 10, 2003 Rapporter Besvaret September 10, 2003 Ja, selvfølgelig - jeg har heller ikke selv haft nogle problemer - har BBB og er godt tilfreds. Jeg vil dog give Steen ret i, at det er meget ofte, når man mailer til et firma, at man ingen svar får og det er sq da utilfredsstillende.
swoop Besvaret September 10, 2003 Rapporter Besvaret September 10, 2003 "Jeg vil dog give Steen ret i, at det er meget ofte, når man mailer til et firma, at man ingen svar får og det er sq da utilfredsstillende." Og det skulle være et specielt svensk problem? Jeg tror nu ikke at det er hverken bedre eller værre end i Danmark.
Guest totter Besvaret September 10, 2003 Rapporter Besvaret September 10, 2003 Tjo muligt at der er sket nye ting i de år. Han skriver blot lidt for meget om hans eget syn og lidt for lidt om fakta. Hvornår han har opdateret det osv. ved jeg ikke noget om. Jeg kan huske jeg selv læste det inden jeg flyttede og jeg fattede ikke helt hvad han mente, da jeg kun hørte om det modsatte. Og efter jeg er flyttet herover vil jeg nok mene det er direkte modsat af hvad han skriver. Selvfølgelig kommer det an på hvad man som bruger er efter. Men jeg kan sige god for både pris og hastighed/stabilitet. Hvordan service ligger i forhold til f.eks. de danskes ved jeg ikke, men jeg hører ikke mange klage over BBB eller Bostream (som er de to alternativer jeg ved noget om og som er de største). Det skal dog siges at han nok har ret i det med de firmaer der ikke er så gode til svare tilbage, men det har Allan jo svaret meget godt på. PS: Steen. Håber ikke du syntes det er strengt at vi snakker om dig Hakket bliver der i hvert fald ikke. Jeg har bare længe ville maile til dig omkring dette og nu har jeg skrevet det her i stedet i stedet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu