Jump to content

Ny beskatning

Recommended Posts

Guest casper
Skrevet

Jeg har netop i morgen-nyhederne hørt Skatteminister Svend Erik Hovmand udtale at Danskere bosiddende i Sverige skal betale svensk skat pr. 1 august 2002. Han udtalte bl.a. at efter længerevarende forhandlinger med de svenske myndigheder er de blevet enige om en ordning der gør at danskere bosat i Sverige vil kommme til at slippe 12% mindre i skat, men at han ikke mener at danskerene vil spekulere i det, pågrund af alle de andre fordele der er ved at bo i Danmark. Derudover vil man endnu engang kigge brotaksten efter i sømmene, så integrerationen i Øresundsregionen øges. Det var sgu da gode nyheder !

Guest michael
Besvaret

Nu er det jo Danmark vi snakker om, så mon ikke de lige pludselig finder på noget, så man kommer til at betale den samme skat som i Danmark. proud.gif)

Guest thomas
Besvaret

Og så bliver det sagt på den 1 april, man bliver helt paranoia nu, kan det virkeligt være sandt? Men hvad pokker, det er jo rigtigt, hvem gider have besværet med skalle 12% fordel, med alt den anden administration man så bebyrder sig selv med. Det gør ikke noget at pionererne i dette øresundsprojekt måske har "lidt" ud af det i den sidste ende, for der skal nok komme problemer hen ad vejen, med sprogintegration, børnene i skolen, m.v. Rart at se en politikker der endeligt tør træffe en beslutning, på vegne af sine borgere i en bestemt situation. Hvad er så intentionen yderligere, når man beskattes som Dansk statsborger i DK kan man vælge sygehus og læge på begge sider, hvad nu fremover, bliver døren så smækket fra Dansk side af når skatten betales i Sverige? Til sidst vil jeg sige til Svend Erik Hovmann, jeg er stolt over at bo i samme by som dig, selv om jeg flytter snart. Dette har vi skyldt Svenskerne længe.

Guest casper
Besvaret

Glemte lige at fortælle at det ér den 1. april idag ;-)......ku´ikk´la´vær´

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...