Guest pj Skrevet January 26, 2004 Rapporter Skrevet January 26, 2004 Jeg har haft en bostadsrat i 6 mdr. her i Sverige. Jeg har tænkt mig at leje den ud i et år pga. udstationering og sælge den når jeg kommer hjem. Når jeg kommer hjem har jeg så ejet boligen i 1,5 år. Normalt i Sverige betaler man fuld skat ved salg af bolig indenfor det første år. Men hvordan er det i ovenstående situation? Skal man have boet eller ejet lejligheden i mere end et år?
Guest zeni Besvaret January 28, 2004 Rapporter Besvaret January 28, 2004 Ejertiden spiller ingen rolle i Sverige. Du bliver beskattet under alle omstændigheder. Hvis du der imod køber nyt og bruger gevinsten der, bliver du ikke beskattet før næste salg. Af den gevinst du eventuelt få, bliver du ikke beskattet af de første ca 30,000 SEK og af resten betaler du omkring 30% i skat.
Guest pj Besvaret January 28, 2004 Rapporter Besvaret January 28, 2004 ER Du stensikker på ejertiden ikke spiller en rolle??? Har eller´s hørt at hvis man køber en bostattrat og sælger den inden for et år, skal man betale omkring 50%. Så undgår man spekulation...
vincent Besvaret January 29, 2004 Rapporter Besvaret January 29, 2004 PJ: Prøv at være kildekritisk. Har du set det på skrift fra en myndighed, eller er det noget du har hørt fra en ven?
Guest pjkb Besvaret January 29, 2004 Rapporter Besvaret January 29, 2004 Ok og det er nu gjort. Spurgte min lokale ejendomsmægler, som solgte min gamle bostatträt i Limhamn. Han siger 1 års reglen gælder på kalenderåret. Dvs. har Du købt i 2003 (jan-dec) og sælger nu, så er det normal beskatning, medmindre du overføre gevinsten til ny bostatträt.... Så blev jeg så klog:-)
Guest victor Besvaret January 30, 2004 Rapporter Besvaret January 30, 2004 Hej, må indrømme at jeg ikke helt kan følge med. Hvad er beskatningen, hvis man sælger efter 1 år? Lad os sige, min bostadsrät er steget 100.000 SEK, når jeg skal sælge den, efter at have boet i den i mere end 1 år. Hvor meget vil den svenske stat så tage af det beløb, og er der andre end den svenske stat, der vil skumme lidt af fløden? Tak
Guest andré Besvaret January 30, 2004 Rapporter Besvaret January 30, 2004 Hej, Det kan være nedenstående diskussion kan hjælpe: http://www.sunddebat.com/discus/messages/173/267.html?1041784462 Kig især på Vincent's indlæg af 5. januar 2003 i ovenstående tråd, der kommer han ind på alle detaljerne. Venlig hilsen André Hein
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu